جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی به غزه بر سیاست داخلی این رژیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را باعث احتمال تقویت راستگرایی در این رژیم دانست و گفت: ادامه این درگیری ها، تبعات اقتصادی و روانی را در جامعه اسرائیل نشان خواهد داد و این رژیم را ناگزیر به پذیرش برخی از شرایط طرف مقابل و آتش بس می‌کند.

علی عبدی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه درخصوص پیامدهای داخلی آن، با توجه به انسداد و بن بست سیاسی در این رژیم، خاطرنشان کرد: طی دستکم 20 سال اخیر رویکرد راست افراطی در این رژیم غالب بوده و به نظر می‌رسد درگیری‌های صورت گرفته، باعث تشدید راستگرایی در داخل آن خواهد شد. در واقع جریان راست رادیکال با تند شدن رویکرد عمومی تقویت می‌شود.

 

احتمال تقویت راستگرایی افراطی در رژیم صهیونیستی

این تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی به برخی انتقادها و مخالفت‌ها در داخل این رژیم و همچنین در کشورهای غربی نسبت به جنایات اسرائیل پرداخت و گفت: با این حال، این جریان‌ها عملا به حاشیه رانده و دچار انفعال می‌شوند. کمااینکه اثر آن را در خصوص انتخابات و دولت بعدی این رژیم شاهد بودیم و بعد از شروع حملات به غزه، نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا که با نزدیک شدن به حزب لاپید در حال مذاکره برای شکل دادن به ائتلافی بود، اعلام کرد از اردوگاه میانه و چپ خارج می‌شود، دوباره به اردوگاه راست برمی گردد و با نتانیاهو مذاکره خواهد کرد.

عبدی ادامه داد: بنت در تشریح دلایل این تصمیم اعلام کرده بود که لاپید در حال مذاکره با حزب عربی است! چون فضا تند شده و علیه فلسطینی‌ها است، او چنین تصمیمی را گرفته است.

وی در عین حال گفت: البته پیوستن یمینا به نتانیاهو باز هم نمی‌تواند 61 کرسی را در اختیار نتانیاهو قرار دهد تا موفق به تشکیل دولت شود، اما به هر جهت توازن قوا را به ضرر جریان میانه و چپ تغییر می‌دهد و آن‌ها را به حاشیه می‌راند؛ جریانی که حداقل، مدعی پذیرش اعراب و دستیابی به صلح پایدار است. اگر چه آن‌ها در ادعایشان هم صداقتی ندارند.

 

تشدید شرایط دو قطبی در اسراییل

این کارشناس تحولات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه فضا به سمت تندتر شدن پیش خواهد رفت و بعید نیست به سود نتانیاهو پایان یابد، اضافه کرد: البته هنوز برای قضاوت زود است؛ اما با تشدید و تداوم فضای جنگ بعید نیست تشکیل حکومت دچار بحران شود و شاهد انتخابات پنجمی باشیم. در چنین فضایی نتانیاهو قطعا اوضاع بهتری خواهد داشت و شاید در انتخابات پنجم بتوانند کابینه تشکیل دهد.

عبدی در تشریح فضای دو قطبی در اراضی اشغالی، به تنش شدید در شبکه‌های رژیم صهیونیستی میان اعراب اسرائیلی و اسرائیلی‌ها اشاره کرد و گفت: حتی کار به تخاصم و درگیری در برنامه‌های زنده تلویزیونی کشیده شده، تا جایی که شهرک نشینان، خبرنگاران شبکه 11 اسرائیل را به این دلیل که تصاویر ضرب و شتم یک شهروند عرب اسرائیلی از سوی صهیونیست‌ها را پخش کرده بود، مورد ضرب و شتم قراردادند که نشان می‌دهد شرایط تا چه میزان تخاصمی و دو قطبی است.

وی به انتقاداتی که از سوی گروه‌های سیاسی و افکار عمومی در کشورهای مختلف به رژیم صهیونیستی شده، از جمله اظهارات یک عضو کنگره آمریکا، پرداخت و تاکید کرد: انتقاداتی که به صهیونیست‌ها شده است برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد و همه این اقدامات از نظر آن‌ها کاملا قابل توجیه است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی افزود: واقعیت این است که جامعه اسرائیل در 20 سال اخیر در فضای راستگرایی افراطی غوطه‌ور شده و گرایش عمومی، از آن‌ها که مدعی مواضع میانه و چپ هستند و پذیرش فلسطینی‌ها و دستیابی به صلح یکی از محورهای تفکراتشان است، هیچ استقبالی نمی‌کند. در واقع از نظر اسرائیلی‌ها مسئله فلسطین حل شده و اسرائیل غلبه پیدا کرده است. دولت‌های عرب در ضعف مفرط هستند و هیچ کسی نمی‌تواند جلوی اسرائیل بایستد. در واقع اسرائیل اساسا خود را در شرایطی نمی‌بیند که لازم باشد امتیازی بدهد و به این ترتیب تنها باید امتیاز بگیرد!

عبدی ادامه داد: وقتی رژیمی خود را در چنین شرایطی ببیند قاعدتا هیچ گاه به سمت مذاکره و امتیاز دادن پیش نمی‌رود و از نظر اسرائیلی‌ها فلسطینی‌ها مجبورند در هر شرایطی با آن‌ها کنار بیایند.

وی با اشاره به برخی اخبار درخصوص احتمال آتش بس میان دو طرف در هفته جاری و تاکید حماس بر ضرورت پذیرش شروط آن‌ها گفت: قطعا اسرائیلی‌ها از اینکه آتش بسی صورت بگیرد، بدون اینکه امتیازی بدهند، استقبال و برای آن لحظه شماری می‌کنند و تمایل دارند با میانجی‌گری قدرتی آتش بس بدون دادن کوچکترین امتیازی انجام شود؛ اما ما شاهد مقاومت فلسطینی‌ها هستیم و آن‌ها به دنبال کسب امتیازاتی هستند.

 

ناچاری رژیم صهیونیستی به دادن امتیاز در صورت ادامه مقاومت

عبدی با بیان اینکه تداوم درگیری‌ها و روند موجود اسرائیل را مجبور به امتیازدهی و قبول آتش می‌کند، توضیح داد: ادامه این مسیر برای یک هفته یا 10 روز بیشتر، تبعات اقتصادی و روانی را در جامعه اسرائیل نشان خواهد داد و این رژیم را ناگزیر به پذیرش برخی از شرایط طرف مقابل و آتش بس می‌کند.

وی گفت: روند تحولات این شرایط را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند. در واقع ما شاهد مردمی شدن مقاومت و اتفاقاتی جدید در اردن، لبنان و کشورهای همجوار فلسطین اشغالی هستیم؛ به طوری که مردم با مراجعه به مرزها خشم خود را نشان می‌دهند. با گسترش این اعتراضات اگر جبهه‌های جدیدی در لبنان و سوریه باز شود، اسرائیل عملا در وضعیت بدی قرار خواهد گرفت و به سودش است که هر چه زودتر آتش‌بس را بپذیرد، در غیر این صورت متحمل تبعات غیرقابل جبرانی خواهد شد.

این کارشناس تحولات رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه این درگیری‌ها پیامدهایی در منطقه خواهد داشت، توضیح داد: یک سوی این ماجرا محور مقاومت است از دید رژیم صهیونیستی در واقع این درگیری‌ها تسویه حساب ایران و محور مقاومت با آن رژیم است.

عبدی گفت: روند این اتفاقات قطعا به سود محور مقاومت خواهد بود و شرایط تنگنا و فشاری که در دوره ترامپ شاهد آن بودیم به کنشگری فعالانه‌ای تبدیل شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *