جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و ه…

عکس | تصویر جعلی جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت:‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.» بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ غزه» منتشر شده است. بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی “جعلی” و متعلق به دوسال قبل می‌باشد. منبع: خبرگزاری صداوسیما

Loading

امتیاز به ترامپ؛ ممنوعیت حضور هوآوی در شبکه G5 انگلیس

شورای راهبردی آنلاین - رصد: یک امتیاز برای دولت ترامپ. انگلیس ماه‌ها بعد از اعلام مجاز بودن هوآوی به ایفای نقش محدود در توسعه نسل پنجم اینترنت در این کشور از تصمیم خود برگشته و اعلام کرده است که بعد از 31 دسامبر 2020 خرید تجهیزات جدید هوآوی ممنوع خواهد بود و باید تا پایان سال 2027 تمامی تجهیزات هوآوی از شبکه‌های نسل پنج اینترنت حذف شوند و ممنوعیت فعلی حضور هوآوی در بخش‌های حساس شبکه 5G همچنان اجرا خواهد شد.

دام سیگال در یادداشتی که وب سایت شورای روابط خارجی آمریکا منتشر شد، نوشت: پکن و هوآوی با نارضایتی هشدار دادند که این تصمیم روند دیجیتالی شدن انگلیس را کند خواهد کرد.

این تصمیم برای تلاش‌های کاخ سفید در راستای جلوگیری از گسترش بین‌المللی هوآوی، به‌ویژه در اروپا، یک برد مهم محسوب می‌شود. مقامات انگلیس در مواجهه با فشار و تهدیدهای آمریکا -مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درجایی هشدار داد که توافق با هوآوی تبادل اطلاعات آمریکا-انگلیس را به مخاطره خواهد انداخت- استدلال کردند که می‌توانند از عهده چالش‌های امنیتی حضور شرکت‌های چینی در توسعه شبکه‌های نسل پنجم اینترنت برآیند و چینی‌ها را به داشتن سهم 35 درصدی در این بازار محدود می‌کنند. این استدلال‌ها سرپوشی را برای دیگرانی فراهم کرد که از اظهارنظر در خصوص هوآوی خودداری می‌کردند. اگر نزدیک‌ترین شریک اطلاعاتی آمریکا معتقد بود که می‌شود ریسک حضور چین در توسعه اینترنت نسل پنجم را کاهش داد، این تفکر به دیگر پایتخت‌های اروپایی سرایت می‌کرد و به‌این‌ترتیب شاید می‌توانستیم شاهد توافقی باشیم که هوآوی را به‌طور کامل منع نمی‌کرد؛ اما چنین آینده‌ای دیگر ممکن به نظر نمی‌رسد و همچنین فشار برای خارج کردن هوآوی از فرانسه و آلمان نیز بیشتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که دو عامل در پس تغییر تصمیم انگلیس قرار دارد. اول، تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی و قانون محصول مستقیم تولید خارج که در مه 2020 در وزارت بازرگانی صادر شد، محاسبات ریسک را تغییر داد. آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس به این نتیجه رسیدند که این تحریم‌ها زنجیره‌های تأمین هوآوی را به‌شدت مختل خواهد کرد و درنتیجه پس از تحریم اعتماد به تجهیزات هوآوی فوق‌العاده دشوار و شاید غیرممکن خواهد شد. دوم، بحران کووید-19، سرکوب هنگ کنگ و دیگر مسائل باعث وخامت قابل‌توجه روابط انگلیس و چین شده است. 83 درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید گفتند که به چین اعتماد ندارند.

تلاش زیادی باید صورت گیرد. گذر از هوآوی میلیاردها دلار هزینه به دنبال خواهد داشت و دیگران، به‌ویژه در جهان درحال‌توسعه، ضرورتاً با دوعاملی که محرک تصمیم بریتانیا بود، روبرو نخواهند بود. آن‌ها احتمالاً محصولات ارزان و قابل‌اعتماد هوآوی را بسیار جذاب می‌دانند. آمریکا بسیج و آماده‌سازی در داخل برای ترغیب به نوآوری و ارائه جایگزین برای شرکت‌های ارتباطات از راه دورچین را آغاز کرده است، اگرچه اختلافات سیاسی وجود دارد که دادن این پاسخ را کند می‌کند. باوجود همه آنچه گفته شد، آمریکا بعد از ماه‌ها پیام‌های ضدونقیض و روبرو شدن با موانع، درنهایت چیزی را که می‌خواست به دست آورده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *