جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد

تهران-ایرنا- رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که پیشتر استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی این رژیم را «اقدامی شایسته» خوانده بود، از «بنیامین نتانیاهو» هم خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.

ایروانی: رژیم صهیونیستی با حمله به اماکن دیپلماتیک مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد شد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل با بیان اینکه ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت می‌کند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف و آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

Loading
15 تیر 1395

رسانه ها؛ ایمیل ضدایرانی کلینتون و …

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ | رصد

شوراآنلاین: افشای ایمیل هیلاری کلینتون و توصیه درباره براندازی نظام ایران در آن، انجام پروازهای شناسایی هواپیماهای آواکس ناتو بر فراز عراق و سوریه، قوت گرفتن احتمال حیات چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، انتقاد شدید سازمان عفو بین الملل از آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه، تحرکات خطرناک جنگنده‌های ژاپنی علیه چین، حمله موشکی به اردوگاه منافقین در جنوب بغداد، انتشار جزئیات بیشتری از انفجار جده و توضیح وزارت خارجه ترکیه در باره احتمال استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک توسط روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: یکی از ایمیل‌های افشا شده نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا نشان می‌دهد که وی خواستار براندازی دولت حاکم سوریه برای مهار نفوذ ایران در منطقه و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بوده است. ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون»، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که وی زمانی که وزیر امور خارجه بوده است، از براندازی نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای مهار نفوذ ایران در خاورمیانه و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. تارنمای افشاگر ویکی لیکس بیش از یکهزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور، منتشر کرد. انتشار این ایمیل ها پس از آن انجام شد که «جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس ماه گذشته گفت که پایگاه اینترنتی‌اش «ادله کافی» برای ارائه به پلیس فدرال آمریکا (FBI) برای پیگیرد قانونی کلینتون در اختیار دارد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل ناتو از تصمیمات این ائتلاف نظامی برای استفاده از هواپیماهای آواکس ناتو درعملیات های شناسایی بر فراز سوریه و عراق و جمع آوری اطلاعات برای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خبر داد. ینس استولتنبرگ اعلام کرد که ناتو خود را برای عملیات هواپیماهای شناسایی آواکس و مشارکت در ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه آماده می کند.

 خبرگزاری تسنیم:  سفیر ایران در سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که فرضیه زنده ماندن ۴ دیپلمات ایران و انتقال آنها به سرزمین اشغالی به قوت خود باقی است. محمدرضا رئوف شیبانی روز دوشنبه افزود: با توجه به اینکه هنوز مدارک و مستنداتی مبنی بر شهادت این دیپلمات ها به دست ما نرسیده و هیچ طرفی مدرکی برای اثبات شهادت این افراد ارایه نکرده، همچنان فرضیه زنده بودن و انتقال آن ها به سرزمین های اشغالی به قوت خود باقی است.

خبرگزاری صدا وسیما: سازمان عفو بین الملل، گروه‌های تکفیری فعال در سوریه را به دست داشتن در جنایات جنگی متهم کرد و از اعضای جامعه بین المللی به ویژه آمریکا، عربستان سعودی، قطر و ترکیه خواست از هر گونه حمایت از گروه‌هایی که مسئول این جنایات هستند، خودداری کنند. سازمان عفو بین الملل مستقر در لندن در گزارش خود آشکارا از گروههای مسلح فعال در استان های حلب در شمال و ادلب در شمال غربی سوریه که طبق اعلام این سازمان از حمایت های قطر، عربستان سعودی، ترکیه و آمریکا بهره می برند، به شدت انتقاد کرد.در گزارش عفو بین الملل آمده است امروزه در مناطق حلب و ادلب گروههای مسلح افراط گرا برای ارتکاب جنایات جنگی و نقض آشکار حقوق بشر از آزادی کامل برخوردارند و از هر گونه پیگردی در امان هستند

خبرگزاری ایرنا: چین از اینکه جنگنده های ژاپن با پروازهای خطرناک و تحریک آمیز خود امنیت جنگنده های چینی را به مخاطره می‌اندازند ؛ به شدت انتقاد کرد و آن را رویارویی خطرناک دانست. وزارت دفاع چین امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، برخی از جنگنده های ژاپنی پروازهای تحریک آمیزی علیه پکن داشته اند. بیانیه با هشدار به تحرکات هواپیماهای نظامی ژاپن می افزاید: در روز 17 ژوئن (28 خرداد سالجاری) جنگنده های این کشور با سرعت بسیار بالا در نزدیکی دو فروند هواپیمای چینی که در منطقه دریای شرقی گشت زنی می کرده اند، تحرکاتی داشته اند.بنا بر این بیانیه، جنگنده های ژاپنی از رادارهای هشدار دهنده خود برضد هواپیماهای چینی استفاده کرده اند که این یک رویارویی خطرناک است.

خبرگزاری ایرنا:  بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ادامه ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس را محکوم کرد. استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل به شدت درباره تصمیم اسرائیل برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس نگران است؛ این خبر در حالی منتشر می شود که گروه چهارجانبه دیپلماتیک خاورمیانه (آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل) چند روز قبل طی گزارشی موکدا از اسرائیل خواست تا شهرک سازی را متوقف کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): منابع خبری از حمله موشکی به اردوگاه لیبرتی، محل استقرار بقایای گروه تروریستی منافقین در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند. در همین حال، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد، اردوگاه لیبرتی در جنوب بغداد مورد هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.به گفته یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی بیش از ۲۰ موشک به اردوگاه لیبرتی و زاغه‌ای در اطراف آن اصابت کرده است. به گفته این منبع هنوز آمار دقیقی از شمار کشته‌ها یا زخمی‌ها در دست نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): وزارت کشور عربستان اعلام کرد که عامل انتحاری جده عربستانی نبوده بلکه دارای تابعیت پاکستانی و مقیم عربستان بود. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت: ما طی تحقیقات درباره عامل انتحاری که یکشنبه شب خود را در اطراف بیمارستان دکتر سلیمان فقیه و مقابل کنسولگری آمریکا در جده منفجر کرد به این نتایج رسیدیم که وی عبدالله قلزار خان متولد سال 1981 در پاکستان بوده و 12 سال پیش به عنوان راننده با همسر و پدر و مادر زنش در عربستان مقیم شده بود. دراین انفجار عامل انتحاری کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. یک روز پس از آنکه اعلام شد، عاملی انتحاری قصد حمله به کنسولگری آمریکا در جده عربستان را داشته، انجام عملیات های مشابه در مدینه و قطیف به کشته شدن چند تن منجر شد. این در حالی است که هنوز اطلاع دقیقی از مسئول اصلی این انفجارهای منتشر نشده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): دبیرکل ناتو از تصمیم این ائتلاف برای تاسیس دفتر نمایندگی منطقه‌ای ناتو در کویت “برای همکاری با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس” خبر داد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که اعضای ناتو طرحی را برای افتتاح دفتر نمایندگی منطقه‌ای در کویت دارند تا به وسیله این دفتر هماهنگی‌های لازم با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صورت گیرد.وی گفت که سفرش به کویت برای بازدید از مکان تاسیس دفتر نمایندگی ناتو بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک: مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گزارش های برخی رسانه ها را درباره امکان موافقت این کشور با استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک توسط هواپیماهای روسیه تکذیب کرد. چاووش اوغلو با تاکید بر آمادگی ترکیه برای همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه در زمینه مقابله با داعش گفت که در باره امکان استفاده از این پایگاه توسط روسیه صحبتی نکرده است. وی گفت: “رسانه ها سخنان مرا اشتباه منعکس کردند”.

خبرگزاری اسپوتنیک: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانون اعطای درجه رزمندگی و جانبازی به نظامیان روسی درگیر در جنگ سوریه را امضا کرد. این سند بلافاصله در پرتال اینترنتی قوانین دولتی روسیه نیز منتشر شد. درجه رزمنده و جانباز جنگ تنها به آن دسته از شهروندان روسیه اعطا می شود که از تاریخ 30 سپتامبر 2015 میلادی در جنگ سوریه، وظایف ویژه ای را به اتمام رسانده، دوره ای مشخصی حضور داشته اند و یا به دلایل قابل قبولی دیگر نتوانستند در محل درگیری ها حضور داشته باشند و فرا خوانده شدند.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری روسیه در پیامی برای همتای آمریکایی خود بر لزوم همکاری های مسکو-واشنگتن تاکید کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت روز استقلال آمریکا خطاب به «باراک اوباما» نسبت به  بهبود و گسترش مناسبات مسکو- واشنگتن تاکید کرد. رئیس جمهوری روسیه در این پیام آورده است: تاریخ روابط روسیه – آمریکا نشان می دهد با همکاری و مشارکت دوجانبه می توانیم بر مشکلات و مسائل بین المللی فائق آییم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *