جدیدترین مطالب

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

اشکان پیرزاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: یکی از اصولی که در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیگیری می شود تعامل موثر با کشورهای همسایه خصوصا تعامل با کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای فارسی زبان بوده است که در دولت های قبل به دلیل عدم اهتمام به این راهبردها، خالق تهدیداتی برای کشور شد.

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

Loading

أحدث المقالات

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

اشکان پیرزاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: یکی از اصولی که در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیگیری می شود تعامل موثر با کشورهای همسایه خصوصا تعامل با کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای فارسی زبان بوده است که در دولت های قبل به دلیل عدم اهتمام به این راهبردها، خالق تهدیداتی برای کشور شد.
Loading

ویژگی‌های «رژیم پادگانی» اسرائیل

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشته مطالعات فلسطین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی، نایب ارتش آمریکا در ساحل مدیترانه است، گفت: باید این حقیقت را که اسرائیل، رژیمی پادگانی است، در چشم جهانیان جا بیفتد، تا ضمن خنثی کردن تبلیغات پوچ غرب، سازش با رژیمی پادگانی و تبلیغ برای آن هم امتیازی به حساب نیاید.

دکتر مجتبی رحماندوست در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس و تاکید ایشان مبنی بر اینکه اسرائیل یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است، خاطرنشان کرد: جبهه غرب تلاش می‌کند رژیم صهیونیستی را رژیمی دموکراتیک، پایبند به حقوق بشر و پیشرفته با انضباط اجتماعی نشان دهد، به طوری که ادعا کنند این رژیم باید رهبر خاورمیانه جدید باشد.

وی با ارائه مثالی در این باره افزود: در کتابی که اخیرا با عنوان «خاطرات گلدامایر» چاپ شده، آمده که تعجب می‌کنم چرا اعراب تا این میزان متعصب هستند؛ ما می‌خواهیم آن‌ها را به پیشرفت و توسعه حقوق بشر برسانیم، اما آن‌ها با ما می‌جنگند و مقاومت می‌کنند!

 

خنثی کردن حربه تبلیغاتی غرب

رحماندوست با بیان اینکه این ویژگی که رژیم صهیونیستی «پادگانی تروریستی» است، در نقطه مقابل این تفسیر غرب از این رژیم قرار دارد، گفت: اگر این ترفند که رژیم صهیونیستی، مبتنی بر حقوق بشر، دموکراتیک و پیشرفته تبلیغ می شود، خنثی گردد و نشان داده شود که اسرائیل، رژیمی نظامی، تروریستی و پادگانی است؛ ماهیت رژیم صهیونیستی از الگو بودن برای آنچه «خاورمیانه جدید» می‌خوانند، افشا و بی‌اعتبار و به عنوان رژیمی پادگانی معرفی می‌شود.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین، به اظهارات «جو بایدن» مبنی بر اینکه منافع آمریکا و غرب ایجاب می‌کند در خاورمیانه نماینده رسمی بالذات داشته باشند، ادامه داد: منافع غرب در خاورمیانه با منافع مردم و ملت‌های این منطقه همخوانی ندارد و از این رو چاره‌ای جز این ندارند که رژیم مسلحی ایجاد کنند که تنها به دنبال منافع غرب و تثبیت آن باشد. بنابراین اظهارات رسمی آن‌ها هم موید این مسئله است که رژیم صهیونیستی در جایگاهی است که با سلاح، اهدافش را به پیش ببرد.

 

رژیم صهیونیستی، نایب ارتش آمریکا در ساحل مدیترانه

رحماندوست با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی، نایب ارتش آمریکا در ساحل مدیترانه است، گفت: در مواجهه با برخی اتفاقات شاهدیم قدرت‌های بزرگ جهانی ناو هواپیمابرشان را همراه با نیروهای نظامی‌‌اش، در نزدیک‌ترین نقطه از آن کشور مستقر می‌کنند که در صورت لزوم از روی ناو پروازهای جنگی انجام دهند و نیرو بفرستند، اسرائیل هم چنین نقشی را در ساحل مدیترانه برای تامین منافع غرب و آمریکا بازی می‌کند، بنابراین ایجاب می‌کند که مسلح باشد و هست؛ در واقع شرایط فعلی‌اش با فلسفه وجودی‌اش تطبیق می‌کند.

 

شهروندان رژیم صهیونیستی، شهروندانی عادی نیستند و مسلحند

وی با بیان اینکه تا جایی که اطلاع دارم، شهروندان رژیم صهیونیستی، شهروندانی عادی نیستند و مسلحند، توضیح داد: آن‌ها چون به محض اینکه در مقابل فلسطینیان به مشکل برمی خورند، دست به اسلحه می‌برند، شهروندی عادی نیستند.

 

زندگی پادگانی در اراضی اشغالی

این استاد دانشگاه گفت: همه شهروندان صهیونیستی، به جز کهنسالان، سالی یک بار به اردوگاه‌های آموزش نظامی می‌روند. فقط یک رژیم پادگانی است که می‌خواهد مردمش نظامی‌گری یادشان نرود و استفاده از اسلحه را فراموش نکنند. عملا در هر مقطعی از سال یک‌دوازدهم جمعیت در پادگان زندگی می‌کنند، بنابراین تا پایان سال همه جمعیت یک دور آموزش‌های نظامی را دیده‌اند و در واقع یک زندگی پادگانی دارند.

رحماندوست به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطین غصب شده را از روز اول به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند، اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدا، این رژیم به عنوان یک مهمان به منطقه نیامد، بلکه از ابتدا با زور اسلحه جلو آمد. وقتی رژیمی با زور اسلحه زمینش را اضافه می‌کند و فضای زندگی خود را توسعه می‌دهد، مگر می توان آن را با واژه ای غیر از «رژیمی جعلی با اقداماتی تروریستی» توصیف کرد؟

 

مبارزه با اسرائیل مبارزه با ظلم است

وی اضافه کرد: قطعا مبارزه با اسرائیل مبارزه با ظلم است، اما نمی توان چشم امیدی به سران و دولت‌های سازشکار منطقه داشت. آن‌ها با مذاکرات صلح و قراردادهای سازش با رژیم صهیونیستی کاملا خلع سلاح شده و خود را از مبارزه با رژیم صهیونیستی محروم و منفعل ساخته اند.

این تحلیلگر مسائل فلسطین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر سست و بی‌پایه بودن منطق پوشالی تاسیس رژیم صهیونیستی، افزود: اگر دزدانی ساکنان خانه‌ای را به زور بیرون کنند، آیا ابتدایی ترین مسئله‌ای که به ذهن این دزدان ساکن جدید در این خانه غصبی و اشغالی می‌رسد، این نیست که سلاح و ابزار دفاعی فراهم کنیم که اگر صاحبخانه خواست خانه را پس بگیرد به او حمله کنیم؟

رحماندوست گفت: این ابزار دفاعی در شرایط فعلی، اسلحه‌ای است که در اختیار ساکنین مناطق اشغالی و رژیم پادگانی صهیونیستی قرار گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *