جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
3 تیر 1395

رسانه ها؛ بررسی عضویت ایران در سازمان شانگهای و…

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ | رصد

شوراآنلاین: تصمیم گیری درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای در نشست امروز این سازمان، شرکت ایران و هند در مذاکرات صلح افغانستان، اعتراف رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی "گنبد آهنین" در برابر موشک های مقاومت، رایزنی اعضای کنگره برای تاسیس نهاد ویژه ای به منظور زیر نظر گرفتن فعالیت دیپلمات های روسیه، صدور مجوز معامله بوئینگ با ایران، رایزنی موگرینی و محمود عباس درباره مدل فرانسوی سازش و واکنش جدید رئیس جمهور روسیه به مواضع ناتو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: قرار است بررسی موضوع عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای (SCO) در نشست دو روزه سران کشورهای عضو این سازمان و پشت درهای بسته انجام شود. خبرگزاری قرقیزستان (آکی پرس) روز پنجشنبه از بیشکک گزارش داد در نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای که از امروز (پنجشنبه) در «تاشکند» ازبکستان برگزار می شود مسئله عضویت رسمی ایران نیز از جمله مواردی است که بررسی می شود. ایران که سال‌ها در سازمان همکاری شانگهای مقام ناظر را داشته و بخاطر تحریم های غرب، نمی توانست عضو رسمی این سازمان باشد،

خبرگزاری مهر : نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان و پاکستان گفت: با ابراز تمایل ایران و هند این دو کشور در مذاکرات صلح افغانستان شرکت خواهند داشت. ریچارد اولسون، نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان و پاکستان گفت: پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان نقش فعالی خواهد داشت. ایران و هند نیز خواستار نقش آفرینی خود در مذاکرات صلح افغانستان شده اند و در مذاکرات صلح حضور خواهند داشت.

خبرگزاری مهر :    در آستانه شهادت امام علی(ع) آل خلیفه تهدید به خاک و خون کشیدن عزاداران بحرینی کرد. رژیم بحرین با فراخوانی مسئولان هیئت های مذهبی به آنها هشدار داده است که اگر مراسم مذهبی رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد، از یورش به آن ابایی نخواهد داشت. منابع بحرینی فاش کردند: رژیم بحرین، مسئولان هیئت های عزاداری و روسای حسینیه ها را روز گذشته فرا خوانده و به آنها ابلاغ کرده است که مراسم عزاداری که رنگ و بوی سیاسی داشته باشد را هدف قرار خواهد داد.

خبرگزاری مهر: منابع خبری آمریکایی از رایزنی اعضای کنگره برای تاسیس نهاد ویژه ای به منظور زیر نظر گرفتن فعالیت دیپلمات های روسیه در خاک این کشور خبر دادند. بنابر این طرح، نهادی مختص به کشف ماموران اطلاعاتی، جرایم مربوط به آنها و همچنین کنترل شرایط مقررات رفت و آمد دیپلمات های روسیه در خاک آمریکا تاسیس خواهد شد. نهاد مذکور، درخواست دیپلمات های روسی برای انجام سفرها تا شعاع ۸۰ کیلومتری محل خدمت خود را بررسی می کند و به مقام های «اف بی آی» گزارش خواهد داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرمانده یگان هوایی ارتش اسراییل اعتراف کرد که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین هرگز نمی تواند امنیت این رژیم را در برابر موشک های مقاومت تامین کند. سرتیپ “امیر ایشل” افزود که سامانه های دفاعی اسرائیل قادر به مقابله با موشک ها و خمپاره های مقاومت فلسطین نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   دولت ترکیه مانع بازدید یک هیات عالی‌رتبه آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک شد. گفته می‌شود علت این اقدام، قطعنامه پارلمان آلمان در شناسایی کشتار ارامنه در جریان جنگ اول جهانی به عنوان “نسل‌کشی” بوده است.

خبرگزاری تسنیم:  نتایج جدیدترین نظرسنجی ها از پیشتازی یک درصدی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  خبر می دهد. نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره همه پرسی سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا منتشر شد حاکی از آن است که شمار طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا یک درصد از شمار اردوگاه رقیب بیشتر است

خبرگزاری فارس: رهبر کره شمالی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی کشورش گفت که موشک‌های آزمایش شده قابلیت هدف قراردادن آمریکا در اقیانوس آرام را دارا است. «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که جدیدترین آزمایش موشکی نشان می‌دهد که «پیونگ‌یانگ» قابلیت حمله به منافع آمریکا را دارد. کیم بعد از دو آزمایش موشکی کره شمالی که روز چهارشنبه (دیروز) انجام شد و ظاهراً موشک میان‌برد «موسودان» بوده است، چنین سخنانی را مطرح کرد.

خبرگزاری فارس: یک رسانه آمریکایی مدعی مجادلات داخلی در درون دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور بر سر اعطای دسترسی به نظام مالی امریکا برای ایران شده است. وب‌سایت خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن»، وابسته به جریان نومحافظه‌کار آمریکا بر اساس برخی اسناد ادعا می‌کند مجادله اصلی بین وزارت خارجه و خزانه‌داری بر سر بیانات متناقض در هفته‌های گذشته درباره احتمال اعطای دسترسی دلاری به ایران در گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما: رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در پی دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: محور اصلی این نشست،  بررسی پیشنهاد فرانسه برای از سرگیری مذاکرات برای حل وفصل بحران غرب آسیا و شمال آفریقا بود. محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: در نشست با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تبادل دیدگاه درباره نقش و موضع این اتحادیه درباره ابتکار عمل فرانسه مبنی بر برگزاری کنفرانسی تا پایان سال کنونی میلادی پرداختیم تا بتوانیم به سازوکار و یک جدول زمانی در این باره مذاکرات آتی دست پیدا کنیم

خبرگزاری اسپوتنیک: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد بیانات ناتو ستیزه جویانه تر می شود و روسیه مجبور است تدابیر متقابلی را اتخاذ کند. پوتین در سخنرانی خود در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفت:” فعلا ما دوباره همچون در آستانه جنگ جهانی دوم واکنش مثبت متقابل را مشاهده نمی کنیم. برعکس ناتو بیانات خود را ستیزه جویانه تر کرده است..

خبرگزاری اسپوتنیک: دادگاه اداری مصر توافقی در باره تفکیک مرز های دریایی میان مصر و عربستان سعودی را لغو کرد. مطابق آن تیران و صنافیر دو جزیره واقع در دریای سرخ به عربستان واگزار شدند. در آوریل سال جاری هنگام بازدید سلمان بن عبدالعزیز آل سعود از مصر توافقی در باره تقسیم مرز های دریایی فیمابین به امضا رسید. مطابق آن دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ به عربستان واگزار شدند. آن‌ها در طول چند دهه موضوع مورد بحث میان مصر و عربستان سعودی بودند. این امتناع در‌واقع داوطلبانه مصر از جزایر دارای اهمیت واقع در ناحیه استراتژیک دهانه خلیج عقبه دریای سرخ موج انتقاد ها در مصر را بر انگیخت. گروه وکلای مصر دعوی با خواست لغو این توافق را به دادگاه عالی اداری کشور دادند. این توافق برای اعتبار پیدا کردن باید به تصویب پارلمان مصر برسد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *