جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
28 اردیبهشت 1395

رسانه ها؛ ادعای آمریکا درباره رفع تحریم مبادلات بین المللی ایران و …

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ | رصد

شوراآنلاین: ادعای وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره رفع تحریم مبادلات ایران با بانک‌های غیرآمریکایی، تاکید مقام آمریکایی بر حفظ و تقویت تحریم‌های ایالتی علیه ایران، رایزنی ظریف و دی‌میستورا و دیدار لاوروف با مخالفان سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: در رفع تحریم مبادلات ایران با بانک‌های غیرآمریکایی جدی هستیم. جک لو تصریح کرد: دولت آمریکا موظف است روشن سازد که تحریم‌های مشخصی دیگر در زمان مبادلات بین بانک‌های غیرآمریکایی و ایران اعمال نمی‌شوند. ((لینک))

خبرگزاری فارس: فرماندار ایالت «تگزاس» در نامه‌ای به اوباما بر حفظ تحریم‌های ایالتی علیه ایران، با وجود «برجام» تأکید کرد. «گرگ آبوت» در نامه‌ای به دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور کشورش اطلاع داد که این ایالت، تحریم‌ها علیه ایران را حفظ و آنها را تقویت خواهد کرد. (لینک)

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست بین‌المللی گروه تماس درباره سوریه در وین حضور دارد در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کرد. (لینک)

خبرگزاری مهر: همکاری نظامی اوکراین و ترکیه در دریای بالتیک رسمی شد. ویکتور موزنکو، رئیس ستاد ارتش اوکراین گفت این قرارداد تا سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد و قرار است همکاری ها بیشتر در حوزه دریای بالتیک متمرکز شود. (لینک)

خبرگزاری صدا و سیما : وزیر امور خارجه ترکیه از اتحادیه اروپا به علت اصرار درباره تغییر قوانین مبارزه با تروریسم انتقاد کرد. مولود چاووش اوغلو پس از شرکت در نشست بین المللی درباره لیبی در وین گفت: در اوضاع کنونی که ما با پ ک ک و داعش مبارزه می کنیم، تاکید  بر اینکه باید قوانین مبارزه با تروریسم در ترکیه تغییر کند و  در غیر این صورت شهروندان ترکیه از دریافت روادید در سفر به اروپا معاف نخواهند شد، به نوعی حمایت از تروریسم است. (لینک)

خبرگزاری صدا و سیما: سفارت کره شمالی در لندن در نامه ای دیپلماتیک به دولت انگلیس اطلاع داده است، ری یونگ هو، معاون سابق وزیر خارجه کره شمالی که در زمینه مذاکره با کره جنوبی و آمریکا از تجربه و تبحر زیادی برخوردار است، به سمت وزیر خارجه جدید این کشور برگزیده شده است. برخی از تحلیلگران در سئول می گویند، انتصاب مجدد ری ممکن است بخشی از تلاش پیونگ یانگ برای احیای دیپلماسی به بن بست خورده و بهبود روابط با جهان خارج باشد که پس از چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه ژانویه با انتقاد و تحریم های شدید بین المللی روبرو شده است. (لینک)

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): قدرت‌های غربی و منطقه‌ای روز دوشنبه در وین حمایت کامل خود را از دولت توافق ملی لیبی به ریاست فایز السراج و آمادگی خود برای ارسال کمک‌های لازم به آن اعلام کردند، این در حالی است که نخست وزیر دولت جدید لیبی بر نیاز کشورش به دریافت حمایت‌های بین‌المللی و داخلی تاکید کرد. (لینک)

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه پس از دیدار با گروهی از نمایندگان جناح مخالف سوریه گفت که مذاکراتی سازنده داشته و این نمایندگان، پیشنهادهای قابل‌توجهی ارائه داده‌اند. وی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: موضع ما کاملاً مشخص و این است که تعهداتی که در مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری به عمل می‌آید، همه‌جانبه باشد و در آن، هر دو طرف شامل دولت دمشق و همه مخالفان آن در نظر گرفته شود. (لینک)

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در حالی شرکت کنندگان در مذاکرات کویت جلسات خود را تکمیل کردند که هیات دولت مستعفی یمن باز هم بر لزوم اتخاذ اقدامات درباره اعتمادسازی متقابل تأکید دارد. منبعی در هیات دولت مستعفی یمن در مذاکرات کویت اعلام کرد که این درخواست نتیجه نبودن فضایی از اعتماد بین هیات دولت مستعفی و هیات صنعا است و هیات دولت خواهان مداخله نکردن انصارالله در امور مربوط به دولت از طریق انتصاب‌های غیرقانونی است. (لینک)

خبرگزاری تسنیم: فرماندهان ارشد آمریکایی که زمانی برای خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان برنامه‌ریزی می‌کردند؛ اکنون حضور طولانی مدت نظامی و عدم خروج از این کشور را بررسی می‌کنند. (لینک)

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *