جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

Loading
گزيده هاي راهبردي 14 بهمن 1394

رسانه‌ها؛ از برجام تا تحریم علمی صهیونیست‌ها

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ | رصد

شورا آنلاین: برجام و دولت بعدی آمریکا از نگاه لابی‌گران یهودی، تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر بازار جهانی نفت، تحولات مذاکرات صلح سوریه و تحریم دانشگاهیان انگلیسی علیه رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین اخبار راهبردی بود که امروز در رسانه های بازتاب پیدا کرد. می توانید در ادامه، گزیده ای از این خبرها را مرور کنید.

خبرگزاری صدا و سیما: مالکوم هوئنلِین، معاون اجرایی کنفرانس روسای سازمان های مهم یهودی در آمریکا در گفتگو با اورشلیم پست اعلام کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا می تواند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران را لغو کند. وی گفت نباید توافق هسته ای با ایران را یک شکست برای جامعه حامی اسرائیل در آمریکا قلمداد کرد، زیرا اصلا موضوع اسرائیل مطرح نبوده است. با این حال، به گفته هوئنلین «با توجه به مفاد و اقداماتی که باید انجام شود، به نظر نمی رسد رئیس جمهور بعدی آمریکا بخواهد در این توافقنامه تجدیدنظر کند.»

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر: انتشار خبرهایی در این باره که ایران در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی اعمال شده بر آن، صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، بر بهای نفت در بازارهای جهانی تأثیر گذاشته است. برداشته شدن تحریم ها سبب شد بسیاری از تحلیلگران به این نتیجه برسند که تولید نفت در ایران در ماه های آتی با افزایش قابل توجهی همراه خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک: میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسئله مشارکت کردها در گفتگوهای صلح سوریه یکی از موضوعات اصلی نشست آتی حمایت از سوریه خواهد بود. این نشست قرار است یازدهم فوریه (22 بهمن ماه ) در مونیخ برگزار شود. در همین حال گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که در گفتگوهای صلح سوریه شرکت دارد پیشتر دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه را بدون مشارکت کردها دشوار اعلام کرده بود، موضوعی که ترکیه به شدت با آن مخالف است.

خبرگزاری اسپوتنیک: وزیر امور خارجه روسیه  گفت برخی «افراد غیرقابل پیش بینی» در میان هیات مخالفان سوری وجود دارند که در گفتگوهای صلح سوریه، شروطی را مطرح می کنند که ناقض تعهدات قبلی – بیانیه ژنو، مستندات وین و یا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل – است.

پرس تی وی: استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه پس از آنکه هیات معارضان خارج نشین این کشور مذاکره با وی را لغو کرد، در گفتگو با تلویزیون آر تی اس سوئیس، با هشدار درباره به شکست انجامیدن مذاکرات صلح سوریه، گفت پس از گذشت 5 سال از جنگ وحشت بار در این کشور، این شکست بسیار تاسف بار است. نماینده سازمان ملل در امور سوریه با ابراز تاسف درباره نفرت برخی گروه‌های سوری از یکدیگر، افزود زمانی که اعتماد متقابل در مذاکره ای وجود نداشته باشد، نمی توان به آینده آن امید چندانی داشت. “دی میستورا” تصریح کرد پس از برگزاری دو نشست در ژنو برای یافتن راه حلی جهت توقف درگیری های در سوریه، اگر این بار مذاکرات صلح به شکست بینجامد، تمامی امیدها بر باد می رود.

هفته نامه نیوزویک: هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی به قلم فردریک سی. هاف در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بمبگذاری هولناک (گروه تفکیری صهیونیستی) داعش نزدیک مسجد سیده زینب (س) در حومه دمشق، اقدامی بود که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش می خواست از طریق آن یادآوری کند که مذاکرات صلح سوریه در ژنو، تنها یک جنبه از درگیری ها را در سوریه در بر می گیرد. با وجود اختلافات دیرینه، واشنگتن در جهت انتقال سیاسی قدرت در سوریه برای به حاشیه راندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به خاطر حفظ وحدت ملی علیه داعش در این کشور تلاش می کند. این در حالی است که بغدادی شیوه ای را در پیش گرفته است تا حضور خود را در سوریه به همه یادآوری کند.

ایسنا: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تصمیم آمریکا در خصوص افزایش حضور نظامی در اروپا استقبال کرد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به اظهارات روز سه شنبه اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، مبنی بر تصمیم آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در اروپا، تاکید کرد: ناتو به شدت از این پیشنهاد استقبال می‌کند. به گفته دبیرکل ناتو، چنانچه طرح پیشنهادی کارتر مورد تایید قرار گیرد، بودجه نظامی آمریکا برای فعالیت در اروپا به 3.4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که این مسأله به تقویت ناتو و افزایش امکان دفاع جمعی منجر می‌شود. استونبرگ خاطرنشان کرد: این افزایش بودجه می تواند در افزایش میزان عملکرد نیروهای آمریکایی، ایجاد امکان برگزاری مانورها و آموزش‌های نظامی و توسعه زیرساختی موثر واقع شود و این اقدام نشانه مشخصی از تعهد دائمی آمریکا در قبال امنیت اروپاست.

خبرگزاری صدا و سیما: روزنامه لبنانی السفیر در تحلیلی نوشت حماس معتقد است با وجود اختلاف با حزب الله بر سر مسئله سوریه، به سبب درک متقابل دو طرف از احتمال تجاوز اسراییل به دو جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین، روابط راهبردی حماس و حزب الله مجددا از سرگرفته خواهد شد.

خبرگزاری قدس (قدسنا): با ادامه اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، حمایت ها از تحریم این رژیم در انگلیس افزایش یافته است. موج تحریم دانشگاه های اسرائیلی، اهمیت زیادی برای بسیاری از اساتید و دانشجویان دانشگاه های انگلیس دارد و در بسیاری از دانشگاه های انگلیس موضوع تحریم دانشگاه های اسرائیلی، بحث شده است. بیش از 70 موسسه آموزشی در انگلیس اواخر سال 2015 با صدور نامه سرگشاده بر پایبندی خود به حمایت از حقوق فلسطینی ها تاکید کردند و بسیاری از اساتید و دانشجویان دانشگاه های انگلیس از مشارکت در کنفرانس ها یا تحقیقات علمی که اسرائیل آنها را تامین مالی می کند، خودداری می کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی: ایال بن رووفین، عضو کنست اسرائیل به شکست مسئولان اسرائیلی در مقابله با انتفاضه سلاح سرد و حمله فلسطینیان با خودرو به اسرائیلی ها اعتراف کرد و گفت: راه حل نظامی برای مقابله با انتفاضه سلاح سرد وجود ندارد، زیرا این اقدامات ناشی از تحریک است و مقابله با چنین مواردی سخت است، زیرا هیچ سازمانی پشت سر آنها وجود ندارد. وی خاطر نشان کرد: به نظر من راه مقابله با انتفاضه سلاح سرد فلسطینیان فقط راه حل سیاسی است.

خبرگزاری رویترز: یوری اوشاکوف، از مشاوران بلند پایه کرملین گفت مقامات دولت روسیه دستور دادند هزینه های مالی طرح های اقتصادی در ایران از جمله احداث یک نیروگاه هسته ای پرداخت شود. ریانوستی اعلام کرد اوشاکوف بعد از دیدار با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی (مجمع تشخیص مصلحت نظام) که سرگرم دیدار از روسیه است، این خبر را اعلام کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *