جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد

تهران-ایرنا-رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با تأیید برگزاری تظاهرات در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی اعلام کردند که این تظاهرات به خشونت کشیده شده است.

بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه به صورت مخفیانه

تهران-ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب فاش کرد که به اصطلاح شورای امنیت ملی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو را مخفیانه بررسی کرده است.

مصر: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای صلح و ثبات منطقه به همراه دارد

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه درباره هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح هشدار داد. وی در سخنانی گفت: «هرگونه عملیات نظامی در رفح پیامدهای فاجعه باری برای اوضاع انسانی غزه و صلح و ثبات منطقه‌ای به همراه خواهد داشت».

اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای بریکس در روسیه آغاز شد

تهران – ایرنا – اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی(اف‌آی‌یو) کشور های عضو بریکس با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در روسیه آغاز شد.

Loading

افزایش تجارت انرژی چین و آمریکا با وجود تنش‌های سیاسی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: با وجود کاهش شتابناک روابط سیاسی آمریکا و چین در یک ماه و نیم گذشته، اما تجارت انرژی میان دو کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت قوی باقی مانده، به طوری که مشوق های مثبت اقتصادی بر اقدامات مقابله به مثل دیپلماتیک چربیده است.

ریید بالمور و راید آنسون در تحلیلی که شورای آتلانتیک منتشر کرد، نوشتند: در واقع پالایشگاه‌های چینی علاقه وافری برای بهره مندی از قیمت‌های پایین تولید کنندگان آمریکایی دارند و در این مسیر از مخاطرات سیاسی نمی هراسند.

علاوه بر این چین نگاهش به انرژی آمریکا قطعاً کمتر سیاسی است، به طوری که امکان داده تا ال ان جی و ال پی جی و نفت آمریکا در سه ماهه تابستان به سمت این کشور سرازیر شود.

به نظر می رسد دولت آمریکا و تولیدکنندگان این کشور هم به شکل مشابهی علاقه مند به کنار گذاشتن اختلافات باشند، به ویژه که بازار جهانی در حال حاضر با مشکل عرضه بیش از تقاضا مواجه است.

داده های کپلر نشان می‌دهد که در ماه مه تولیدکنندگان نفت در آمریکا رکورد صادرات ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت به سوی چین را شکسته اند و به این ترتیب رکورد ۴۵۶ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۱۸ جا به جا شده است.

این روند افزایش بارگیری در بازه زمانی دو ماهه ژوئن و ژوئیه هم به رقم ۴۶۶ هزار بشکه در روز رسید. تجارت گاز آمریکا و مشتقات مرتبط با آن هم در سال ۲۰۲۰ خریدار چینی پیدا کرده است. ارسال ال ان جی به چین در ماه مارس از سر گرفته شد، به طوری که به ۰.۳۸ میلیون تن رسید و به وقفه سه ماهه در این حوزه تجارت خاتمه داد. سرعت این بارگیری ها در ماه آوریل تا مه ادامه پیدا کرد گرچه به میزان قابل توجهی در سه ماهه سوم ضعیف شده است.

صادرات ال پی جی هم میزان مشابهی قوت داشته است، به طوری که به رکورد ۰.۶۷ میلیون تن در ماه آوریل رسید و مجموع صادرات در بازه زمانی نقطه به نقطه ۲۰۲۰ را به ۱.۹۵ میلیون تن در آن زمان رساند که بیش از صادرات ۱.۸۹ میلیون تن در کل سال ۲۰۱۹ بوده است.

غیرمنتظره‌ترین تجارت میان آمریکا و چین شامل ارسال حجم اندک، اما مداوم زغال سنگ بوده است. ارسال دو محموله در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به مجموع ۲.۴۲ میلیون تن هم اندازه سطح صادرات سال گذشته است. حفظ این سطح از آنجا قابل توجه است که عمده این بازار در تسخیر تولیدکنندگان استرالیایی و برزیلی است.

تجارت قوی آمریکا با چین در حوزه تجارت انرژی در حالی است که روابط دو کشور به سرعت رو به وخامت می گذارد. شاید تکان دهنده‌ترین تشدید تنش میان دو کشور زمانی بود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد 50 سال تعامل با چین اشتباه بوده است.

لیکن از سوی دیگر رشد تجارت انرژی بین دو کشور طی سه ماهه دوم خودنمایی می کند. البته محرک و عامل رشد تجارت انرژی آمریکا و چین که در ماه های اخیر سرعت گرفته است، اقتصادی بوده و نه نگرانی های سیاسی. از این رو روندهای پیش‌رو احتمالاً باید به واسطه دینامیک عرضه و تقاضا و نه انگیزه‌های محض سیاسی تحلیل شود، به ویژه که چشم انداز سیاسی با توجه به در پیش بودن انتخابات در آمریکا همچنان نامشخص است.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *