أحدث المقالات

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

یک سال پس از راه‌اندازی ویزای ویژه کارگران دورکار توسط اسپانیا برای جذب استعدادهای تجاری خارجی به این کشور، این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفته و با موفقیت محدودی رو به رو شده است.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

بوئینگ در بحبوحه رسوایی گسترده مربوط به ایمنی هواپیماها، مدیرعامل خود را برکنار می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد.

Loading

ناوالنی، نوویچوک و نورداستریم۲

شورای راهبردی آنلاین- رصد: تلاش احتمالی برای ترور الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسی ممکن است آخرین میخ تابوت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انرژی روسیه یعنی نورداستریم۲ باشد که خط لوله‌ای ۹ و نیم میلیارد یورویی به سوی آلمان است.

جان رابرت در تحلیلی که شورای آتلانتیک منتشر کرد، نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اکنون تحت فشار بی سابقه‌ای برای لغو این پروژه تقریباً تکمیل شده است، پروژه‌ای که شرکت گازپروم روسیه امیدوار است به‌واسطه آن ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را سالانه به آلمان و دیگر مشتریانش در اروپای مرکزی صادر کند.

مرکل مدت‌ها تلاش داشت تا چشم نگران بودن درباره فعالیت‌های سیاسی روسیه را با تداوم همکاری با روسیه در پروژه‌های اقتصادی عمده به ویژه نورد استریم ۲ در هم نیآمیزد، اما در پی مسمومیت ناوالنی با عامل اعصاب نوویچوک و تحت فشار داخلی و بین‌المللی برای مسدود سازی نورد استریم ۲ به سوی همپیمانان آلمان هم در ناتو و هم در اتحادیه اروپا روی آورده تا ببیند آیا می‌تواند واکنش مشترکی را به هدف گرفته شدن ناوالنی شکل دهد.

او می‌تواند انتظار حمایت قوی را از جانب انگلیس داشته باشد، زیرا نوویچوک دو سال قبل در تلاش برای ترور سرگی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس مورد استفاده قرار گرفت.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش اولیه به ماجرای ناوالنی گفت دولت روسیه باید اکنون توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است.

به نظر می‌رسد زمان وقوع این بحران هم به نفع تلاش‌ها برای فسخ نورد استریم ۲ است، به طوری که رکود اقتصادی ناشی از کرونا منجر به کاهش عمده مصرف انرژی شده است.

علاوه بر این شرکت گازپروم روسیه در نتیجه تحریم‌های آمریکا نتوانسته است طبق برنامه قبلی خط لوله را به مقصد برساند.

انتقاد اصلی غرب از نورد استریم ۲ این است که این پروژه‌ای سیاسی است که امکان می‌دهد گاز روسیه بدون آن که از اوکراین یا لهستان عبور کند، به یکی از بزرگ‌ترین مشتریانش برسد.

به نظر می‌رسد گازپروم باید منتظر نبردی سخت برای تکمیل این پروژه باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *