جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ (G۷): از ایران و اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند /: ایران باید به خاطر اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه پاسخگو باشد

وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ اعلام کردند: از همه طرف ها می خواهیم که هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه را متوقف کنند. آنها گفتند: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند.

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading
13 تیر 1395

رسانه ها؛ نام چند دیپلمات سعودی در اسناد محرمانه 11 سپتامبر و …

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ | رصد

شوراآنلاین: انتشار سندی محرمانه درباره حادثه 11 سپتامبر، برنامه ریزی داعش برای حمله به فرودگاه‌های آمریکا همزمان با جشن روز استقلال، امضای پادشاه بحرین پای حکم سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم، تسلط کامل ارتش سوریه بر جنوب استان حلب، گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و کری درباره قره‌باغ و سوریه و تاکید اردوغان بر حمایت از مخالفان نظام سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا سند موسوم به «فایل ۱۷ » را منتشر کرده که در آن اسامی بیش از ۳۰ فرد مرتبط با عوامل حوادث یازده سپتامبر از جمله چند دیپلمات سعودی ذکر شده است. دولت آمریکا روز شنبه بدون پوشش گسترده رسانه‌ای سندی را منتشر کرد که گوشه‌ای از ارتباطات خاندان سعودی با حملات یازده سپتامبر 2001 به برج‌های تجارت جهانی نیویورک را نمایان می‌کند. این سند که به «فایل 17» معروف شده، حاوی اسامی افرادی است که بازرپرسان پرونده تصور می‌کنند با این حمله مرتبط بوده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرده است که این گروه برای انجام حملات به فرودگاه بزرگ آمریکا و بریتانیا آماده است و این حملات همزمان با روز استقلال انجام خواهد شد. چند روز پیش داعش مسئولیت حمله خونین و مرگبار به فرودگاه استانبول را بر عهده گرفت.

 خبرگزاری تسنیم: معاون اول شورای کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت: این شورا انتظار نتایج قطعی و روشنی را از نشست آتی شورای ناتو-روسیه در سطح نمایندگان دائمی ندارد. فرانتز کلینتسویچ، معاون کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد: شورای فدراسیون روسیه انتظار ندارد که نشست آتی ناتو- روسیه که در سطح نمایندگان دائمی برگزار خواهد شد، نتایج قطعی داشته باشد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی با استناد به گزارش جدید وزارت اقتصاد آلمان از افزایش چشمگیر صادرات تسلیحات این کشور در سال ۲۰۱۵ خبر داد. گزارش ها حاکی از آن است در سال 2015 مجوز صادرات تسلیحاتی بالغ بر 7.86 میلیارد یورو صادر شده است. صادرات تسلیحات آلمان در سال 2014 ، 3.97 میلیارد و سال قبل از آن 5.85 میلیارد یورو بوده است.

خبرگزاری صدا وسیما: به رغم مخالفت گسترده جهانی و منطقه ای با اقدام رژیم آل خلیفه به لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، حمد بن عیسی آل خلیفه حکم سلب تابعیت این عالم دینی را تایید کرد. این در حالی است که توده های مردم بحرین به تحصن خود در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در محکومیت سلب تابعیت این عالم دینی از سوی رژیم آل خلیفه ادامه می دهند.

خبرگزاری صداوسیما: نیروهای ارتش سوریه کنترل کامل منطقه مزارع الملاح در جنوب استان حلب این کشور را در دست گرفتند. ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با جنگجویان دو گروه مسلح «جیش الفتح» و نورالدین زنگی، منطقه مزارع الملاح در جنوب استان حلب را به طور کامل آزاد کرد. نیروهای ارتش سوریه با تسلط کامل بر مزارع الملاح به فاصله یک کیلومتری جاده کاستلو رسیدند که آخرین خط تدارکاتی گروه های مسلح در بخش های شرقی شهر حلب است.

 خبرگزاری ایرنا: هانس گئورگ ماسِن، رئیس تشکیلات اطلاعاتی آلمان اعلام کرد: 17 تروریست به همراه آوارگان و مهاجرانی از سوریه و عراق وارد اروپا شده اند. ماسِن در مصاحبه با روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه» گفت: البته بیشتر این تروریست ها کشته شده اند یا در زندان هستند. دو تن از این تروریست ها، عوامل انتحاری حمله 13 نوامبر (22 آبان) پاریس بودند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  وزیر اول اسکاتلند ضمانت‌های فوری را  برای وضعیت سکونت و حقوق اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در اسکاتلند زندگی می‌کنند، خواستار  شد. نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند این درخواست را در نامه‌هایی خطاب به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و پنج نامزدی که به دنبال رفراندوم هفته گذشته آمادگی خود را برای رسیدن به سمت رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر اعلام کردند، مطرح کرد. استورجن گفت: بسیار ضروری است که دولت انگلیس به حقوق ۱۷۳ هزار تبعه اروپایی اسکاتلند احترام بگذارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): وزیران امور خارجه‌ی روسیه و آمریکا در رابطه با درگیری‌های سوریه و مناقشات منطقه ناگورنو-قره‌باغ تلفنی گفت‌وگو کردند. در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه روسیه صادر شد، آمده است که دو طرف در گفت‌وگوی خود به رایزنی درباره‌ی درگیری‌ها در سوریه و همکاری‌ها میان واشنگتن و مسکو برای مقابله با تروریسم در این کشور پرداختند.

خبرگزاری اسپوتنیک: روسیه در لیست آژانس اعتبارسنجی چین در مکانی بالاتر از آمریکا قرار گرفت. بنا به برآورد های «داگونگ» یکی از سه آژانس بزرگ اعتبار سنجی چین سهام روسیه در مرحله ششم سطح سرمایه‌گذاری با پیش بینی ثابت قرار گرفتند که بالاتر از ارزیابی جذابیت سرمایه‌گذاری ایالات متحده آمریکا است.

خبرگزاری مهر: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی اعلام کرد که سیاست کشورش در قبال سوریه تغییری نکرده است. اردوغان در سخنرانی خود در مراسم افطاری در شهرستان «کیلیس» واقع در نزدیکی مرزهای سوریه در جنوب ترکیه اظهار داشت که موضع آنکارا در قبال سوریه طی ۶ سال گذشته تغییری نکرده است. اردوغان که در حمایت از تروریست ها در سوریه نقش مهمی داشته است، اعلام کرد: درباره سوریه آنچه را که ۶ سال پیش می خواستیم امروز نیز همان را می خواهیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *