جدیدترین مطالب

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

Loading

أحدث المقالات

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است / اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم/ من واقعا تا حالا نمی دانستم اسرائیل بدون امریکا 10دقیقه دوام نمی آورد

ماجرای توفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد که اسراییل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسراییل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون امریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم.

Loading

کرونا در مصر؛ بی‌تدبیری دولت و احتمال بروز فاجعه انسانی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: جهان همچنان مشغول مبارزه با ویروس کرونا است. در چین، پیک بیماری گذشته است؛ کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا با وجود برخورداری از نظام سلامت سطح بالا، هنوز نتوانسته‌اند به ابتکاری راهبردی در مبارزه نابرابر با این بیماری همه گیر دست بزنند.

ایوان بوپاروف در یادداشتی که اندیشکده شورای روسیه منتشر کرد، نوشت: در عین حال طبق آمار رسمی، این بیماری در برخی دولت‌ها که سطح پایین‌تری از نظر توسعه اقتصادی دارند، با وسعت کمتری گسترش پیدا کرد.

مصر یک استثنا نیست، یک کشور فقیر پرجمعیت در شمال آفریقا که جمعیتش در فوریه 2020 بیش از 100 میلیون نفر بود. تقریبا کل جمعیت مصر در شمال این کشور زندگی می‌کنند و در شهرهای بزرگ متمرکزند: 10 میلیون نفر در قاهره و 9 میلیون نفر در الجیزه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که شیوع کرونا به ویژه در نواحی فقیر کلان‌شهرها بسیار خطرناک است.

هر روزی که می‌گذرد بیش‌تر مشخص می‌شود که برای نجات مردم به تدابیر کنترلی شدید نیاز است. در هر صورت، در مصر قرنطینه در دستور کار دولت قرار ندارد و این کار دولت توجیه دارد. کرونا برای رهبران جهان یک دوراهی ایجاد کرده است: نجات مردم یا نجات اقتصاد.

به نظر می‌رسد که تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کرونا در مصر یک ظاهرسازی باشد. شاید این تدابیر فقط به این دلیل اعمال می‌شود که رهبری کنونی مصر خیلی غیرانسانی به نظر نرسد. این کشور قرنطینه اعمال نکرده و تمامی منابعش را برای مبارزه با کووید-19 بسیج نکرده است.

نیمی از اقداماتی که رهبری این کشور برای مبارزه با کرونا انجام داده، صدمه شدیدی به اقتصادش زده است. قرنطینه ضربه شدیدتری به اقتصاد ضعیف این کشور خواهد زد. زیرساخت مراقب سلامت مصر شکننده است. مصر با بیماری‌های اچ.آی.وی و هپاتیت-C نیز دست به گریبان است. مردم این کشور قبل از کرونا هم از گرسنگی و بیماری می‌مردند. با رسیدن این بدبختی جدید اوضاع حتی وخیم‌تر هم شد.

وزیر بهداشت و جمعیت مصر در ماه مارس در سفری رسمی به چین رفت. در بازگشت پکن، اسناد فنی کرونا و نیز 1000 کیت تشخیص بیماری را به مصر ارائه کرد. شاید تنها چیزی که بتواند مصر را از مرگ و میر فراوان ناشی از کرونا نجات دهد، کمک خارجی در مقیاس گسترده باشد.

در وضعیتی که تمامی بازیگران بزرگ مشغول حل مشکلات داخلی ناشی از این ویروس هستند، تنها کشوری که می‌تواند حمایت مالی لازم را در اختیار مصر قرار دهد و آزمایشات کرونا را انجام دهد، چین است. در غیر این صورت، مصر ممکن است به برگاموی بعدی تبدیل شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *