جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading

تغییرات و اولویت‌های پسا انتخابات در آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: تأثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 برای حل‌وفصل مهم‌ترین چالش‌های سیاست خارجی آمریکا حائز اهمیت است. رئیس‌جمهور آینده ایالات‌متحده تعیین می‌کند چگونه منابع دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری شوند و دولت چه ارزشی برای اتحادها و نهادهای چندجانبه موجود قائل است.

وب‌سایت اندیشکده چتم هاوس در یادداشتی نوشت: کسی که سکان هدایت کاخ سفید را بر عهده می‌گیرد مسیر روابط ایالات‌متحده – چین و مسیر اقتصاد جهانی را پس از شیوع همه‌گیری کووید – 19 و همچنین همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تغییرات اقلیمی، تجارت بین‌المللی و فناوری و بهداشت را تعیین خواهد کرد.

  • چهار سال گذشته نشان داد تصمیمات رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برای سیاست بین‌الملل بسیار مهم است. حتی وقتی رقابت ژئوپلیتیک و جهانی‌شدن، دامنه گزینه‌های موجود سیاست خارجی را محدود می‌کند، رئیس‌جمهور بعدی نحوه سرمایه‌گذاری منابع دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی آمریکا به‌ویژه میزان ارزش‌گذاری ایالات‌متحده برای اتحادهای موجود و نهادهای چندجانبه را تعیین خواهد کرد.
  • همه‌گیری ویروس کووید – 19 ضرورت فوری برای مداخله دولتی و رهبری توانمند را ایجاد کرده است. اولویت رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده خارج کردن کشور از بحران بهداشت عمومی است که تا اواسط اکتبر بیش از 213 هزار آمریکایی را قربانی کرده و چشم‌انداز بهبود وضعیت اقتصادی را تیره‌وتار کرده است. اقدامات صورت گرفته برای مقابله با نابرابری‌های نژادی و اقتصادی ریشه‌دار که طی ماه‌های گذشته به‌شدت افزایش یافته‌اند نیز تا حد زیادی تضعیف‌شده است.
  • تصمیمات رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده تأثیر مهمی بر اقدامات آب و هوایی، سیاست تجارت بین‌المللی و فناوری و همکاری جهانی در زمینه بهداشت و سلامت خواهد داشت. این چالش‌های جهانی پرسش‌های اساسی در مورد تعادل بین حاکمیت ملی، ارزش‌های لیبرالی و چندجانبه‌گرایی را ایجاد می‌کند.
  • بی‌توجهی رئیس‌جمهور ترامپ به علم و تخصص، چشم‌انداز تحقیقات و نوآوری در ایالات‌متحده را به خطر انداخته و تأثیرات آن در سطح جهانی احساس خواهد شد. تمایل رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده برای فشردن دکمه تنظیم مجدد و اطمینان از اینکه این عناصر بار دیگر در پروسه‌های تصمیم‌گیری پرورش‌یافته و مورداحترام قرار می‌گیرند، در بازیابی تصویر جهانی و قدرت نرم آمریکا ضروری است.
  • رهبران اروپایی منتظرند تا ببینند آیا ایالات‌متحده تعهد خود به مشارکت فراآتلانتیک و نهادهای حیاتی چندجانبه مانند ناتو را تجدید خواهد کرد یا خیر. این امر با توجه به ماجراجویی روسیه و سرعت گرفتن تنش‌ها بین ایالات‌متحده و چین از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • حمایت از ارزش‌های دموکراتیک در سیاست خارجی ایالات‌متحده باید بیش از گذشته برجسته شود. اطمینان از ثبات در رویکرد دولت به دموکراسی و حقوق بشر ضروری خواهد بود. موفقیت در این زمینه، به رعایت موازین دموکراتیک و رسیدگی به تنش‌های اجتماعی در داخل کشور بستگی خواهد داشت. ایالات‌متحده همچنین نیاز به همکاری نزدیک با شرکای دموکرات خود برای ایجاد نوآوری‌های پایدار دارد که به تأمین نیازهای اقتصادی و امنیتی مردم و آمریکا در سراسر خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا کمک کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *