جدیدترین مطالب

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل

محمدمهدی مظاهری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هر چند مقامات کشورمان پیش از این حمله اعلام کرده بودند در صورت عملیات تلافی جویانه رژیم اسرائیل به خاک ایران، سریع و سخت به آن پاسخ خواهند داد؛ اما حمله اسرائیل (البته اگر حمله نهایی همین باشد) به حدی کم اثر  بود که به نظر نمی رسد جمهوری اسلامی ایران قصد پاسخگویی به آن را داشته باشد. با این وجود رسیدن اوضاع منطقه به این شرایط و قرار گرفتن در لبه مرز جنگ منطقه ای حاوی برخی درس ها و نکات است که باید به آنها توجه کرد. 

قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: قدرت در دنیا در حال جابه جایی از تمدن غرب به شرق است، با افول تدریجی آمریکا و همین طور کشور‌های غربی و وضعیت موجود، قدرت در طول زمان جابه جا می‌شود.

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر تهدید به تحریم کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: این رویکرد یکجانبه را شدیداً محکوم می‌کنیم.

Loading

أحدث المقالات

هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

تهران- ایرنا- مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لهستان هشدار داد و گفت که این تاسیسات در صورت استقرار، هدف نظامی مسکو خواهند بود.

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت غزه تازه ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافت.

Loading
نتایج تحقیقات آکسفورد:

فیس‌بوک و توئیتر ابزاری برای پروپاگاندا

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: مطالعات آکسفورد در ۹ کشور نشان می‌دهد،‌ دولت و اشخاص از رسانه‌های اجتماعی به میزان زیادی برای اشاعه دروغ، اطلاع‌رسانی غلط و پروپاگاندا استفاده می‌کنند.

 نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد فاش می‌کند، از پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی در سراسر جهان استفاده می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد، رسانه‌های اجتماعی یک میدان نبرد بین‌المللی برای “سیاست‌های کثیف” است.

روزنامه گاردین نوشت : به عنوان نمونه، در روسیه حدود ۴۵ درصد از حساب‌های توئیتری فوق‌العاده فعال ربات هستند. در تایوان که کمپینی علیه تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری آن به راه افتاده، هزاران حساب هماهنگ اما نیمه خودکار پروپاگاندای چین را پخش می‌کنند.

این تحقیقات که بخشی از “پروژه تحقیقات پروپاگاندای محاسباتی موسسه اینترنت آکسفورد” است، در ۹ کشور از جمله برزیل،‌ کانادا،‌ چین،‌ آلمان،‌ لهستان، اوکراین و ایالات متحده آمریکا انجام شد.

فیلیپ هوآرد،‌ پروفسور مطالعات اینترنت در آکسفورد با اشاره به نتایج تحقیقات می‌گوید: دروغ، شایعه، اطلاع‌رسانی غلط که از عوامل سنتی پروپاگاندار هستند، به صورت آنلاین منتشر می‌شوند و الگوریتم‌های فیس‌بوک یا توئیتر از آنها حمایت می‌کند.

محققان این پروهش در آمریکا هم به این نتیجه رسیدند که با پدیده‌ای به نام “ایجاد رضایت عمومی” روبرو هستند که در واقع توهم محبوبیت به وجود می‌آورد و در نتیجه یک نامزد سیاسی می‌تواند به محبوبیتی دست پیدا کند که قبلا نداشته است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *