جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

تعهدات آلمان در ناتو و فشارهای آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: آلمان باید از سال 2025 جایگزینی برای جنگنده‌های فرسوده «تورنادو» پیدا کند. تا به امروز دولت فدرال در حال بررسی خرید هواپیمای اف -18 از آمریکا یا تعمیر هواپیماهای یوروفایتر بوده و خرید جنگنده‌های پیشرفته اف-35 منتفی شده است. با توجه به استقرار موشک‌های میان‌برد جدید روسیه در مناطق غربی این کشور باید در این تصمیم تجدید نظر شود.

هاینریش بروس و کریستین مالینگ در مقاله‌ای که شورای روابط خارجی آلمان منتشر کرد، نوشتند: نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) توسط روسیه و استقرار موشک‌های میان برد جدید 9M729/SSC-8 در بخش غربی سرزمینش باعث نگرانی شدید ناتو شده است. اروپا برای اولین بار بعد از سال 1991 در معرض تهدید موشک‌های بالستیک و کروز زمینی و دریایی روسیه قرار گرفته است. به علاوه، استقرار آن‌ها باعث افزایش این آگاهی در میان متحدان ناتو شده است که در واقع اروپا مدتی است در معرض تهدیدات هسته ای متعدد ناشی از موشک‌های بالستیک و کروز هوایی و دریایی روسیه قرار دارد.

آلمان با توجه به موقعیت مکانی‌،نفوذ سیاسی و پتانسیل اقتصادی و نظامی این کشور از طرف آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به عنوان یک متحد اروپایی مهم در نظر گرفته می‌شود. امنیت آلمان از تمهیدات تبادل هسته‌ای (NS) که آلمان همزمان در آن نقش قابل توجهی دارد، نفع می‌برد. بنابراین، آلمان برای حفظ تبادل هسته‌ای که نقش بزرگی در انسجام و اعتبار ساختار بازدارندگی و دفاعی ناتو دارد، مسئولیت ویژه‌ای دارد.

دولت فدرال آلمان مسئولیت دارد بهترین هواپیماهای جنگی را فراهم کند تا بتوانند از عهده یک ماموریت جنگی خطرناک ویژه برآیند. ناتو باید بتواند بر آن تکیه کند. ملاحظات سیاسی – نظامی به این نتیجه منجر می‌شود که دولت فدرال باید در تصمیم مقدماتی خود برای صرفا بررسی اف-18 و یوروفایتر تجدید نظر کند و پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، باید اف-35 در تحلیل و ارزیابی تطبیقی لحاظ شود.

نتیجه این تحلیل جامع می‌تواند مجموعه‌ای از سه اقدام ضروری باشد: اول، انتخاب هواپیمایی که به عنوان جایگزینی برای تورنادوی DCA به بهترین شکل پاسخگوی معیارهای سیاسی – نظامی باشد، دوم، اجرای برنامه بلند مدتی برای افزایش ظرفیت مبارزه یوروفایتر تا دست کم سال 2040 و جایگزین کردن هواپیماهای تورنادوی باقی مانده، و سوم، کاهش ندادن سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه برای FCAS/NGF.

در قسمت حقایق مهم این مقاله آمده است:

  • هدف تسلیحات هسته‌ای ناتو پیشگیری از جنگ و حفظ صلح است. جایگزین تورنادو، به عنوان حامل بمب‌های هسته‌ای آمریکا برای اعتبار مشارکت آلمان اهمیت دارد.
  • این مدل جایگزین باید بتواند به صورت پیوسته و کارآمد با هواپیمای جنگی متحدان کار کند. تا کنون هفت عضو اروپایی ناتو تصمیم به خرید اف-35 گرفته‌اند.
  • آلمان باید با بهترین هواپیماها تجهیز شود. اعتبار بازدارندگی به بالا بودن احتمال موفقیت یک ماموریت و در دسترس بودن دائمی هواپیماها بستگی دارد.
  • با توجه به این دلایل دولت فدرال آلمان باید در تحلیل جامع خود جنگنده اف-35 را لحاظ کند. سپس باید هواپیمایی را انتخاب کند که به بهترین شکل پاسخگوی معیارهای سیاسی – نظامی باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *