جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading
رصد اندیشکده‌های غربی

از رویارویی فرانسه با جهان اسلام تا تداوم سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات

شورای راهبردی آنلاین – رصد: مناقشه ناگورنو-قره‌باغ، رویارویی فرانسه با جهان اسلام، منطق خشونت در ناآرامی‌های افراطی آفریقا، اتحادیه اروپا و مشکل خصومت ترکیه، پابرجا بودن مشکل اقتصاد چین، سیاست خارجی آمریکا بعد از سوم نوامبر، رشد اقتصاد شهری در آفریقا، پایان عصر هسته‌ای و نظامی سازی سیاست‌های آمریکا از جمله برجسته ترین موضوعات مورد توجه اندیشکده‌های خارجی در هفته گذشته بودند.

گزیده‌ای از این مطالب برای کمک به غنای مطالعاتی نخبگان و علاقه‌مندان به موضوعات راهبردی بین‌المللی در پی از نظرتان می‌گذرد. رصد و ارائه چکیده‌ای از این مطالب به‌منزله تائید دیدگاه نویسندگان یا این اندیشکده‌ها نیست.

بگین-سادات

ناگورنو-قره‌باغ: ماشین زمان قفقاز : هیچ قدرت بزرگی برای میانجی گری در بحران قره‌باغ به طور جدی تلاشی نکرده است و برخی تلاش زیادی کرده‌اند که این شرایط همچنان فروزان باقی بماند. ارمنستان و آذربایجان هر دو به شکلی فعال برای درگیری آماده شده‌اند، اما ارمنستان خود را در شرایط نامساعد سیاسی و نظامی می‌بیند.

رویارویی فرانسه با جهان اسلام: قتل معلم فرانسوی، دو هفته بعد از سخنرانی امانوئل ماکرون که در جریان آن از برنامه‌ای برای دفاع از ارزش های سکولار فرانسوی در برابر «رادیکالیسم اسلامی» دفاع کرده بود، نشانگر آغاز چیزی است که می‌تواند یک جنگ تمام عیار میان فرانسه و جهان اسلام باشد.

 

کارنگی

اتحادیه اروپا چطور باید مشکل خصومت ترکیه را رفع کند؟: دوران مسامحه خیرخواهانه و ملایم اروپا با ترکیه به سرآمده است؛ حالا ترکیه آشکارا با کل اتحادیه اروپا و ناتو خصومت می‌ورزد. زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا به وضوح پاسخ بدهد.

نظامی سازی سیاست‌های آمریکا: دولت ترامپ ظاهرا آژانس‌های اجرای قانون را تحت فشار قرار داده است تا تهدید این سازمان‌ها را کم اهمیت جلوه دهند و اجازه دهند خشونت غیردولتی در ابعادی که بعد از دهه 60 و 70 میلادی مشاهده نشده بود، به جریانات سیاسی باز گردد.

سایه انداختن بر اشغال: سفری به الخلیل: فشار برای عادی سازی موقعیت اسرائیل در جهان عرب بسیار قوی‌تر از فشاری است که برای غیرعادی ساختن اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل که تحت حقوق بین‌الملل غیرقانونی است، وارد می‌شود.

مشکل اقتصاد چین رفع نشده است: موفقیت چین در احیای اقتصاد این کشور بعد از رکود ناشی از کرونا که سریعتر از دیگر اقتصادهای بزرگ صورت گرفت، تردیدها را در خصوص چشم انداز رشد چین از بین نبرده است.

لزوم دقت فرانسه پیش از انجام اقداماتی که افراطیون را تقویت می‌کند: باید به  طور همزمان با افراط گرایی از هر نوع و نیز با لغو آزادی‌های مدنی در محراب امنیتی سازی  مخالفت شود. برای این کار مردم باید افراط گرایان را از آن پیروزی که به دنبالش هستند، محروم کنند.

جهان خودش را سازماندهی نمی‌کند: سیاست خارجی از نمای نزدیک با آنچه در جلسات استماع کنگره یا سالن اجتماعات اندیشکده‌ها دیده می‌شود، بسیار متفاوت است.

هند، توانا اما محدود: نیروهای مسلح هند بزرگ و با صلاحیت هستند اما با چالش‌های امنیتی داخلی قابل توجه و خطرات بیرونی مهمی از جانب چین و پاکستان روبرو هستند.

منطق خشونت در ناآرامی‌های افراطی آفریقا: مطالعات موجود چگونگی ایجاد و تحول ناآرامی‌های افراطی و این که چرا برخی کشورها در مقایسه با دیگران تحت تاثیر بیشتری قرار می‌گیرند را توضیح می‌دهد. اما همچنان شکاف‌های قابل توجهی در درک گزینه‌ها، تاکتیک‌ها و راهبردهای گروه‌های افراطی خشن وجود دارد.

 

چتم هاوس

انتخابات محلی اوکراین برنامه‌های زلنسکی را به چالش کشید: پیروزی‌های احزاب سیاسی فاقدِ هرگونه وابستگی به احزاب ملی در شهرهای بزرگ، به معنای آنست که کی‌یف به تلاش‌های بیشتری برای تقویت انسجام اجتماعی نیاز دارد.

 

شورای اطلاعات امنیتی آمریکا و انگلیس

سیاست تسلیحات هسته‌ای آمریکا در دولت بایدن یا ترامپ: جهان در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا است که در کنار بسیاری از دیگر مسائل، مسیر آینده سیاست خارجی و دفاعی آمریکا را تعیین خواهد کرد.

 

مرکز تحلیل سیاست اروپا

سیاست خارجی آمریکا بعد از سوم نوامبر: تداوم و نه تغییر: فارغ از این که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، سیاست خارجی این کشور در چهار سال بعدی بیشتر از آن چه که اغلب تحلیلگران فکر می‌کنند، مانند گذشته خواهد بود.

 

امریکن اینترپرایز

خوشبینی در آمریکا هنوز می درخشد:  چهار سال قبل باراک اوباما و آنهایی که در دولت او بودند به طور مرتب درباره رویای آمریکایی و تمایل جمعی آنها به کمک به آمریکایی‌ها برای تحقق آن صحبت می‌کردند؛ مفهومی که به نظر می‌رسد در گفتمان ملی امروز غایب است.

 

فارین پالسی این فوکوس

پایان عصر هسته‌ای: جهان تسلیحات هسته‌ای را منع می‌کند. آمریکا هم باید همراه شود.

 

بروکینگز

بازی بی پایان مالزیِ ماهاتیر محمد: ماهاتیر محمد که خود را دموکرات می‌خواند، در انتخابات سال 2018 در مالزی پیروز شد اما کمتر از دو سال بعد، افسانه‌های دموکراتیک خاتمه یافت. او در ژانویه 2020 ، تحت فشار مخالفان داخلی از دولت استعفا داد.

رشد اقتصاد شهری در آفریقا: بسیاری از شهرهای بزرگ در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در آفریقا ، نتوانسته‌اند از مزایای اقتصادیِ شهری‌سازی بهره‌مند شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *