جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه خواستار بررسی تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

Loading
کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام

قرارداد ایتر با ایران منتظر اجازه آمریکاست

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد و استاد همکار در پروژه ایتر گفت: امضای قرارداد اصلی ایتر و ایران منتظر تایید دولت آمریکاست.

محمود قرآن‌نویس در نشست تخصصی آثار و گشایش‌های برجام در صنعت نیرو در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام که عصر شنبه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، گفت: خوشبختانه با اجرای برجام ایران توانست عضو همکار در پروژه بین‌المللی ایتر باشد.

وی اظهار کرد: وقتی برجام به دست آمد از ایتر تماس گرفتند و با توجه به درخواست‌های قبلی که برای عضویت در این پروژه داشتیم، مجددا عضویت ایران در دستور کار قرار گرفت و آنها به ما گفتند که ۴۰ درصد کار انجام شده است و دیگران اگرچه پولی در این پروژه صرف نکرده‌اند اما پروژه‌ها و اقدامات زیادی را به سهم خود انجام داده‌اند و شما برای جبران این دیرکرد یا می‌توانید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پول دهید یا فعلا عضو همکار در ایتر باشید که این عضویت دو سال به طول می‌انجامد. ایران بنابر تصمیم مقامات قرار شد عضو همکار ایتر باشد و قرارداد با حضور مقامات ایتر در تهران امضا شد.

وی گفت: قرارداد اصلی میان ایران و ایتر اشکالاتی داشت که تا این اشکالات برطرف شود، آقای ترامپ در آمریکا روی کار آمد و بعد از آن رئیس ایتر با من تماس گرفت و گفت باید از امریکایی‌ها اجازه بگیریم و وقتی این موضوع را با دولت ترامپ مطرح کردند به آنها اعلام شد که فعلا دست نگه دارند. بنابراین ما منتظریم این قرارداد امضا شود.

قرآن‌نویس ادامه داد: ما با کره جنوبی که در رابطه با گداخت هسته‌ای پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، قرار است در سال آینده قرارداد همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد ادامه داد: ایتر در حال حاضر ۶۰۰ نیرو دارد و باید نیروی متخصصش را به ۱۵۰۰ نفر برساند. آنها با توجه به نیروی متخصص ایران، خواستار تربیت نیروی انسانی بیشتر به منظور فعالیت در ایتر شدند.

قرآن‌نویس با بیان اینکه راکتور IT-T۱ در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در حال فعالیت است و دانشجویان دکترا پروژه‌هایشان را در آن می‌گذارنند، گفت: راکتور تحقیقاتی از این دست در دانشگاه امیرکبیر در حال ساخت است و علاوه بر این‌ها ما دو راکتور دیگر به نام الوند و دماوند در کشور داریم که از ۴۱ سال پیش در حال فعالیت هستند. راکتور الوند ۵۰ درصدش در ایران ساخته شده و ۵۰ درصد دیگر از ایتالیا ‌آمده است همچنین از سال ۱۹۹۳ راکتور دماوند را از روسیه خریداری کردیم.

این کارشناس ارشد در حوزه گداخت هسته‌ای با اشاره به قراردادی که میان دانشگاه آزاد و آمریکا برای خرید یک راکتور ۱۰۰ کیلوژول در سال ۲۰۱۲ در حال انعقاد بود، گفت: متاسفانه این قرارداد با جوسازی شبکه‌های معاند و ضد ایران مورد توجه قرار گرفت و بعد از سوی اسرائیلی‌ها فضاسازی گسترده‌ای شد و آن‌ را سیاسی کردند. این در حالی است که دانشگاه آزاد یک واحد خصوصی است و مشکلی برای این قرارداد وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در گداخت هسته‌ای ۳۰-۴۰ سال عقب هستیم. ما نمی‌توانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم بلکه باید تلاش کنیم از این عقب‌تر نرویم.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *