جدیدترین مطالب

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

شهریار شهریاری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: عر بستان و ترکیه که داعی راهبری دنیای اسلام را داشتند چهره آنها بر همه مشخص شد و فهمیدند که تنها رهبر دنیای اسلام امام خامنه ای هستند.

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

اعظم ملایی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد روانه سرزمینهای اشغالی کرد تا یک پیام روشن به اسرائیل بدهد؛ از این پس دیگر می زنیم؛ آن هم نه از طریق نیروهای جبهه مقاومت، بلکه مستقیم از خاکمان به سرزمین‌های اشغالیتان!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

مرتضی موسوی خلخالی با تاکید بر این نکته می گوید که اسرائیل تنها بازیگر خاورمیانه دارای قدرت اتمی است و متذکر می‌شود که، «اگر سلسله کنش‌ها و واکنش‌ها و حملات و ضدحملات بین تهران و تل‌آویو ادامه پیدا کند تا نقطه‌ای که اسرائیل موجودیت خود را در خطر ببیند، برای استفاده از تمام قدرت خود درنگ نخواهد کرد». به همین دلیل دیپلماته پیشین کشورمان دامن زدن به شرایط کنونی را و به تبعش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای با اسرائیل را به هیچ وجه به نفع خاورمیانه نمی‌داند، چرا که امنیت و حتی موجودیت کل غرب آسیا به شکل جدی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

یوسف مولایی می گوید که چون شورای امنیت بدون صدور قطع‌نامه و حتی بیانیه‌ای برای محکومیت حمله ایران به کار خود پایان داده است، از یک سو می‌تواند دست اسرائیل را برای حمله متقابل علیه ایران را ببندد. چرا که پشتوانه و چراغ سبز شورای امنیت را ندارد، اما مولایی همزمان اذعان داد که قوانین و حقوق بین‌الملل مُصرح توسط کشورها رعایت نمی‌شوند، به خصوص اسرائیل که سابقه طولانی در نادیده گرفتن قوانین و حقوق بین‌الملل دارد. از این حیث وی هشدار می‌دهد که تل‌‌آویو با برخورداری از حمایت سیاسی قدرت‌های بین‌المللی به راحتی می‌تواند این حق را برای خود متصور شوند که از توسل به زور با هر شدتی بهره ببرد. در نتیجه به گفته این حقوقدان، «اسرائیل شاید بدون توجه به آنکه شورای امنیت چه نگاهی دارد مستقیماً دست به اقداماتی بزند».

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.
Loading

أحدث المقالات

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

شهریار شهریاری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: عر بستان و ترکیه که داعی راهبری دنیای اسلام را داشتند چهره آنها بر همه مشخص شد و فهمیدند که تنها رهبر دنیای اسلام امام خامنه ای هستند.

دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود

یک دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی حمله ایران به رژیم صهیونیستی را دفاع مشروع خواند و به دیگر کشورها هم یادآور شد که می‌توانند برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه، به صورت کاملا قانونی به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

اردن: اولین گام برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، توقف تجاوز به غزه است

تهران- ایرنا- وزیر خارجه اردن امروز (سه‌شنبه) در سخنانی نسبت به تمایل نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن منطقه به جنگ هشدار داد و توقف جنگ علیه غزه را اولین گام در مسیر کاهش تنش‌های منطقه‌ای دانست.

روشنگری ایران برای اعضای شانگهای درباره پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی

مسکو- ایرنا- معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سخنانی در میزگرد سازمان همکاری شانگهای، دیدگاه‌های کشورمان درباره تحولات اخیر خاورمیانه و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق را تشریح کرد.

Loading
گزيده هاي راهبردي 18 بهمن 1394

رسانه‌ها؛ از پرتاب ماهواره‌بر کره‌ای تا نگاه مثبت به شکنجه در آمریکا

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ | رصد

شوراآنلاین: اهداف و واکنش‌ها به پرتاب ماهواره‌بر کره شمالی، افشای همکاری جدید میان مصر و رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت و تایید شکنجه برای بازجویی از متهمان در سخنرانی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله اخبار راهبردی است که امروز در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه می‌توانید گزیده ای از این خبرها را مطالعه کنید.

خبرگزاری صدا و سیما: کره شمالی اعلام کرد با موفقیت ماهواره ای را در مدار زمین قرار داده است. در حالی که برخی کشورها اقدام تازه کره شمالی را تلاشی برای آزمایش موشک بالستیک توصیف کرده و گفته اند هدف کره شمالی از آزمایش این موشک آزمودن توانایی خود برای هدف قراردادن آمریکاست، کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد موشک دوربرد این کشور بعد از پرتاب به فضا موفق شده است ماهواره همراه خود را در مدار زمین قرار دهد. مقام های دفاعی آمریکا هم اعلام کردند موشک دوربُرد کره شمالی بعد از شلیک وارد مدار زمین شده است. تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد موشک موسوم به «اپوچال» بعد از پرتاب و وارد شدن به فضا، موفق شده است، ماهواره این کشور را برای نظارت بر زمین در فضا قرار دهد. تلویزیون دولتی کره شمالی در گزارش خود اعلام کرد پرتاب موشک دوربرد به فضا و قراردادن ماهواره این کشور در مدار زمین در راستای استفاده مشروع و مستقل این کشور از حریم فضا انجام شده و در عین حال به معنای تقویت قدرت دفاعی کره شمالی است.

سی.ان. ان: تحلیلگر انگلیسی گفت رهبر کره شمالی می خواهد واشنگتن، این کشور را به عنوان قدرت هسته ای بپذیرد. جان نیلسون رایت، مدیر برنامه آسیا در اندیشکده «چتم هاوس» لندن گفت: اگر گزارش های اولیه صحت داشته باشد، کره شمالی احتمالاً موشکی دوربردتر از نمونه قبلی را با برد حدود 13 هزار کیلومتر آزمایش کرده است که این برد برای رسیدن به آمریکا کافی است. از سوی دیگر، کلاهک جنگی این موشک نیز احتمالاً در مقایسه با آزمایش قبلی کره شمالی در ماه دسامبر سال 2012 میلادی، سنگین تر شده است. این تحلیلگر افزود: آنچه مقامات کره شمالی می خواهند، توانایی پرتاب کلاهک هسته ای با استفاده از موشک های دوربرد است. شاید به همین علت است که جامعه بین المللی، فوراً به آزمایش موشکی این کشور واکنش نشان داد. شورای امنیت سازمان ملل به زودی تشکیل جلسه می دهد و کشورها نیز به شکل جداگانه یا جمعی، تحریم های تازه و شدیدتری ضد کره شمالی اعمال خواهند کرد. مشکل اینجاست که تحریم ها ظاهراً در بازداشتن کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز، اثر چندانی نداشته است.

روزنامه اورشلیم پست: نهادهای امنیتی اسرائیلی از وزیر انرژی این رژیم برای افشای همکاری میان اسرائیل و مصر به خشم آمده اند. نهادهای امنیتی اسرائیل از یووال اشتاینیتز، وزیر زیرساخت، انرژی و آب اسرائیل به علت آنکه از همکاری امنیتی اسرائیل با مصر سخن گفته بود، به شدت خشمگین شدند. اشتاینیتز روز شنبه در یک رویداد فرهنگی در بئرشبع گفت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به درخواست اسرائیل دستور داد تعدادی از تونل های حماس را که مصر را به نوار غزه وصل می کند، با آب پر کنند. این وزیر صهیونیستی گفت همکاری امنیتی با مصر بهتر از همیشه است و تصریح کرد پر کردن این تونل ها با آب راه حل خوبی برای مقابله با سیستم پیچیده تونل های حماس است. مصر جمعه شب با استفاده از لوله هایی، آب را از دریای مدیترانه به سمت ده تونل روانه کرد و موجب تخریب آنها شد.

خبرگزاری صدا و سیما: در حالی که دولت آمریکا هفت سال پیش توسل به روش خشونت بار غرق مصنوعی را در بازجویی از مظنونان ممنوع اعلام کرد، دو نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا روز شنبه اعلام کردند در صورت راهیابی به کاخ سفید بار دیگر استفاده از این روش را در بازجویی‌ها مجاز خواهند کرد. دونالد ترامپ نامزد انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه آمریکا در فاصله سه روز مانده به برگزاری این انتخابات در ایالت نیوهمپشایر، در مناظره ای که از شبکه ای بی سی پخش شد تاکید کرد:” اگر من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شوم، بار دیگر روش غرق مصنوعی را در بازجویی از مظنونان آزاد خواهم کرد و حتی روشهای به مراتب بدتر و سخت‌تر از غرق مصنوعی را مجاز خواهم دانست.”

پایگاه اینترنتی «راسیسکایا گازتا»: سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهارات اخیر دبیر کل ناتو را که در آن روسیه متهم به تنش آفرینی در سوریه شده بود، ابلهانه خواند و گفت:  اعضای ناتو عامل اصلی بروز هرج و مرج در منطقه خاورمیانه هستند. ایگور کوناشنکوف گفت: امروز فقط تروریست ها از عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه دچار تشویش شده اند. وی افزوده است: از ابتدای عملیات ضد تروریستی در سوریه اطلاعات شفاف به جامعه جهانی اعلام و تصاویر آن (بمباران ها) نیز نشان داده شده است. «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان ناتو گفته بود که اقدام های روسیه در سوریه موجب تشدید تنش ها در این کشور شده است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: منبع و منشاء تنش ها عملیات هوافضای روسیه در سوریه نیست، بلکه اقدامات نسنجیده اعضای ناتو عامل اصلی بروز وضعیت پرتنش در این کشور است که منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشانده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *