جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
رصد اندیشکده‌های غربی

از 37 میلیون آواره جنگ‌ اعلامی آمریکا با تروریسم تا فرصت محدود ژاپن

شورای راهبردی آنلاین – رصد: فرصت محدود نخست‌وزیر جدید ژاپن برای بهبود روابط با کره جنوبی، غیرممکن بودن صلح عربی-اسرائیلی، هشدار اروپا به روسیه درباره بلاروس، رویکرد اروپا در شرق مدیترانه، خطرناک بودن عادی‌سازی روابط اسرائیل-سودان، 37 میلیون آواره ناشی از جنگ‌های آمریکا با تروریسم و آماده نبودن آمریکا برای تهدید روبه رشد تروریسم در آفریقا ازجمله برجسته‌ترین موضوعات موردتوجه اندیشکده‌های غربی در هفته گذشته بودند.

گزیده‌‎ای از این مطالب برای کمک به غنای مطالعاتی نخبگان و علاقه‌مندان به موضوعات راهبردی بین‌المللی در پی ازنظرتان می‌گذرد. رصد و ارائه چکیده‌ای از این مطالب به‌منزله تائید دیدگاه نویسندگان یا این اندیشکده‌ها نیست.

 

 کارنگی

رهبر جدید ژاپن برای پیشبرد روابط با کره جنوبی فرصت اندکی دارد: بهبود روابط با سئول مستلزم تلاشی فعال برای رفع مشاجرات اخیر و جدا کردن مسائل تاریخیِ پیچیده از همکاری اقتصادی و امنیتی است.

پیشرفت عربی-اسرائیلی غیرممکن به نظر می‌رسد: پیشگویی ترامپ درباره «صلح جامع» و «طلوع یک خاورمیانه جدید» پیش‌بینی‌هایی زودهنگام است. مناقشه اسرائیل-فلسطین اگر توسط ترامپ یا جانشین احتمالی او رها شود، شرایط وخیم‌تر خواهد شد و خواسته‌های ملی فلسطینی‌ها محقق نشده باقی خواهد گذاشت.

چند مسئله درباره امنیت سایبری: اغلب سازمان‌ها، دولت‌ها و شرکت‌ها برای حفاظت از خود در مقابل تضعیف دستگاه‌های اطلاعاتی در تلاش هستند. تعداد معدودی از سازمان‌ها می‌توانند با گروه‌های امنیتی شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات ابری رقابت کنند؛ بنابراین بسیاری از آن‌ها تصمیم گرفتند امنیت خود را به این گروه‌ها بسپارند.

اتحادیه اروپا به روسیه: با بلاروس کاری نداشته باش: اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو باید فشار حداکثری را به روسیه وارد کنند تا از الگوی آن‌ها پیروی کند و در امور داخلی بلاروس دخالت نکند.

 

شورای روابط خارجی اروپا

همبستگی نامطمئن: چرا ممکن است پیمان مهاجرتی جدید اروپا فرو بپاشد؟ پیمان جدید مهاجرتی و پناهندگی اروپا این خطر را به دنبال دارد که مسئولیت میزبانی پناهندگان را از آسیب‌پذیری جغرافیایی به آسیب‌پذیری اقتصادی تغییر بدهد. آتش‌سوزی‌های اخیر در اردوگاه پناهندگان باعث درخواست‌ برای همکاری بین‌المللی و یک راهبرد مهاجرتی بهبودیافته اروپایی شد.

اتحادیه اروپا چطور باید با مدیترانه شرقی برخورد کند؟ : اگرچه اتحادیه اروپا در دیپلماسی اخیرش در شرق مدیترانه پیشرفت‌هایی داشته است اما برای حل مشاجرات اقتصادی و امنیتی در منطقه به رویکردی جامع نیاز دارد.

 

بروکینگز

کووید ۱۹ و احیای غیر منتظره تجارت جهانی در شرق آفریقا: در آغاز شیوع کرونا دامنه اختلال اقتصادی ناشی از اقدامات قرنطینه‌ای در حدی بود که بسیاری، صحبت از فروپاشی تجارت جهانی می‌کردند. سازمان تجارت جهانی در بحبوحه‌ی قرنطینه‌ها، در ماه آوریل، برآورد کرد که رکود در همه‌جا بین ۱۳ و ۳۲ درصد خواهد بود.

عادی سازی روابط سودان-اسرائیل بازی خطرناکی است: یک دولت متحد سودانی با یک دستور کار مردمی بهتر می‌تواند با اسرائیل صلح کند، بااین‌حال یک توافق شتاب‌زده اسرائیلی-سودانی می‌تواند گذار سودان را با مشکل روبرو سازد.

 

میدل ایست فروم

آیا دیپلماسی “بده بستان” ترامپ می‌تواند در خاورمیانه پیروزی بیشتری رقم بزند؟: این احساس رو به رشد در خاورمیانه که روابطِ اسرائیل می‌تواند برای دولت‌هایی که نیاز به نفوذ بیشتر در واشنگتن دارند، در حکم یک تغییردهنده بازی باشد، برای دکترین کنونی ترامپ حائز اهمیت است.

توسل اسرائیل به بازی‌های جنگی های‌تک برای آموزش جنگ به ارتش: اسرائیل به‌منظور آماده شدن برای مناقشات احتمالی پیش رو با چالش‌های متعددی روبرو است.

 

بلفر

بایدن باید از کارت ملی گرایی استفاده کند: انتخابات ۲۰۲۰ در حال تغییر مسیر به سمت قلمرویی خطرناک است و لیبرالیسم برای پیروزی کافی نخواهد بود.

چرا اتحاد روسیه با چین غیرمحتمل اما نه غیر ممکن است: این مقاله به دنبال پاسخ به سؤالات مهم برای درک ویژگی‌های نظم جهانی در حال ظهور است: آیا روسیه و چین در یک اتحاد نظامی بالفعل (علیه آمریکا) قرار دارند یا ممکن است به‌زودی وارد یک اتحاد شوند؟

 

فارین پالسی این فوکوس

جنگ آمریکا با تروریسم ۳۷ میلیون آواره بر جای گذاشت: بحث‌های قابل‌توجه هفته گذشته در خصوص محاسباتی که من به انجامش کمک کردم نشان داد که جنگ‌های دولت آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دست‌کم ۳۷ میلیون تن و شاید حتی ۵۹ میلیون تن را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده است.

 

امریکن اینترپرایز

آمریکا برای تهدید رو به رشد تروریسم در آفریقا آمادگی ندارد: ژنرال اندرسون، فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در آفریقا در وبینار اندیشکده امریکن اینترپرایز ارزیابی هوشمندانه‌ای از افزایش تهدیدهای امنیتی القاعده، داعش و امثال آن‌ها در آفریقا ارائه کرد. او درباره واکنش‌های روبه افزایش وابسته‌های آفریقایی القاعده به سازمان‌های والدشان هشدار داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *