جدیدترین مطالب

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

Loading

أحدث المقالات

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان

اسرای فلسطینی که بیش از دو ماه قبل از بیمارستان ناصر در جنوب غزه ربوده شده‌اند با ارسال پیامی برای اعراب و نیز سازمان‌های مربوطه، از شرایط وحشتناک این اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر صحبت و اعلام کردند که در «سلاخ خانه» اسرائیل حبس شده‌اند.

Loading

تأثیر کرونا ویروس بر امنیت سایبری

شورای راهبردی آنلاین – رصد: همه‌گیری کرونا ویروس زندگی عادی مردم را به هرج‌ومرج کشیده است، به‌طوری‌که راهبرد بهداشتی جلوگیری از شیوع سریع این ویروس، موجب خریدهای فزاینده ناشی از ترس و وحشت و سیاست‌های اجباری دورکاری شده و سایر مسائل نیز باعث آسیب‌پذیری افراد و کسب‌وکارها شده است. مخصوصاً در فضای امنیت سایبری، این همه‌گیری به تشدید مسائل قدیمی شایع در جهان به‌ویژه در آمریکا دامن زده و موجب بروز مسائل جدیدی شده است.

درک برنسن در یادداشتی که وب‌سایت شورای آتلانتیک آن را منتشر کرد؛ نوشت: عدم امنیت سایبری صنعت مراقبت‌های بهداشتی، اکنون بیش از هر زمان دیگری سلامت بیماران را به خطر انداخته است. درجایی که تجهیزات اینترنت اشیاء و سیستم‌های ویندوز XP در کنار هم قرارگرفته‌اند، فشار بر بیمارستان‌ها، سازمان‌های بهداشتی را در برابر کلاه‌برداری اینترنتی و حملات سایبری آسیب‌پذیر ساخته است. اینترپل با صدور هشداری اعلام کرده است که جرائم سایبری با استفاده از باج افزار، بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است. همچنین، پژوهش انجام‌شده توسط ریسک آی‌کیو (RiskIQ) نشان داده است که احتمال حمله علیه تأمین‌کنندگان اینترنت کوچک و متوسط بیشتر است. با توجه به تلاش بیمارستان‌ها برای پوشش بیماران جدید، اختلال ناشی از حمله سایبری می‌تواند مانع از توانایی بیمارستان‌ها برای دسترسی به سابقه بیماران و خدمات اصلی شود. همچنین، با توجه به رقابت سازمان‌ها برای یافتن واکسن کووید-19، حمله سایبری ممکن است این اقدام را به‌طور قابل‌توجهی به تأخیر بیندازد.

علاوه بر این، وحشت ناشی از این بحران، فضا را برای دروغ‌پراکنی و شایعات هموار کرده است. در اینترنت، به‌ویژه هنگامی‌که اطلاعات موجود نباشد، شایعات ممکن است قبل از اطلاع‌رسانی درست منابع معتبر، گسترش یابد. در همین راستا «آژانس مدیریت اضطراری فدرال» برای ردیابی و مقابله با شایعات قبل از رسیدن آن به بخش عظیم مردم آمریکا و بهره‌برداری مجرمان سایبری از کلاه‌برداری مربوط به کووید-19، یک پرتال جامع ایجاد کرده است. همچنین، فقدان منابع یا اطلاعات معتبر باعث نفوذ تئوری‌های توطئه به حساب‌های توییتری سلبریتی‌ها و حتی منابع خبری معروف است.

علاوه بر این، بحران کرونا ویروس مشکلات جدیدی در حریم خصوصی افراد به همراه آورده است. در تلاش برای انجام کار و محافظت از مکان‌ها، شرکت‌ها و افراد آمریکایی اطلاعات حساس «قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت» و دیگر اطلاعات حساس را در اختیار سازمان‌هایی گذاشته است که سابقه خوبی در حفظ حریم خصوصی ندارند. همه‌گیری کووید-19 باعث شده است که «وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا» برخی محدودیت‌های قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت را حذف کند. این امر به پزشکان امکان می‌دهد تا با فن‌آوری‌هایی نظیر زوم و اسکایپ از راه دور با بیماران ارتباط داشته باشند. بااین‌حال، مکالمات با استفاده از فن‌آوری ویدئوکنفرانس لزوماً محرمانه نیست.

توانایی خود اینترنت مسئله‌ای بنیادی در حوزه امنیت سایبری بوده و اساس همه این مسائل بر آن استوار است. در طول بحرانی که نیازمند فاصله‌گذاری فیزیکی است، اینترنت مهم‌ترین روشی است که مردم از طریق آن به کار پرداخته، آموزش را ادامه داده و یا با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. اینترنت به‌طور مؤثر تحرک کسب‌وکارها و مؤسسات آموزشی را حفظ کرده و نیاز اساسی انسان‌ها به ارتباطات اجتماعی را تأمین می‌کند. با ورود کسب‌وکارها و نهادهای بیشتر به پلتفرم‌های ویدئوکنفرانس آنلاین که مستلزم سطح بالایی از سرعت آپلود برای عملکرد کارآمد است، این فشار بر اینترنت تشدید می‌شود. افزایش ترافیک و ارتباط ضعیف احتمالاً باعث قطع اینترنت یا تأخیر در آن شده و کارگران و دانش آموزان قادر به فعالیت کارآمد نخواهند شد و یا کلاً فعالیتشان متوقف خواهد شد که آسیب به اقتصاد را در پی خواهد داشت. بدتر از آن، زیرساخت‌های الحاقی ممکن است تأمین‌کنندگان خدمات اینترنت (آی اس پی) را به بهره‌برداری از فقدان «قوانین بی‌طرفی شبکه اینترنت آمریکا» سوق داده و به آن‌ها امکان دهد تا با اولویت‌بندی ترافیک خدمات خاص، عملکرد بخش‌های اقتصاد آمریکا را طبق تمایل خویش تحت تأثیر قرار دهند.

از زمان آغاز شیوع کووید-19 در داخل آمریکا در ژانویه امسال، آمریکا تلاش‌های خود را بر کاهش این بحران در سطح ایالتی و فدرال متمرکز کرده است؛ اما همه تلاش‌ها برای مهار مشکلات فزاینده امنیت سایبری، سطحی بوده و در بهترین حالت، انفعالی بوده است. به‌جای اعتماد بر بخش خصوصی در عدم کاهش کیفیت جریان اینترنت یا امیدواری به عدم سوءاستفاده از فقدان قوانین، آمریکا باید در طول این بحران، قوانین بی‌طرفی در اینترنت را مجدداً نهادینه‌سازی کند و قراردادهای جدیدی برای ایجاد زیرساخت‌های جدید اینترنت ارائه دهد تا برای دورکاری مردم سودمند و کارآمد باشد. انتشار فعالانه «بهترین شیوه» امنیت ویدئوکنفرانس در میان کارمندان دولت و کارشناسان بهداشتی در پیشگیری از جرائم سایبری مؤثر خواهد بود. درنهایت، به‌جای امیدواری به عدم وقوع حمله، باید روش‌های پشتیبان گیری از اطلاعات در بیمارستان‌ها در شهرهای پرخطر به‌روزرسانی شود تا اطمینان حاصل شود که در صورت وقوع حمله، اطلاعات از دست نخواهد رفت. بحران‌های جدید خطرات جدید به همراه دارد. اقدامات کنشگرانه نیازمند نبوغ نیست اما می‌تواند از وحشت جلوگیری کرده، حرکت اقتصاد را حفظ نموده و حریم خصوصی مردم را تضمین و جان آن‌ها را نجات دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *