جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

اسلام بر پر طرفدارترین دین جهان غلبه می‌کند

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:تجزیه و تحلیل‌های مرکز تحقیقاتی پیو در واشنگتن نشان می‌دهد، دین اسلام سریعترین رشد جمعیتی را در میان ادیان جهان دارد و جای مسیحیت به عنوان پرطرفدارترین دین جهان را خواهد گرفت.

نتایج تحقیقات پیو به عنوان اندیشکده‌ای مستقل نشان می‌دهد اسلام بعد از ۲۰۵۰ بر مسیحیت به عنوان پر طرفدارترین دین جهان غلبه می‌کند. براساس این گزارش، سال ۲۰۱۰ حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان ثبت شد یا به عبارتی آنها حدود ۲۳ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دادند. در همان بازه زمانی، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسیحی ثبت شدند که حدود ۳۱ درصد جمعیت جهان را تشکیل ‌دادند. در این گزارش موسسه پیو، جمعیت‌شناسی دینی جهان بررسی شده و مشخص شد که دین اسلام و مسیحیت تا سال ۲۰۵۰ به حد تقریبا نزدیک می‌رسند و بعد از این تاریخ، دین اسلام به لحاظ جمعیتی به دین اول جهان تبدیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، اصلی‌ترین دلیل این امر، فرزندآوری بیشتر خانواده‌های مسلمان نسبت به خانواده‌های مسیحی است. گزارش فوق همچنین به این نکته اشاره کرد که جمعیت مسلمانان به صورت کلی از مسیحیان جوان‌تر هستند. با توجه به سن جمعیتی کشورهای توسعه‌یافته، این نگرانی وجود دارد که جمعیت بومی این کشورها بمیرند و مهاجرانی از کشورهای در حال توسعه جایگزین آنها شوند. براساس گزارش پیو، تا سال ۲۰۵۰ مسلمانان حدود ۱۰ درصد جمعیت اروپا را تشکیل می‌دهند.  نتایج تحقیقات دیگری توسط سازمان تحقیقاتی “ایپسوس موری” مستقر در انگلیس نشان می‌دهد، غیر مسلمانان ممکن است درباره میزان جمعیت مسلمانان اغراق کنند. در حالی که تنها یک درصد جمعیت آمریکا را مسلمانان تشکیل می‌دهند، پاسخ‌دهندگان در تحقیقات ایپسوس شمار مسلمانان آمریکا را ۱۷ درصد دانستند. با این حال موسسه پیو می‌گوید، تا سال ۲۰۵۰ مسلمانان ۵ / ۲ درصد جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل خواهند داد.

طبق گزارش پیو، تا سال ۲۰۵۰ هند با ۳۱۰ میلیون مسلمان یا به عبارتی ۱۸ درصد جمعیت مسلمان، به بزرگترین کشور مسلمان‌نشین جهان تبدیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *