جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading
31 خرداد  1395

رسانه ها؛ سندسازی علیه پارچین و …

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ | رصد

شوراآنلاین: ادعای جدید یک روزنامه آمریکایی درباره پارچین، تنش در روابط پکن-جاکارتا، نقشه جامع صلح یمن فردا روی میز شورای امنیت، اختصاص ۱۶ میلیون دلار دیگر به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، عملیات آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی در شمال سوریه، تلاش برای ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا، ورود نیروهای ویژه و اطلاعاتی آمریکا به جنوب یمن، بررسی عضویت پاکستان در گروه تامین کنندگان هسته ای و تاسیس پایگاه نظامی  فرانسه در کوبانی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور مدعی شده ذرات اورانیومی که در دسامبر سال گذشته در پارچین پیدا شده مربوط به فعالیت نظامی ایران در سال های گذشته بوده است. با وجود آنکه هنوز برجام بصورت کامل از سوی کشورهای غربی بویژه آمریکا به اجرا گذاشته نشده، روزنامه وال استریت ژورنال در شماره امروز خود مطلبی را منتشر کرده که می تواند بهانه دیگری به دست مخالفان این توافق هسته ای بدهد. وال استریت ژورنال می نویسد: دولت اوباما به این نتیجه رسیده که ذرات اورانیومی که از سایت پارچین توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بدست آمده مربوط به فعالیت نظامی بوده که ایران چندین سال قبل در سایت های هسته ای خود داشته است.

خبرگزاری مهر:  اقدام نیروی دریایی اندونزی در شلیک به سمت یک کشتی چینی با واکنش نسبتا شدید پکن مواجه شد. نیروی دریایی اندونزی به سمت یک کشتی ماهیگیری چینی آتش گشوده و سپس اقدام به بازداشت شش ماهیگیر حاضر در این کشتی کرده است. بر اساس گزارش های موجود، گویا یکی از ماهیگیران چینی مجروح شده است. در همین رابطه وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قایق ماهیگیری چینی مانند همیشه در محل های فعالیت ماهیگیران مشغول به فعالیت بوده که نیروی دریایی اندونزی به سمت آن آتش گشوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدار با هیئت صنعا درباره دیدگاه‌شان درخصوص عقب‌نشینی از شهرها و تحویل سلاح گفتگو کرد. همزمان منابع دیپلمات اعلام کردند که ولد شیخ احمد برای ارائه نقشه راهی جامع با هدف حل نهایی بحران یمن آماده می‌شود. اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن یکشنبه شب جلسه مذاکراتی را با هیات مشترک انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن برگزار کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون عراق به رهبری نوری مالکی خواهان تقسیم عراق به سه کشور شیعه، سنی و کرد برای خروج از بحران سیاسی شد. فردوس العوادی، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تقسیم عراق به سه کشور شیعه، سنی و کرد مستقل بهترین راه برای ثبات و خروج از بحران سیاسی است. این نماینده پارلمان عراق مدعی شد، ائتلاف دولت قانون، به رهبری نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق از استقلال اقلیم کردستان بعد از بیرون راندن داعش از کشور حمایت می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: کابینه رژیم صهیونیستی در راستای توسعه شهرک سازی‌ها، ۱۶ میلیون دلار دیگر به پروژه‌های ساخت و توسعه شهرک‌های کرانه باختری اختصاص داد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به تصویب بودجه طرح توسعه شهرک سازی به ارزش 62 میلیون شکل (16 میلیون دلار) نوشت که این مبلغ جدید علاوه بر بودجه اختصاصی برای شهرک سازی ها به مبلغ 340 میلیون شکل است. این روزنامه نوشت که دلیل اختصاص بودجه اضافی به شهرک های صهیونیست نشین، وضعیت امنیتی حساسی است که این شهرک ها با آن مواجه هستند.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که در سطح سیاسی توافقی بین آمریکا، ترکیه و کردها برای تشکیل یک منطقه کردنشین در شمال سوریه صورت گرفته است، بار اصلی عملیات در این منطقه به‌عهده نیروهای ویژه آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی خواهد بود. روزنامه السفیر لبنان نوشت، درگیری‌ها در شهر منبج واقع در حومه شمالی حلب قبل از اینکه به‌صورت نظامی خاتمه یابد در سطح سیاسی حل شده، حل این قضیه از طریق توافق‌ها و ضمانت‌های دوجانبه آمریکا با ترکیه انجام گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه برتلزمن نشان می دهد که اکثر شهروندان اروپایی خواهان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند. بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه “برتلزمن” که امروز ( دوشنبه) منتشر شده است نشان می دهد که 54 درصد شهروندان اروپایی که البته اکثریت اندکی است خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر انگلیس به خاطر تلاش برای ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا خود را به چرچیل مقابل هیتلر تشبیه کرد. دیوید کامرون در یک برنامه تلویزیونی گفت تلاشی که وی برای نگه داشتن این کشور در اتحادیه اروپا به کار گرفته مانند تلاش‌های «وینستون چرچیل» نخست وزیر اسبق انگلیس در تقابل با هیتلر است. کامرون گفت در مقابله با هیتلر، چرچیل به تنهایی عمل نکرد و با همکاری فرانسه، لهستان و بقیه کشورها به جنگ با هیتلر رفت. کامرون در ادامه افزود که داعش با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا خوشحال می‌شود و همه کشورهای اروپایی در کنار هم و با هم قوی‌تر و امن‌تر هستند.

خبرگزاری فارس: مقام اطلاعاتی یمن از ورود گروهی از نیروهای ویژه و اطلاعاتی آمریکا به یمن به بهانه مبارزه با القاعده خبر داد. یک مقام اطلاعاتی یمن در صنعا تایید کرد، آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی خود در یمن افسرانی از نیروهای ویژه آمریکایی را به پایگاه العند در استان لحج در شمال عدن در جنوب یمن اعزام کرد. وی افزود که آمریکا در چارچوب ماموریتی که مبارزه با تروریسم خوانده شده، افسران خود را که بیش از یک سال پیش از یمن خارج کرده بود، بار دیگر به یمن بازگرداند، اما اشاره‌ای به تعداد آنها نکرد. این منبع اطلاعاتی گفت: امارات از آمریکا خواست نیروهای ویژه خود را برای کنترل نظامی تنگه باب المندب اعزام کند.

خبرگزاری صدا و سیما: تظاهرات ضد نژادپرستی به علت جرائم ناشی از تنفر علیه خارجیان و ورود آوارگان به آلمان انجام شد. هزاران نفر از مردم آلمان روز یکشنبه در اعتراض به نژادپرستی در چندین شهر بزرگ این کشور زنجیره های انسانی تشکیل دادند. این اقدام بعد از افزایش شدید جرائم ناشی از تنفر علیه خارجیان در آلمان و به دنبال ورود بیش از یک میلیون آواره به این کشور در سال گذشته انجام شد.

خبرگزاری ایرنا: نمایندگان 48 کشور عضو گروه تامین کنندگان هسته ای (NSG) امروز دوشنبه در نشستی در پایتخت کره جنوبی، درخواست پاکستان و هند را برای عضویت در این گروه بررسی می کنند. پاکستان یک ماه پیش درخواست رسمی خود را برای عضویت در گروه یاد شده مطرح کرد. هند نیز درخواست رسمی خود را یک هفته قبل از پاکستان برای عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای مطرح کرده بود. اگرچه هندی ها از حمایت و شانس بیشتری نسبت به پاکستان برای عضویت در این گروه برخوردارند و آمریکا از جمله موافقان پیوستن هند به گروه ان.س.جی محسوب می شود، اما چین رسما مخالفت خود را با حضور هند در گروه یاد شده اعلام کرده است.

خبرگزاری ایرنا: گزارش جدید سازمان ملل نشان می دهد: تعداد آوارگان در پایان سال 2015 به بیش از 65 میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. در این گزارش، دو عامل درگیری های نظامی و تنش های داخلی تشدید کننده این جریان بی سابقه آوارگان شناخته شده و اعلام شد که احساسات سیاسی ضد مهاجران نیز اقدام ها برای اسکان پناهجویان را در کشورهای میزبان دچار کندی کرده است.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی اعلام کرد: پیونگ یانگ هم برای گفت و گو با آمریکا و هم برای اقدامات فیزیکی جهت مقابله با حضور نظامی این کشور در شبه جزیره کره آماده است. پیونگ یانگ این موضوع را زمانی مطرح کرد که یک مقام دولتی کره جنوبی درمصاحبه با یک روزنامه محلی اعلام کرده بود که سئول برنامه ای برای گفت و گو با همسایه شمالی تا ماه سپتامبر آینده ندارد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی(KCNA) نیز در گزارشی با اشاره به ورود زیردریایی هسته ای می سی سی پی به بندر بوسان در کره جنوبی، نوشت: ورود تجهیزات راهبردی نظامی آمریکایی به شبه جزیره کره، چالشی جدی برای امنیت و آسایش پیونگ یانگ است.

خبرگزاری اسپوتنیک: فرانسه در چارچوب مبارزه با داعش در استان کوبانی کردنشین در شمال سوریه پایگاه نظامی ساخته و برای نیرو های نظامی حزب اتحاد دمکراتیک کرد ها (ی پ گ) مشورت می دهد. این نیرو دسته های دفاع از خود کرد ها است. دو هفته پیش 170 نظامی فرانسه به کوبانی اعزام شده است. بنا به اطلاع حاصله از نمایندگان «نیرو های دمکراتیک سوریه» سربازان فرانسوی همراه با نظامیان آمریکایی چند روز پیش از آغاز عملیات آزادسازی منبج وارد کوبانی شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *