جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد  

خبرآنلاین نوشت: بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

Loading

سیاست جدید آمریکا در قبال ترکیه کنونی؛ بین همکاری و مهار

شورای راهبردی آنلاین- رصد: در چهار سال اخیر شاهد یک سلسله بحران‌ها در روابط آمریکا و ترکیه بوده‌ایم.

نیکولاس دانفورث در تحلیلی که اندیشکده بروکینگز آمریکا منتشر کرد، نوشت: درحالی‌که بسیاری از بحران‌ها انحراف یافته یا به زمان دیگری موکول شده است، اما هرگز ناپدید نشده‌اند.

گرچه تمایل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همراهی با خواسته‌های طرف ترکیه بود و به‌این‌ترتیب از فوران بحران‌ها جلوگیری می‌شد، اما رویکرد او صرفاً موجب تقویت عواملی شده است که بحران‌ساز هستند.

به‌بیان‌دیگر، دولت ترکیه بیشتر به ایالات‌متحده به‌عنوان تهدیدی راهبردی و نه یک هم‌پیمان نگاه می‌کند؛ و اکثریت رو به افزایشی در واشنگتن هم به دیدگاه مشابهی در قبال ترکیه رسیده‌اند.

رابطه با ترکیه اکنون نه‌تنها رابطه‌ای برای دولت بایدن محسوب می‌شود که نیازمند احیا است؛ بلکه مشکلی حل‌نشده در سیاست خارجی هم هست که باید مدیریت شود و به بهترین شکل ممکن تسکین یابد.

در این گزارش نگاه اجمالی به عوامل جهانی، منطقه‌ای و داخلی شده است که محرک آن بوده‌اند تا آنکارا رویکرد تخاصمی فزاینده‌ای را در قبال شرکای غربی خود اتخاذ کند.

سپس در این گزارش به منابع اصلی اختلاف میان آمریکا و ترکیه پرداخته‌شده است که شامل سوریه، شرق مدیترانه، روابط با روسیه و شماری از پرونده‌های حقوقی دو کشور علیه یکدیگر می‌شود.

نهایتاً در این گزارش مجموعه‌ای از توصیه‌های گسترده‌تر در این خصوص ارائه‌شده است که سیاست‌گذاران چگونه می‌توانند از تجمیع امتیازات و اهرم‌ها و حوزه‌های توافقی برای پیشبرد منافع آمریکا در قبال سیاست خارجی جدید ترکیه استفاده کنند.

به‌طور خاص در این گزارش از این گزینه‌ها حمایت‌شده است: 1- برنامه‌ریزی حول محور ترکیه؛ 2- هماهنگی با هم‌پیمانان و شرکا برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه در هرکجا که لازم باشد؛ 3- باز گذاشتن باب همکاری در هرکجا که میسر باشد.

سیاست آمریکا در قبال ترکیه در دولت جدید ایالات‌متحده قطعاً تغییر تدریجی از همکاری به‌سوی مهار را تجربه خواهد کرد. پیگیری این توصیه‌ها به تضمین اینکه این دوره گذار به‌صورت سنجیده و با پرمنفعت‌ترین شیوه ممکن رخ دهد، کمک می‌کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *