جدیدترین مطالب

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

استولتنبرگ برگزاری انتخابات ریاست جمهور روسیه در سرزمین‌های اشغالی اوکراین را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سرزمین‌های تحت اشغال ارتش این کشور در اوکراین و گرجستان را کاملاً غیرقانونی خواند و محکوم کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن برای جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته ای در فضا

نیویورک – ایرنا- آمریکا و ژاپن با ارائه قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند؛ قطعنامه‌ای که به نظر می‌رسد روسیه تنها هدف آن است.

۱۰۰ هزار صهیونیست، مسلح شدند

در ادامه پس‌لرزه‌های عملیات طوفان الاقصی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد که مجوز سلاح برای ۱۰۰ هزار صهیونیست صادر شده است.

ادعای سناتور آمریکایی: واشنگتن باید روسیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد

تهران- ایرنا- سناتور لیندسی گراهام با این ادعا که ولادیمیر پوتین یک رئیس‌جمهوری غیرقانونی است که یک کشور تروریستی را اداره می‌کند، گفت: واشنگتن باید روسیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

شورای امنیت سازمان ملل عملیات‌های انصارالله یمن در دریای سرخ را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: « اعضای شورای امنیت حملات حوثی ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند» و خواستار توقف فوری آن شدند.

Loading
گزيده هاي راهبردي 18 بهمن 1394

رسانه‌ها؛ از پرتاب ماهواره‌بر کره‌ای تا نگاه مثبت به شکنجه در آمریکا

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ | رصد

شوراآنلاین: اهداف و واکنش‌ها به پرتاب ماهواره‌بر کره شمالی، افشای همکاری جدید میان مصر و رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت و تایید شکنجه برای بازجویی از متهمان در سخنرانی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله اخبار راهبردی است که امروز در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه می‌توانید گزیده ای از این خبرها را مطالعه کنید.

خبرگزاری صدا و سیما: کره شمالی اعلام کرد با موفقیت ماهواره ای را در مدار زمین قرار داده است. در حالی که برخی کشورها اقدام تازه کره شمالی را تلاشی برای آزمایش موشک بالستیک توصیف کرده و گفته اند هدف کره شمالی از آزمایش این موشک آزمودن توانایی خود برای هدف قراردادن آمریکاست، کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد موشک دوربرد این کشور بعد از پرتاب به فضا موفق شده است ماهواره همراه خود را در مدار زمین قرار دهد. مقام های دفاعی آمریکا هم اعلام کردند موشک دوربُرد کره شمالی بعد از شلیک وارد مدار زمین شده است. تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد موشک موسوم به «اپوچال» بعد از پرتاب و وارد شدن به فضا، موفق شده است، ماهواره این کشور را برای نظارت بر زمین در فضا قرار دهد. تلویزیون دولتی کره شمالی در گزارش خود اعلام کرد پرتاب موشک دوربرد به فضا و قراردادن ماهواره این کشور در مدار زمین در راستای استفاده مشروع و مستقل این کشور از حریم فضا انجام شده و در عین حال به معنای تقویت قدرت دفاعی کره شمالی است.

سی.ان. ان: تحلیلگر انگلیسی گفت رهبر کره شمالی می خواهد واشنگتن، این کشور را به عنوان قدرت هسته ای بپذیرد. جان نیلسون رایت، مدیر برنامه آسیا در اندیشکده «چتم هاوس» لندن گفت: اگر گزارش های اولیه صحت داشته باشد، کره شمالی احتمالاً موشکی دوربردتر از نمونه قبلی را با برد حدود 13 هزار کیلومتر آزمایش کرده است که این برد برای رسیدن به آمریکا کافی است. از سوی دیگر، کلاهک جنگی این موشک نیز احتمالاً در مقایسه با آزمایش قبلی کره شمالی در ماه دسامبر سال 2012 میلادی، سنگین تر شده است. این تحلیلگر افزود: آنچه مقامات کره شمالی می خواهند، توانایی پرتاب کلاهک هسته ای با استفاده از موشک های دوربرد است. شاید به همین علت است که جامعه بین المللی، فوراً به آزمایش موشکی این کشور واکنش نشان داد. شورای امنیت سازمان ملل به زودی تشکیل جلسه می دهد و کشورها نیز به شکل جداگانه یا جمعی، تحریم های تازه و شدیدتری ضد کره شمالی اعمال خواهند کرد. مشکل اینجاست که تحریم ها ظاهراً در بازداشتن کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز، اثر چندانی نداشته است.

روزنامه اورشلیم پست: نهادهای امنیتی اسرائیلی از وزیر انرژی این رژیم برای افشای همکاری میان اسرائیل و مصر به خشم آمده اند. نهادهای امنیتی اسرائیل از یووال اشتاینیتز، وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل به علت آنکه از همکاری امنیتی اسرائیل با مصر سخن گفته بود، به شدت خشمگین شدند. اشتاینیتز روز شنبه در یک رویداد فرهنگی در بئرشبع گفت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به درخواست اسرائیل دستور داد تعدادی از تونل های حماس را که مصر را به نوار غزه وصل می کند، با آب پر کنند. این وزیر صهیونیستی گفت همکاری امنیتی با مصر بهتر از همیشه است و تصریح کرد پر کردن این تونل ها با آب راه حل خوبی برای مقابله با سیستم پیچیده تونل های حماس است. مصر جمعه شب با استفاده از لوله هایی، آب را از دریای مدیترانه به سمت ده تونل روانه کرد و موجب تخریب آنها شد.

خبرگزاری صدا و سیما: در حالی که دولت آمریکا هفت سال پیش توسل به روش خشونت بار غرق مصنوعی را در بازجویی از مظنونان ممنوع اعلام کرد، دو نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا روز شنبه اعلام کردند در صورت راهیابی به کاخ سفید بار دیگر استفاده از این روش را در بازجویی‌ها مجاز خواهند کرد. دونالد ترامپ نامزد انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه آمریکا در فاصله سه روز مانده به برگزاری این انتخابات در ایالت نیوهمپشایر، در مناظره ای که از شبکه ای بی سی پخش شد تاکید کرد:” اگر من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شوم، بار دیگر روش غرق مصنوعی را در بازجویی از مظنونان آزاد خواهم کرد و حتی روشهای به مراتب بدتر و سخت‌تر از غرق مصنوعی را مجاز خواهم دانست.”

پایگاه اینترنتی «راسیسکایا گازتا»: سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهارات اخیر دبیر کل ناتو را که در آن روسیه متهم به تنش آفرینی در سوریه شده بود، ابلهانه خواند و گفت:  اعضای ناتو عامل اصلی بروز هرج و مرج در منطقه خاورمیانه هستند. ایگور کوناشنکوف گفت: امروز فقط تروریست ها از عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه دچار تشویش شده اند. وی افزوده است: از ابتدای عملیات ضد تروریستی در سوریه اطلاعات شفاف به جامعه جهانی اعلام و تصاویر آن (بمباران ها) نیز نشان داده شده است. «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان ناتو گفته بود که اقدام های روسیه در سوریه موجب تشدید تنش ها در این کشور شده است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: منبع و منشاء تنش ها عملیات هوافضای روسیه در سوریه نیست، بلکه اقدامات نسنجیده اعضای ناتو عامل اصلی بروز وضعیت پرتنش در این کشور است که منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشانده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *