جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

Loading

بنیاد «دفاع از دمکراسی ها» از کاربران ایرانی جاسوسی می کند

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: وبلاگ اف دی دی لیکس فاش کرد: بنیاد دفاع از دمکراسی ها با جاسوسی از حساب های کاربری ایرانیان در شبکه های اجتماعی، در صدد گرفتن نقطه های ضعف از جمهوری اسلامی ایران است.

اف دی دی لیکس نوشته است: در تارنمای آمریکایی ترگوم شلیشی (Targum Shlishi) که بر موضوعات مربوط بر جامعه یهودیت تمرکز دارد، سند منتشر شده از اجرایی شدن پروژه ای حکایت دارد که به موجب آن شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی را برای ارزیابی تاثیر تحریم های غرب بر حکومت و شناسایی نشانه هایی از نارضایتی های مردم تحلیل و بررسی می کنند.
بنا بر اطلاعات ارائه شده، بنیاد دفاع از دمکراسی ها مجری این پروژه است که از فناوری شبکه های اجتماعی در سطح نظامی برای بررسی محتوای ارتباطات کاربران ایرانی استفاده می کند تا ببیند آیا تحریم های اقتصادی بر نارضایتی در طبقه متوسط و مرفه تا کارگری تاثیری دارد.
بنا بر نوشته وبلاگ اف دی دی لیکس، این پروژه از سال 2012 (91-1390) شروع شده و تاکنون نیز دست اندرکاران آن با کمک های مالی رژیم صهیونیستی، آمریکا و تازه تر عربستان سعودی و امارات متحده عربی رقبای منطقه ای جمهوری اسلامی از مکالمات خصوصی کاربران ایرانی جاسوسی کرده اند.
در ادامه مطلب آمده است: این چیزعجیبی نیست! هر کارشناس مسائل ایران اوایل سال میلادی جاری (دی 96) پس از روی دادن نخستین وقایع اعتراضی در مشهد می توانست وجود فعالیت های عجیب را در شبکه های اجتماعی این کشور تشخیص دهد که شامل ناامید کردن ایرانیان از هرتلاشی برای اصلاح، تشویق به ادامه اعتراض و تبلیغ حمایتی از رضا پهلوی و مریم رجوی بود.
راهبرد امنیت ملی دونالد ترامپ با عنوان «تغییر حکومت» نیز با استناد به هزاران حساب کاربری جعلی ترتیب داده شد، درست مانند حساب های کاربری که برای تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شکل گرفت.
جالب اینکه در هر دو مورد ردپای بنیاد دفاع از دمکراسی ها دیده می شود که در رسوایی جرج نادر (George Nader) برای اعمال نفوذ بر سیاست کاخ سفید در مورد خلیج فارس نیز نقش داشت. وی همچنین با همکاری جوئل زامل (Joel Zamel) کارشناس اسرائیلی با دست بردن در شبکه های اجتماعی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذاشت.
وبلاگ آمریکایی نوشته است: به نظر می رسد آنچه این روزها در شبکه های اجتماعی ایران روی می دهد، تلاش این گروه ها برای تبلیغ دیدگاه های موافق مداخله خارجی و حامی تغییر حکومت است.
برکسی پوشیده نیست که خروج رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای (برجام) نیز عمدتا نتیجه تلاش های بنیاد دفاع از دمکراسی ها بود. این بنیاد که به توجه و پژوهش بر محور خاورمیانه به ویژه درگیری ها و مسائل مرتبط با تل آویو تمرکز دارد، دنباله رو مواضع حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.
در پایان مطلب وبلاگ اف دی دی لیکس آمده که بنیانگذاران اصلی این بنیاد محصول فکری یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز (کلیفورد می) تقریبا همگی آمریکاییان یهودی هستند که پیشینه ای طولانی در تامین مالی سازمان های حامی رژیم صهیونیستی دارند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *