جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

Loading
17 مرداد 1395

رسانه ها؛ تداوم جریان کودتا در ترکیه و…

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ | رصد

شوراآنلاین: تغییرات در ساختار ارتش ترکیه، سفر هیات آمریکایی به ترکیه برای مذاکره در خصوص استرداد فتح الله گولن، مصاحبه جان کری با شبکه سی ان ان درباره پول‌های آزاد شده ایران، هشدار انصارالله یمن به آمریکا، مخالفت نتانیاهو و لیبرمن با احداث بندر در غزه، آمادگی کره شمالی برای حمله هسته‌ای پیشگیرانه به آمریکا، برگزاری تظاهرات ضدتبعیض نژادی در آمریکا  و واکنش چین به مداخله جویی آمریکا درباره حقوق بشر در این کشور از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری ترکیه با بیان این مطلب که جریان کودتای این کشور هنوز به پایان نرسیده، از برداشتن گام های بعدی برای مبارزه با طرفداران گولن در ترکیه خبر داد.اردوغان در مصاحبه امروز خود با شبکه خبر ترکیه گفت که از نظر وی کودتا هنوز به پایان نرسیده و قدم های بعدی برای مبارزه با طرفداران «گولن» باید برداشته شود. «اردوغان» گفت:  من معتقد نیستم که (تلاش برای کودتا) به پایان رسیده است. با از پا افتادگی نمی توانیم پیروز شویم.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه در وزارت دادگستری ترکیه از سفر یک هیات آمریکایی به ترکیه طی روزهای آینده برای مذاکره در خصوص بازگرداندن فتح الله گولن به این کشور خبر داد. ترکیه بر این باور است که گولن قصد سرنگونی دولت آنکارا را دارد و با کودتای 15 جولای مرتبط بوده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

خبرگزاری فارس:  در ادامه تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا بر سر استرداد فتح‌الله گولن، یک روزنامه آمریکایی گزارش داد بسیاری از ترکیه‌ای‌ها معتقدند آمریکا پشت کودتای ۱۵ جولای قرار داشت. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته است: «آیا آمریکا پشت کودتای نافرجام قرار داشت؟ بسیاری از مردم ترکیه این چنین فکر می‌کنند». در گزارش این روزنامه آمریکایی از یکی از حامیان دولت ترکیه و حضور او در تظاهراتی در استانبول سخن گفته؛ تظاهراتی که به دنبال کودتای نافرجام در این کشور در شهرهای مختلف به تناوب انجام شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد ساختار جدید در ارتش ترکیه، فرصتی به اخلالگران در این کشور نخواهد داد. فکری ایشیک افزود: در حال حاضر دویست و هشتاد و هشت نظامی از جمله هشت ژنرال از زمان کودتای نافرجام همچنان فراری هستند و البته شمار این افراد هر روز کمتر می شود زیرا برخی ها بازداشت می شوند و برخی نیز خود را تسلیم می کنند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا در برزیل گفت که مبلغ چهارصد میلیون دلار پرداخت شده به ایران باج دهی نبوده و تنها پول ایرانی‌ها به علاوه سود آن به شمار می‌رود. جان کری درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا و مقامات دیگر دولت وی از جمله شخص وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه مبلغ 400 میلیون دلار پرداخت شده به ایران باج دهی برای آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران گفت وقتی مسائل همه مشخص هستند، نمی دانم چرا همچنان عده ای سوال می کنند. باید خیلی زود بحث ها در این خصوص پایان بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: گروه طالبان افغان مدعی‌اند که نیروهای امنیتی و نظامی افغان روحیه مقابله با آنها را از دست داده‌اند و به زودی وارد شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند می‌شوند. طالبان افغان اعلام کرد که در حال حاضر این گروه در 18 کیلومتری شهرستان لشکرگاه مرکز ولایت هلمند قرار دارد. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که منابع محلی ولایت هلمند نیز می‌گویند از دو روز گذشته به اینطرف حملات طالبان به شهرستان‌های این ولایت و بویژه شهرستان لشکرگاه افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا:  مهدی المشاط عضو هیات ملی یمن مشارکت کننده در مذاکرات صلح این کشور در کویت فاش کرد که واشنگتن درصدد به شکست کشاندن مذاکرات صلح یمن در کویت است. المشاط گفت: آمریکا عامل به تاخیر افتادن دستیابی به راه حل ها و تلاش برای به شکست کشاندن دو دور مشورتهای صلح انجام گرفته در کویت است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح وزیر راه و ترابری این رژیم برای احداث بندر در نوار غزه مخالفت کردند. مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح احداث بندر در نوار غزه مخالفت کردند.

خبرگزاری فارس: کره شمالی استقرار بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه شبه‌جزیره کره را در راستای سرنگونی حکومت پیونگ‌یانگ دانست. کره شمالی با انتقاد از آمریکا گفت که واشنگتن خود را برای حمله هسته‌ای پیشگیرانه آماده می‌کند. بعد از آنکه آمریکا اعلام کرد که بمب‌افکن‌های «B-1» خود را برای اولین بار در دهه گذشته در منطقه شرق آسیا مستقر خواهد کرد، کره شمالی گفت آمریکا خود را برای حمله هسته‌ای پیشگیرانه آماده می‌کند.

خبرگزاری فارس: «نیروهای دموکراتیک سوریه» موفق شدند منطقه «الفرن الآلی» و بخش وسیعی از منطقه «الشیخ عقیل» را در شهر منبج پاکسازی کنند که با احتساب این پیشروی ها کمتر از ۱۰ درصد این شهر در اشغال داعش است. «نیروهای دموکراتیک سوریه» در 66 مین روز از عملیات خود به سرعت پیشروی در شهر «منبج» ادامه می‌دهند.نیروهای دموکرات موفق شدند میدان راهبردی «البطه» از اصلی ترین مقرهای داعش در جنوب مرکز شهر را کنترل کنند.با پاکسازی میدان البطه و بخش وسیعی از منطقه الشیخ عقیل می توان گفت که بیش از 90 درصد از شهر پاکسازی شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیرحمل و نقل سوریه اعلام کرد نخستین کشتی باری دولتی سوریه پس از 5 سال، از بندر لاذقیه به سمت روسیه حرکت کرد.علی حمود در نشستی خبری تصریح کرد: کشتی باری «فینیقیا» با محموله ای از کالاهای روسی به سوریه بازخواهد گشت. وزیر حمل و نقل سوریه گفت: کشتیهای دیگر سوریه نیز در حال آماده شدن برای حمل کالاهای صادراتی به برخی از کشورهای جهان هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک : مایکل مورل رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا”  درمقاله ای برای روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه، دونالد ترامپ کاندید حزب جمهوری خواهان ایالات متحده را اجیر کرده است. درمقاله  مورل در این روزنامه ادعا شده است: رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین یک مامور موفق اطلاعاتی است که می تواند با پیدا کردن نقاط ضعف در افراد، آنها را بر علیه شخص استفاده کند. این همان چیزی است که او توانست در دوره مقدماتی انتخابات اجرا کند.  پوتین از نقطه ضعف ترامپ استفاده کرد و شروع به تعریف و تمجید از وی کرد. ترامپ نیز درپاسخ واکنشی از خود نشان داد که پوتین انتظار آن را می کشید.

خبرگزاری مهر: شورای عالی سیاسی یمن در اولین جلسه خود ضمن معرفی اعضای این شورا، «صالح الصماد» را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.بر اساس این گزارش شورای عالی سیاسی یمن که بر اساس توافق حوثی ها و کنگره ملی این کشور در هفته گذشته تشکیل شد، اعضای خود را به همراه رئیس این شورا معرفی کرد.

خبرگزاری مهر:  وزارت خارجه چین امروز انتقادهای آمریکا در خصوص اقدامات سرکوب گرایانه علیه فعالان حقوق بشر در این کشور را رد کرد. «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره به خبرنگان گفت: اتهامات آمریکا علیه چین بی پایه و اساس بوده و ما از آمریکایی ها می خواهیم تا به حقایق موجود در این کشور احترام بگذارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *