جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینی ها در کرانه باختری، بیت المقدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸میلادی خواست از امروز و از زمان برگزاری نماز جمعه تا روز دوشنبه برای دفاع از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن توطئه دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی از جمله «جماعت هیکل» به طور گسترده حضور یابند.

Loading

تبدیل شدن چین به قدرتی در غرب بالکان

شورای راهبردی آنلاین - رصد: چین به سومین بازیگر برجسته در بالکان غربی تبدیل شده است.

ولادیمیر شوپوف در گزارشی که شورای روابط خارجی اروپایی منتشر کرد، نوشت: فعالیت های این کشور به شکلی نامتوازن در سراسر این منطقه گسترانده شده است، اما یک رویکرد مشترک را پیگیری می‌کند.

این رویکرد برخاسته از  تلاش های گسترده چین برای استقرار در مناطق اقتصادی کلیدی است و می خواهد به صورت تدریجی در جایگاهی قرار بگیرد که به عنوان یک بازیگر جدایی ناپذیر از این منطقه تلقی شود.

چین به آرامی در حال تبدیل تعاملات خود با کشورهای غرب بالکان در بخش‌هایی همچون فرهنگ، رسانه و مسائل سیاسی به روابطی بلند مدت و نهادمند است.

در حالی که رویکرد اروپایی ها و آمریکا به غرب بالکان همچنان دمدمی مزاج است، این منطقه بیش از پیش در معرض خطر افتادن در مارپیچ رقابت میان بازیگران متعدد خارجی قرار گرفته است.

سیاستگذاران غربی باید به مسئله تعمیق شکاف توسعه‌ی میان این منطقه و اتحادیه اروپا از طریق پیشبرد ابتکارهایی نظیر برنامه های سرمایه گذاری هدفمند در بخش‌های انرژی و زیرساخت ها، چارچوب‌های ادغام بین بخشی و و اجرایی شدن قوانین اتحادیه اروپا در روند الحاق این کشورها به این اتحادیه بپردازند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *