جدیدترین مطالب

غزه، اوکراین و جایگاه تخریب‌شده اروپایی‌ها در افکار عمومی

غزه، اوکراین و جایگاه تخریب‌شده اروپایی‌ها در افکار عمومی

اتهام ها درباره اجرای استانداردهای دوگانه، به سرعت و با فراوانی از سوی کشورهای عربی، قدرت‌های در حال ظهور، رقبای جغرافیایی، مقامات سازمان ملل و حتی خود مقامات غربی مطرح شده است. هنگامی که روسیه در سال ۲۰۲۲ با شکستنِ قوانین بین‌الملل به اوکراین تجاوز کرد، اروپایی‌ها تحریم‌های "گسترده و بی‌سابقه" ای را در تجارت، سرمایه گذاری و حتی بایکوت های ورزشی علیه مسکو پیاده کردند. در جریان تلاش لابی بزرگ جهانی، رهبران اروپایی، حمایت از اوکراین را به عنوان دفاع از قوانین و نورم‌های جهانی تصویر کردند. اما در مقابل، بسیاری از رهبران اروپایی به فراخوان آتش‌بس در غزه واکنش منفی نشان داده‌اند و به طور کلی از محکوم کردن نقض قانون بین‌الملل توسط اسرائیل، رویگردان شده اند و به جای آن با حمایت گسترده از اسرائیل، حتی در برابر لحن و ادبیات نسل کشی وزیران اسرائیل سکوت کرده اند. همچنین بلافاصله پس از ۷ اکتبر، اروپایی‌ها به سرعت به تعلیق یا بازبینی در کمک مالی به سازمان‌های غیردولتی فلسطینی پرداختند، هرچند شواهد قابل اعتمادی هم از انحراف مالی یا حمایت از تروریسم وجود نداشت.
Loading

أحدث المقالات

دونالد توسک: اروپا وارد دوران پیش از جنگ شده است

دونالد توسک، نخست وزیر لهستان و رئیس پیشین شورای اروپا می‌گوید که اروپا وارد «دوران پیش از جنگ» شده است و اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد، هیچ کس در این قاره نمی‌تواند احساس امنیت کند.

Loading

راهبرد رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یک پژوهش جدید نشان داد که اسرائیل نام ۶۶۷ مرکز باستانی در قدس را با هدف تغییر ماهیت این شهر تغییر داده است.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که اسرائیل نام عربی ۶۶۷ مرکز باستانی در قدس را تغییر داده است؛ اقدامی که کارشناسان آن را در جهت یهودی‌سازی این شهر و از بین بردن هویت تاریخی و مذهبی آن می‌دانند.

به گفته ابراهیم بظاظو، رئیس دانشکده گردشگری در دانشگاه العقبه اردن این پژوهش اولین بحث آکادمیک در سطح خاورمیانه و جهان بین الملل است.

وی گفت که این پژوهش بزرگترین دستاورد برای اردن محسوب می‌شود.

این پژوهش نشان دهنده انهدام روشمند تمامی مراکز باستانی مسیحی و اسلامی در قدس است. در این پژوهش توصیه شده که این نتایج به چندین زبان ترجمه شود تا جهان از سیاست یهودی‌سازی اسرائیل و تلاشش برای تغییر هویت قدس اطلاع یابد.

همچنین سوزی حاتوگ بوران، عضو کمیته جهانی اخلاق گردشگری در سازمان جهانی گردشگری و کارشناس منابع انسانی گفت: این پژوهش دستاورد علمی در راستای اسلوب ابتکاری درباره مستندسازی مراکز باستانی محسوب می‌شود؛ چراکه از جی‌پی‌آراس در آن استفاده شده است.

وی گفت: این پژوهش پیامدهای سیاسی برای شهر قدس دارد. این پژوهش به مثابه سلاحی برای مقاومت در برابر یهودی‌سازی قدس است.

انیس قاسم، کارشناس قوانین بین المللی گفت: تغییر نام مراکز باستانی شهر قدس نوعی تقلب و جعل محسوب می‌شود و مسئولیت جنایی برای مسئولان اسرائیلی دارد. هرگونه لطمه زدن به آثار تاریخی احتمالا جنایت جنگی محسوب می‌شود.

صبحی غوشه، رئیس سابق جمعیت یوم القدس گفت: اسرائیل برای اثبات حضور خود در شهر قدس قبل از سه هزار سال پیش با جعل تاریخ از طریق کتب تلاش می‌کند. علمای تورات و تاریخ ثابت کردند که آنچه در تورات وارد شده عبارت از داستان‌ها و خرافاتی است که هیچ گونه سند تاریخی ندارد و نمی‌توان آن را به عنوان مرجع تاریخی مستند برای ادعاهای صهیونیست‌ها در قدس دانست.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *