جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

تجربه موفق کره جنوبی در مبارزه با کرونا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: در اواخر فوریه، کره جنوبی پس از چین به سرعت به عنوان دومین کشور آلوده جهان به ویروس کرونا تبدیل شد. کره جنوبی از آن زمان اقدامات مختلفی را برای صاف کردن منحنی تعداد مبتلایان و ارائه مراقبت‌های پزشکی به موقع به افراد آلوده انجام داده است. مردم در سراسر جهان با این عفونت روبرو هستند در حالیکه پزشکان و کادر پزشکی آن‌ها بدون تجهیزات مناسب در معرض خطر قرار دارند.

وب سایت اندیشکده بروکینگز در یادداشتی نوشت: در این مقطع حساس، این مقاله فهرستی از اقدامات کره جنوبی در مبارزه با ویروس کرونا را که سایر کشورها می‌توانند به کار گیرند، ارائه می‌دهد.

 

محافظت از پزشکان و کادر درمانی

تهیه تجهیزات محافظت از پرسنل پزشکی اولین قدم در مبارزه با ویروس است. در اسپانیا، ایتالیا و ایالات متحده، پزشکان و کادر پزشکی که به این بیماری مبتلا می‌شوند معمولاً بدون داشتن تجهیزات ضروری مانند ماسک صورت کار می‌کنند. اگر نتوانیم از پزشکان و کادر پزشکی محافظت کنیم، توانایی کنترل ویروس را از دست می‌دهیم. اگر بیمارستان‌های ما سقوط کنند و ناتوان شوند، ما نیز سقوط خواهیم کرد. بیمارستان‌های کره جنوبی به درستی مجهز شده‌اند تا از ابتلاء پزشکان و کارمندان پزشکی در بیمارستان‌ها جلوگیری کنند تا بتوانند با خیال راحت آزمایش و معالجه بیماران مبتلا به کرونا را انجام دهند. دولت‌ها باید تمام تجهیزات لازم را با تمام هزینه‌ها به‌طور کامل در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند.

 

پیشگیری از انتقال کرونا به دیگر شهروندان در بیمارستان‌ها

هنگامی که ماهیت انتقال سریع ویروس کرونا مشخض شد، کره جنوبی سیستم پزشکی خود را مجدداً سازماندهی کرد تا انتقال‌های فرد به فرد در بیمارستان‌ها را به حداقل برساند. نخست، هنگامی که کسی علائم کرونا را نشان می‌دهد، با کارشناس بهداشت عمومی تماس می‌گیرد و کارشناسان علائم را ارزیابی کرده و ارزیابی اولیه را از طریق تلفن انجام دهد. در صورت وجود احتمال ابتلا به ویروس، بیمار به یک محل اختصاصی آزمایش کرونا هدایت می‌شود. کسانی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است، در یک محیط قرنطینه مراقبت‌های پزشکی دریافت می‌کنند تا جلوی انتشار بیشتر ویروس را بگیرند.

 

پوشش همه هزینه‌های بیماری کرونا

دولت کره جنوبی اعلام کرده است که تمام هزینه‌های پزشکی مرتبط با مبارزه با کرونا را برای همه شهروندان کره جنوبی و افراد با ملیت‌های دیگر ساکن در این کشور تأمین خواهد کرد. به مبتلایان به کرونا مرخصی داده شده و بیکاران هزینه‌های اساسی زندگی را از دولت دریافت کردند. این اقدام یک احساس اطمینان مالی ایجاد می‌کند که هیچ کس دلیلی برای مخفی کردن بیماری در صورت ابتلاء به کرونا نداشته باشد.

 

دولت الکترونیک، زیرساخت آی تی، نوآوری بخش عمومی

کره جنوبی در ردیابی افرادی که احتمالاً با کسانی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است، اقدامات موثری انجام داده است. تقریباً همه شهروندان کره جنوبی تلفن‌های هوشمند دارند و از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند، بنابراین وقتی جواب تست کسی مثبت باشد، دولت می‌تواند ردیابی کند که این فرد در کجا بوده، در چه زمان و از چه روش حمل و نقل استفاده کرده است. با استفاده از این داده‌ها، دولت می‌تواند با استفاده از فیلم‌های دوربین مدار بسته برای شناسایی مخاطبین احتمالی در میان جمعیت، افراد آلوده بالقوه را ردیابی کند. از افراد نزدیک به فرد آلوده خواسته می‌شود تا تست کرونا را انجام دهند و در صورت تماس غیر مستقیم از آن‌ها خواسته می‌شود 14 روز در قرنطینه بمانند. این یک روند دشوار است، اما دولت کره جنوبی به ردیابی افرادی که با افراد آلوده تماس داشته‌اند، ادامه داده است.

 

فرهنگ پوشیدن ماسک‌های صورت

علاوه بر این، دولت‌ها باید اکیداً به شهروندان خود توصیه کنند که در تمام ساعات خارج از خانه از ماسک استفاده کنند. باید گفت که ماسک، محافظ قدرتمندی در برابر انتشار ویروس کرونا است و این عمل باعث کاهش انتقال سریع در سطح فرد به فرد می‌شود.

 

 شفافیت

دولت‌ها باید تا حد ممکن در مورد اطلاعات مربوط به کرونا شفافیت داشته باشند. هم اکنون دولت کره جنوبی اطلاعات جابه جایی افرادی که جواب تست آن‌ها مثبت شده است را اعلام می‌کند. از جمله اینکه فرد مبتلا چه ساعتی کجا بوده و با چه وسیله‌ای رفت و آمد داشته است. تلاش برای مسدود کردن، مخفی کردن یا تحریف اطلاعات و داده‌ها باعث عدم اعتماد به دولت می‌شود و این به نوبه خود باعث افزایش اطلاعات نادرست و اخبار جعلی خواهد شد.

 

هدایت عملی

داشتن یک ژست رهبری مناسب باعث تقویت روحیه کارکنان پزشکی در خط مقدم و شهروندان می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که شیوع شدید و گسترده کرونا در منطقه دئگو رخ داد، نخست‌وزیر کره جنوبی سریعا خود را به دئگو رساند و از آنجا به مدیریت مقابله با شیوع بیماری پرداخت. حضور مدیران در مراکز درمانی این بیماری می‌تواند حمایت جدی را برای کاهش شیوع بیماری در پی داشته باشد.

تجربه کره جنوبی اهمیت تلاش و اقدامات لازم برای قطع زنجیره گسترش این بیماری را نشان می‌دهد. تهیه وسایل و تجهیزات مناسب بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی، آزمایش و جداسازی شهروندان آلوده از جمعیت سالم و تشویق به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله مناسب اجتماعی از جمله این اقدامات برای قطع زنجیره شیوع کرونا بود که توسط کره جنوبی انجام شد. علاوه بر این، دولت با شفافیت و تحمل بار مالی درمان این بیماری، تلاش آگاهانه‌ای برای ایجاد حس اعتماد انجام داده است. کره جنوبی تاکنون در کنترل شیوع ویروس موفق بوده است و تلاش‌های آن‌ها می‌تواند حاوی دستورالعمل‌های احتمالی در سایر نقاط جهان باشد.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *