جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اشغالگران بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کردند

تهران – ایرنا – دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

Loading
13 اسفند 1394

رسانه ها؛ از تمدید تحریم های روسیه تا تصمیم نفتی در غیاب ایران

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ | رصد

شورا آنلاین: تمدید تحریم های روسیه از سوی رییس‌جمهوری آمریکا، اظهارات رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا درباره برجام، استقبال محافل رژیم صهیونیستی از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب برای تروریست خواندن حزب الله لبنان، استقرار بمب افکن های بزرگ بی - 52 آمریکا به منظور ماموریت‌های آموزشی در اروپا و تشدید تحریم های کره شمالی از مهم ترین خبرهای دارای جنبه راهبردی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه می توانید گزیده ای از این مطالب را مرور کنید.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های ضد روسیه را به دلیل اتفاقات اوکراین برای یک سال تمدید کرد. بر اساس بیانیه کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد عملکرد و سیاست روسیه، هنوز تهدید بزرگی علیه منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. اوباما ادامه داد: “بنابراین وضعیت اضطراری ملی در حکم اجرایی شماره 13660 را برای یک سال دیگر تمدید می کنم”. از مارس 2014 چندین کشور غربی در چند مرحله تحریم‌هایی را علیه کشور روسیه به اجرا گذاشته‌اند. این تصمیم به خاطر وضعیت شرق اوکراین و الحاق کریمه به روسیه گرفته‌ شده‌اند.

خبرگزاری فارس: رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (بخش جاسوسی پنتاگون) در پاسخ به سوالی درباره نقش برجام در جمع‌آوری اطلاعات از مسائل داخلی ایران گفت مایل است در این باره در نشست غیرعلنی توضیح بدهد. وینسنت استوارت، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی امریکا آمریکا در نشستی با موضوع تهدیدهای جهانی که روز چهارشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد از پاسخ به سوالی درباره اینکه «برجام» چه نقشی در کمک به جمع‌آوری اطلاعات از مسائل داخل ایران ایفا می‌کند خودداری کرد و گفت مایل است در نشست غیرعلنی در این باره توضیح دهد. رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در آغاز این حلسه گفت بعد از نشست علنی این کمیته، جلسه‌ای غیرعلنی نیز با حضور مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و مدیر بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا برگزار خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما: محافل رژیم صهیونیستی از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب برای تروریست خواندن حزب الله لبنان ابراز خوشحالی کردند. شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، اسرائیل با استقبال از تروریستی اعلام شدن حزب الله از طرف شورای همکاری و اتحادیه عرب، آن را بزرگ ترین خدمت به خود توصیف کرد. کانال اول تلویزیون اسرائیل این تصمیم را مهم ترین تحولی دانست که بر اساس خواست سعودی ها اتخاذ شد. کانال اول تلویزیون اسرائیل تاکید کرد جهان عرب در حال نزدیک شدن به اسرائیل است و این مسئله برای این رژیم غیرمنتظره است. تزیپی لیونی وزیر امور سابق خارجه اسرائیل نیز از این تصمیم شورای همکاری ابراز شگفتی کرد و آن را تصمیم مهمی دانست.

روزنامه واشنگتن پست: در رویدادی نادر بمب افکن های بزرگ بی – 52 آمریکا به منظور ماموریت‌های آموزشی در اروپا مستقر شدند. سه فروند بمب افکن بی -52 استراتوفورترس نیروی هوایی آمریکا به منظور شرکت در یک سری ماموریت‌های آموزشی در نروژ هفته گذشته در اروپا مستقر شدند؛ رویدادی که فرمانده ارشد آمریکا در منطقه آنرا «غیر معمول» خواند. این بمب افکن‌ها همراه با دویست نیروی پشتیبانی بطور موقت در پایگاه هوایی مورتون اسپانیا مستقر می شوند و چندین فروند هواپیمای دیگر آنها را در عملیات آموزشی همراهی خواهند کرد. از زمان مداخله روسیه در اوکراین در سال 2014،‌ آمریکا پیوسته استفاده از بمب افکن‌های سنگین خود را در تمرین‌های نظامی مشترک در سراسر منطقه افزایش داده است. در سال 2015، تعدادی بمب افکن بی-52 در یک سری ماموریت‌های آموزشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در سراسر اروپا شرکت داشتند.

شبکه تلویزیون فرانس بیست و چهار: اتحادیه اروپا 700 میلیون یورو به کشورهایی مانند یونان که در خط مقدم هجوم آوارگان قرار دارند، اختصاص داد. کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اروپا در امور بشردوستانه اعلام کرد کمیسیون 700 میلیون یورو کمک در جریان سه سال آینده تامین خواهد کرد. این کمک به منظور تکمیل فعالیت های بشردوستانه اعضای اتحادیه اروپا که از توانایی های اداری و مالی آنها فراتر رفته است، در نظر گرفته شده است. آتن برای پذیرش 100 هزار نفر آواره 500 میلیون یورو کمک درخواست کرده است. شمار زیادی آواره در مرزهای کشور گیر افتاده اند و این در حالی است که کشورهای منطقه بالکان درهای خود را به روی آنها بسته اند.

خبرگزاری صدا و سیما: وزارت دفاع روسیه از ثبت 21 مورد نقض جدید آتش بس از طرف گروه های تروریستی در سوریه خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه های تروریستی طی 24 ساعت گذشته در 21 مورد توقف اقدامات جنگی را در سوریه نقض کرده‌اند. مرکز روسی هماهنگی و نظارت بر توقف اقدامات جنگی اعلام کرد بیشتر موارد نقض در درعا و دمشق و حلب و حماه ثبت شده است. این مرکز افزود سه شهروند نیز در حملات توپخانه ای که از یکی از مناطق مرزی با ترکیه شلیک شده است، کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز: کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی پنجشنبه «موشکهای کوتاه برد یا گلوله های توپ» به طرف سواحل شرقی خود شلیک کرده است. این اقدام کره شمالی چند ساعت پس از صدور قطعنامه شورای امنیت که بر اساس آن تحریم های بین المللی اعمال شده بر ضد این کشور تشدید می شود صورت می گیرد. مون سانگ گیون، سخنگوی رسمی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرنگاران گفت :« کره شمالی در ساعت 10 صبح (یک به وقت گرینویچ) چند موشک کوتاه برد در دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.» اما وی این اظهارات خودش را اصلاح کرد و افزود وزارت دفاع کره جنوبی هنوز درحال بررسی است که آنچه شلیک شده موشک است یا گلوله توپ ، برای همین درحال حاضر به توصیف شلیک «پرتابه های کوتاه برد» اکتفا می کند. درهمین حال ، لیو جیه‌یی نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد قطعنامه ای که شورای امنیت بر ضد کره شمالی تصویب کرده است باید سنگ بنای حل سیاسی مسئله هسته ای شبه جزیره کره باشد. 15عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به تازه ترین آزمایش هسته ای کره شمالی و پرتاب موشکی این کشور صبح روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه ای تصویب کردند که در آن اعمال یک رشته تحریم های جدید بر ضد پیونگ یانگ پیش بینی شده است. شورای امنیت در این قطعنامه محدودیت های جدیدی در زمینه صادارت بر ضد کره شمالی اعمال کرده است به امید این که ظرفیت های این کشور برای تامین هزینه برنامه های نظامی‌اش محدود شود. نماینده دایم چین پس از تصویب این قطعنامه تاکید کرد وضع تحریم ها بر ضد پیونگ یانگ به خودی خود یک هدف نیست و قطعنامه های شورای امنیت به تنهایی برای حل بنیادین مسئله هسته ای شبه جزیره کره کفایت نخواهند کرد.

خبرگزاری مهر: در بیانیه مشترک مذاکرات استراتژیک آمریکا و پاکستان در واشنگتن اعلام کرد، اسلام آباد در راستای کاهش تنش در منطقه جنوب آسیا پیش می رود. در بیانیه مشترک مذاکرات استراتژیک آمریکا و پاکستان که در واشنگتن برگزار شد ،آمریکا با قبول داشتن مسئله کشمیر خواستار حل به موقع این مسئله از طریق مذاکرات جامع شد. هر دو کشور آمریکا و پاکستان بر این مسئله تاکید کردند که تمام مسائل منطقه جنوب آسیا و مسئله کشمیر باید از طریق مذاکرات حل و فصل شود. در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان می پذیرد فضای اعتماد سازی را در منطقه بوجود آورد و از اقداماتی که منجر به جنگ در منطقه می شود جلوگیری کند. در ادامه این بیانیه امده است: جزئیات جلوگیری و عدم گسترش سلاحهای غیر متعارف هسته ای در منطقه و جهان برای برقراری صلح و امنیت پایدار منتشر شد. این تصمیم مطابق با قرارداد ۱۵۴۰ شورای امنیت سازمان ملل است که طبق آن کشورهای دارای سلاح هسته ای باید تمام اقدامات مناسب را برای حفظ و عدم گسترش سلاحهای هسته ای خود اجرا کنند.

راشاتودی: رییس جمهور روسیه اعلام کرد براساس توافق با اعضای اوپک و غیراوپک روسیه صادرات نفت سال ۲۰۱۶ را در سقف ماه ژانویه ثابت نگه می‌دارد و چون صادرات نفت ایران اکنون در کمترین میزان است باید راه‌حل جداگانه‌ای برای این کشور ارائه شود. پوتین گفت وزیر انرژی این کشور مرتب با صادرکنندگان نفت در مذاکره است و با آنها توافق کرده که روسیه صادرات خود را افزایش نخواهد داد. پوتین افزود: «میزان عرضه نفت روسیه در سال 2016، در سطح میزان ژانویه خواهد بود، اما میانگین صادرات 2016 را از سقف ژانویه بالاتر نمی‌بریم». روز سه‌شنبه نواک وزیر انرژی روسیه گفت:‌ 15 کشور آمادگی خود را برای ثابت نگه داشتن صادرات نفت اعلام کردند. وزیر انرژی روسیه اضافه کرد: آفریقا ، امریکای لاتین و تولیدکنندگان حوزه خلیج‌فارس برای پیوستن این توافق که حتی می‌تواند بدون مشارکت ایران هم نتیجه خوبی داشته باشد، خوش‌بین هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *