جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading

آمریکا؛ لابی‌گری در پوشش اندیشکده‌ها

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: بسیاری از کارشناسان وابسته به اندیشکده‌های آمریکایی اغلب در مطبوعات مقاله می‌نویسند، در جلسات کنگره نظرات کارشناسی ارائه می‌دهند و مطالعات پژوهشی منتشر می‌کنند، درحالی‌که هم‌زمان برای لابی‌گران، شرکت‌های مشاوره، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و دیگر اقسام شرکت‌ها کار می‌کنند یا ارتباطات عمیقی با آن‌ها دارند.

پایگاه اینترنتی تینک تنک واچ در مقاله‌ای دراین‌باره نوشت: یکی از این نمونه‌ها به‌تازگی در پایگاه اینترنتی پولیتیکو برجسته شد که در آن آمده است فیل گرام، سناتور سابق، پژوهشگر مدعو در اندیشکده امریکن اینترپرایز (AEI) به‌تازگی مقاله‌ای را ضد مالیات اصلاحات مرزی (BAT) نوشته، اما اشاره‌ای به این نداشته که در استخدام یک شرکت خصوصی است که احتمالا مخالف BAT است.

پولیتیکو (در این لینک) دراین‌باره نوشته است:

«مقاله گرام به جایگاه او در شرکت لون استار اشاره‌ای نداشته، بلکه به‌جای آن بر وابستگی‌اش به موسسه امریکن اینترپرایز، اندیشکده ای راست‌گرا تأکید کرده است. گرام گفته هیچ‌کس در نگارش این مقاله به او کمک نکرده و با شرکتی که در استخدام آن است، هماهنگی نداشته، اما بعد از نگارش آن با یکی از همکارانش در امریکن اینترپرایز بحث کرده است.

برادران کوخ حامیان عمده این اندیشکده و مخالفان اصلی مالیات اصلاحات مرزی هستند. سخنگوی این اندیشکده گفت کمک‌کنندگان مالی این اندیشکده بر پژوهش‌هایش اعمال‌نفوذ نمی‌کنند. گرام هم گفت که از این اندیشکده حقوق نمی‌گیرد.»

دنیای اندیشکده‌های آمریکا لبریز از افرادی است که برای اندیشکده‌ها کار می‌کنند (یا به آن‌ها وابسته هستند) اما صرفاً از این عنوان برای مشروعیت بخشیدن بی سروصدا به لابی‌گری برای (یا از طرف) دیگر نهادها استفاده می‌کنند.

تینک تنک واچ نوشته که ده‌ها نمونه از افراد بانفوذ را سراغ دارد که از سمت‌های خود در اندیشکده‌ها استفاده می‌کنند تا ایده‌ای را که حامی شغل دیگری باشد که دارند، ترویج دهند.

سال گذشته هم روزنامه نیویورک‌تایمز یک سلسله گزارش منتشر کرد که هم این مسئله و هم دیگر زد و بندها در جهان اندیشکده‌های آمریکایی را افشا می‌کرد.

نیویورک تایمز نوشته بود که ده‌ها پژوهشگر را شناسایی کرده است که در اندیشکده‌ها پژوهش می‌کنند، اما در همین حال شرکت‌هایی به آن‌ها حقوق می‌دهند تا به سیاست‌های دولت شکل دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *