جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading
29 اردیبهشت 1395

رسانه ها؛ فرمول ایرانی- کروات برای گسترش همکاری ها در پسابرجام و …

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ | رصد

شوراآنلاین: سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران، تصویب درخواست غرامت قربانیان حملات 11 سپتامبر از عربستان در سنای آمریکا، هشدار رهبر مخالفان ونزوئلا به ارتش این کشور، پیام قاطع وزیر خارجه روسیه به آمریکا در خصوص سوریه و تاکید وزیر خارجه عربستان سعودی بر اجرای طرح جایگزین مذاکرات در سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ایرنا: کولیندا گرابار کیتاروویچ، رییس جمهوری کرواسی که دیروز عصر وارد تهران شد، تازه ترین میهمان خارجی مقام های کشورمان است. در سفر سه روزه کیتاروویچ به تهران ضمن رایزنی درباره افزایش سطح مناسبات تهران- زاگرب در زمینه های گوناگون از جمله اقتصادی، چند سند همکاری به امضا می رسد. به همراه کیتاروویچ که عصر دیروز (بیست وهشتم اردیبهشت ماه) به تهران آمد، نمایندگان بیش از 50 شرکت کروات از بخش‌ های گوناگون راهی ایران شده اند. در بیان اهمیت این سفر، خبرگزاری چینی «شینهوا» روز شنبه در گزارشی هیات همراه کیتاروویچ را بزرگترین هیات سیاسی اقتصادی کرواسی دانست که در سال 2016 به یک کشور دیگر می رود. (لینک)

ایرنا: سنای آمریکا درخواست غرامت قربانیان حملات 11 سپتامبر از عربستان را تصویب کرد. سنای آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، نجات یافتگان و خانواده کشته‌شدگان در حملات 11 سپتامبر 2001 می توانند با تنظیم دادخواستی خواستار غرامت از دولت عربستان شوند. این قانون که به قانون عدالت علیه حامیان تروریسم معروف است روز سه شنبه به اتفاق آرا به تصویب سنای آمریکا رسید. (لینک)

ایرنا:  رهبر مخالفان ونزوئلا گفت، ارتش کشور باید بین همراهی با قانون اساسی و رئیس جمهوری دست به انتخاب بزند. هنریک کاپریلس در پی اعلام حالت فوق العاده در ونزوئلا از سوی نیکلاس مادورو، رییس جمهوری این کشور، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: به نیروهای مسلح می گویم که وقت تصمیم گیری در زمینه همراهی با قانون اساسی و یا همراهی با مادورو فرا رسید. وی افزود، ارتش باید تصمیم بگیرد. (لینک)

فارس: اظهارات جدید وزیر خارجه روسیه درباره ادامه حمایت ترکیه از داعش و همچنین حملات هوایی موثر روسیه در مبارزه با تروریسم، پیام قاطعی خطاب به آمریکا و ترکیه درباره ادامه حضور نظامی پرقدرت روسیه در خاک سوریه است. سرگئی لاوروف به تازگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی بلاروس گفت که رهبران ترکیه از تجارت نفت با تروریست‌ها نفع برده‌اند. لاوروف مبارزه با تروریسم را کاری پیچیده خواند و تاکید کرد که تروریست‌های داعش از کشورهای همجوار به سوریه و عراق می‌رسند و عملیات هوایی روسیه اوضاع سوریه را بهبود بخشیده است. (لینک)

فارس: یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت: سپاه که مهم‌ترین عامل بازدارنده راهبردی ایران یعنی «برنامه‌های موشکی» را در اختیار دارد، نفوذ غرب را شدیدترین چالش می‌داند. نشریه آمریکایی «وکس» در گزارشی نوشت: سپاه پاسداران ایران نیرویی است که از لحاظ امنیتی و نظامی مسئولیت حفظ نظام را بر عهده دارد و بدون درک سپاه، درک ایران ناممکن است. (لینک)

فارس: وزیر خارجه عربستان سعودی در جمع خبرنگاران در وین با تلاش برای متهم کردن دولت سوریه گفت: وقت آن است که طرح جایگزین مذاکرات در سوریه اجرا شود. عادل الجبیر گفت وقت آن است که کشورش و متحدانش طرح جایگزین مذاکره با دولت سوریه، (موسوم به پلان B) را درباره سوریه به اجرا بگذارند. وی در جمع خبرنگاران گفت: «ما اعتقاد داریم که باید خیلی وقت پیش به سمت طرح جایگزین حرکت می کردیم.» نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) سه‌شنبه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در کاخ «نیدراوسترایش» وین برگزار شد. (لینک)

مهر: سران کشورهای گروه هفت (G7) روزهای ششم و هفتم خرداد ماه در ژاپن با موضوع محوری کره شمالی تشکیل جلسه می دهند. وزارت امور خارجه آمریکا نیز تایید کرده است که در اجلاس مذکور، بخشی از محورهای گفتگوی سران گروه هفت، کره شمالی خواهد بود.آمریکا و کره جنوبی می گویند که تحرکات کره شمالی از جمله آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک این کشور بسیار تهدید کننده بوده و لازم است سران کشورها در باره این مسائل نیز گفت وگو کنند. (لینک)

خبرگزاری صدا و سیما: شرکت روس‌ اتم اعلام کرد: تحویل نهایی واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر روز سه شنبه به طرف ایرانی انجام و مجوز فعال‌سازی این نیروگاه ارائه شد. به این ترتیب ساخت اولین واحد انرژی هسته ای نه تنها در ایران بلکه در سراسر خاورمیانه رسما به پایان رسید. یک منبع در آژانس انرژی هسته ای روسیه به خبرگزاری «نووستی» گفت: «این واحد برای آغاز دوره نگهداری در سپتامبر 2013 تحویل شده بود و در 18 اوت 2015 پروتکل تحویل نهایی این واحد را با همه ملزومات آن به طرف ایرانی امضا کردیم و در 20 آوریل امسال سازمان انرژی اتمی ایران مجوز راه اندازی این واحد را تحویل گرفت.» (لینک)

تسنیم: نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد که برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی به صورت مستقیم با رهبر این کشور گفتگو کند. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حاضر است با هدف تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی با رهبر این کشور مذاکره کرده و تغییر عمده در سیاست آمریکا نسبت به پیونگ‌یانگ را پیشنهاد دهد. وی در ادامه این مصاحبه اما اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شرق اوکراین را تایید نکرد. (لینک)

ایسنا: یک فرمانده ارشد آمریکایی گفت که این کشور به همراه ژاپن و کره جنوبی آموخته‌های خود در نخستین مانور دفاعی موشک‌های بالستیک را در مانور نظامی آتی به کار خواهند بست. هری هریس، از فرماندهان ارشد آمریکایی اعلام کرد: مانوری که پیش‌تر میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن انجام شد، مهم‌ترین مانور نبود بلکه مانوری که در آینده برگزار خواهد شد، از بیشترین اهمیت برخوردار است. (لینک)

ایسنا: رئیس شورای اروپا خطاب به حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که تنها جایگزین این اتحادیه “هرج و مرج سیاسی” است. دونالد تاسک در واکنش به انتقادات شدیدالحن بوریس جانسون، شهردار سابق لندن از اتحادیه اروپا، این انتقادات را بی‌معنی دانست. جانسون پیش از این تلاش رهبران اروپایی در جهت ایجاد یک اروپای واحد را با اقدامات نازی‌ها و آدولف هیتلر برای ایجاد یک حکومت فراگیر در این قاره مقایسه کرده بود. (لینک)

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *