جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

Loading
پيشنهاد امريکن اينترپرايز به مقابله سايبري آمريکا با چين

قانون جدید چین درزمینهٔ امنیت سایبری

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: واضح است که رهبران چین عمیقاً بر این باور هستند که نشست ترامپ و شی جین پینگ در ماه آوریل «نقطه عطفی» در روابط آمریکا-چین بود و راه را به‌سوی حل تعدادی از مسائل مهم دوجانبه در جریان مذاکراتی 100 روزه گشود که رهبران دو کشور برای رسیدن به نتایجی ملموس درباره برگزاری آن توافق کردند.

کلود بارفیلد در تحلیلی که در اندیشکده امریکن اینترپرایز منتشر شد، نوشت: من و همکارانم در امریکن اینترپرایز در خصوص احتمال رسیدن به رضایت و پیشرفت‌هایی ملموس در آن دوره زمانی کوتاه ابراز تردید کردیم. باید اشاره ‌کنم که در روزهای اخیر استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم از یک برنامه 100 روزه و هم از یک برنامه بلندمدت‌تر یک‌ ساله برای مذاکرات حرف زده است.

جدول زمانی اصلی که دولت ترامپ پیش‌بینی کرد، هر چه که باشد – و با وجود ضرورت متقاعد کردن چین به مداخله در خصوص نظام دمدمی‌مزاج کره شمالی – رئیس‌جمهور و مشاوران اقتصادی و امنیتی او نباید برای رویارویی نهایی با چین بر سر شبکه‌ای از قوانین و مقررات که تعطیل کننده بازار محسوب می‌شوند و شرکت‌های آمریکایی و دیگر شرکت‌های خارجی را از بخش‌های فن‌آوری اطلاعات و بخش‌های مرتبط با اینترنت بیرون می‌راند، منتظر بمانند. دولت آمریکا به‌ویژه باید فوراً با رهبران چین در خصوص قانون امنیت سایبری که اخیراً در این کشور به اجرا درآمده است، مقابله کند. اکونومیست در این خصوص هشدار داده است که این قانون می‌تواند شامل «یک اسب تروآ باشد که برای ارتقای سیاست تهاجمی نوآوری بومی طراحی‌ شده است.»

قانون امنیت سایبری

آماده‌سازی و تدوین قانون جدید امنیت سایبری که در تاریخ اول ژوئن سال جاری به‌صورت قانونی در چین به مرحله اجرا درآمد، به دلیل اعتراضات شدید دولت‌های خارجی و شرکت‌های چندملیتی، سال‌ها طول کشید. درحالی‌که در طول این روند برخی بازنگری‌های حداقلی انجام گرفت و اداره امنیت سایبری چین تلاش کرد کسب‌وکارهای وحشت‌زده را آرام کند و در این رابطه یک اطلاعیه پرسش و پاسخ نیز منتشر کرد، اما عبارات مبهم و قاطع درباره «حاکمیت سایبری» که در این قانون لحاظ شده همچنان پابرجا است.

آنچه در پی می‌آید، پردردسرترین و احتمالاً غیرعملی‌ترین بخش‌های این قانون است:

  • عبارات فراگیر و فقدان تعریف جزئیات مشکلات زیادی را برای شرکت‌های خارجی که می‌کوشند به این قانون پایبند باشند، ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال هیچ تعریف دقیقی از این موضوع وجود ندارد که «زیرساخت اطلاعاتی مهم» شامل چه بخش‌هایی است؛ اگرچه دستورالعمل‌ها برای «داده‌های مهم» اطلاعاتی را شامل می‌شود که می‌تواند «در حکومت، دولت، نیروی نظامی، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، فن‌آوری … و دیگر موضوعات امنیت ملی نفوذ کند یا به آن‌ها صدمه بزند.» به‌علاوه این حکم نیز وجود دارد که داده‌های روی اینترنت باید «امن و قابل‌کنترل» باشد.
  • بند 17 از قانون جدید حکم می‌کند که اطلاعات شخصی شهروندان چینی باید در سرورهایی ذخیره شود که در سرزمین چین واقع هستند و فقط در صورتی می‌توان استثنائاتی قائل شد که یک شرکت بتواند اثبات کند این کار «واقعاً ضرورت دارد». این مقرره اگر به شکلی سفت‌وسخت تفسیر شود می‌تواند توان شرکت‌های چندملیتی (و حتی چینی) را برای فعالیت در چین و ارسال داده‌ها به خارج فلج کند. تنظیم‌کنندگان مقررات در چین ظاهراً از این مانع برای شرکت‌های خود آگاه هستند، اما همچنان از این‌که با بی‌پاسخ گذاشتن سؤالات مهم مقرراتی مانع از فعالیت شرکت‌های خارجی شوند، خرسند هستند.
  • این قانون مقرر می‌کند که شرکت‌ها به بازنگری‌هایی در زمینه امنیت سایبری بپردازند که با تمرکز بر مسائل امنیتی خاص و «دیگر ریسک‌هایی که می‌تواند به امنیت ملی خدشه وارد کند»، محصولات و خدمات شبکه‌ای را تحلیل می‌کند. بخش‌های متعددی از این قانون نیز حکم می‌کند که محصولات و خدمات فردی می‌تواند تحت بررسی‌های متعدد آژانس‌های مختلف قرار گیرد. دستورالعمل بازنگری امنیتی، خطرات این حکم را که محصولات شبکه‌ای باید «ایمن و قابل‌کنترل» باشد، جالب توجه کرده است. علاوه بر این، ماده 28 الزام کرده است که شرکت‌ها در «حفاظت از امنیت ملی و رسیدگی به جرائم» به آژانس‌های دولتی کمک کنند. آیا این به معنای آن است که امکان دارد در آینده از شرکت‌ها خواسته شود روندها و برنامه‌های فن‌آورانه یا کدهای منابع خود را ارائه دهند؟ هیچ پاسخی برای این سؤال وجود ندارد.
  • در تاریخ 5 ژوئن یک شرکت مهم آمریکایی در حوزه صنعت فن‌آوری پیشرفته (انجمن صنعتی کامپیوتر و ارتباطات) با ارسال نامه‌هایی به مقامات عالی‌رتبه آمریکایی به‌شدت به این قانون جدید چین اعتراض کرد و از دولت ترامپ خواست برای ممانعت از اجرای این «مقررات تبعیض‌آمیز خارجی» قاطعانه اقدام کند. در این نامه آمده بود: «قواعد مربوط به فن‌آوری در چین باعث می‌شود شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه فن‌آوری در وضع نامساعدی قرار گیرند و درعین‌حال به صنایع آمریکایی که برای افزایش بهره‌وری و رقابت در سراسر جهان به محصولات دیجیتالی پیشرو متکی هستند، ضربه می‌زند.»
  • دولت ترامپ باید قانون امنیت سایبری جدید چین را در اولویت «مذاکرات 100 روزه» که در نشست ترامپ-شی موردتوافق قرار گرفت، قرار دهد. دولت آمریکا باید به‌وضوح بگوید که اگر مقررات تحت قانون جدید به توان شرکت‌های آمریکایی برای رقابت در بازار چین صدمه وارد کند، آمریکا فقط اعتراض نخواهد کرد، بلکه برای برقراری اقدامات متقابل که بازار آمریکا را به روی شرکت‌های چینی فعال در حوزه فن‌آوری نظیر علی‌بابا، بایدو و تنسنت می‌بندد، اقدام خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *