جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

Loading
نتایج تحقیقات آکسفورد:

فیس‌بوک و توئیتر ابزاری برای پروپاگاندا

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: مطالعات آکسفورد در ۹ کشور نشان می‌دهد،‌ دولت و اشخاص از رسانه‌های اجتماعی به میزان زیادی برای اشاعه دروغ، اطلاع‌رسانی غلط و پروپاگاندا استفاده می‌کنند.

 نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد فاش می‌کند، از پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی در سراسر جهان استفاده می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد، رسانه‌های اجتماعی یک میدان نبرد بین‌المللی برای “سیاست‌های کثیف” است.

روزنامه گاردین نوشت : به عنوان نمونه، در روسیه حدود ۴۵ درصد از حساب‌های توئیتری فوق‌العاده فعال ربات هستند. در تایوان که کمپینی علیه تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری آن به راه افتاده، هزاران حساب هماهنگ اما نیمه خودکار پروپاگاندای چین را پخش می‌کنند.

این تحقیقات که بخشی از “پروژه تحقیقات پروپاگاندای محاسباتی موسسه اینترنت آکسفورد” است، در ۹ کشور از جمله برزیل،‌ کانادا،‌ چین،‌ آلمان،‌ لهستان، اوکراین و ایالات متحده آمریکا انجام شد.

فیلیپ هوآرد،‌ پروفسور مطالعات اینترنت در آکسفورد با اشاره به نتایج تحقیقات می‌گوید: دروغ، شایعه، اطلاع‌رسانی غلط که از عوامل سنتی پروپاگاندار هستند، به صورت آنلاین منتشر می‌شوند و الگوریتم‌های فیس‌بوک یا توئیتر از آنها حمایت می‌کند.

محققان این پروهش در آمریکا هم به این نتیجه رسیدند که با پدیده‌ای به نام “ایجاد رضایت عمومی” روبرو هستند که در واقع توهم محبوبیت به وجود می‌آورد و در نتیجه یک نامزد سیاسی می‌تواند به محبوبیتی دست پیدا کند که قبلا نداشته است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *