جدیدترین مطالب

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

آلمان کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه آلمان در پی انتشار گزارش تحقیقاتی که ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا را رد می‌کند، اعلام کرد که کمک‌های خود به این سازمان بین‌المللی را از سر می‌گیرد.

مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی

تهران– ایرنا- نیروی هوایی کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول و واشنگتن رزمایش فضایی مشترکی را برای آنچه که «دفع حملات مختل کننده سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و سایر تهدیدات فضایی کره شمالی» عنوان شد، برگزار کردند.

Loading

فاصله‌های رفتاری ترامپ با یک رئیس‌جمهور به‌هنجار

شورای راهبردی آنلاین – رصد: رفتار و عملکرد ترامپ در دوران ریاست جمهوری، مردم آمریکا را با این سوال مواجه کرده، که آیا ما می‌توانیم به وضعیت عادی برگردیم؟ یا اینکه ترامپ زندگی سیاسی ما را برای همیشه تغییر داده است.

الن کامارک در یادداشتی که وب سایت اندیشکده بروکینگز آمریکا آن را منتشر کرد؛ نوشت: به راستی نامزدهای انتخاباتی یا رئیس جمهور بعدی آمریکا چگونه باید باشند تا آمریکا به وضعیت نرمال خود برگردد؟

  • تمام نامزدهای ریاست جمهوری باید اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کنند، همچنانکه همه کاندیداهای قبلی به جز ترامپ، تقریبا این کار را کرده‌اند.
  • روسای جمهور آینده، از جمله جمهوری خواهان، باید از توهین به متحدان آمریکا خودداری کنند و در عوض، با استفاده از کانال‌های مذاکره و دیپلماسی استاندارد، آن‌ها را وادار کنند تا آنچه ما می‌خواهیم را انجام دهند.
  • یک رئیس جمهور عادی بدون مشورت با فرماندهان نظامی تصمیم نمی‌گیرد که نیروهای آمریکایی را از نقاط مختلف جهان خارج کند. رئیس جمهور عادی در حالی که در خلوت به ارتش توهین می‌کند، در مکان‌های عمومی از ارتش دفاع نمی‌کند.
  • وقتی رئیس جمهور تلاش می‌کند یک قانون مصوب دولت قبلی را بی اثر کند، باید تلاش کند قانون جدیدی را به جای آن تدوین کند. ترامپ تمام دوره ریاست جمهوری خود را صرف بی اثر کردن طرح اوباماکر کرد، در حالیکه هیچ برنامه عملی برای جایگزینی آن نداشت.
  • یک رئیس جمهور عادی هنجارهای دیرینه دموکراتیک را کنار نمی‌گذارد، اما ترامپ وقتی حاضر به قبول نتایج انتخابات نشود، این کار را خواهد کرد.
  • یک رئیس جمهور عادی هر چند وقت یک بار همدلی با مردم را امتحان می‌کند، اما ترامپ این کار را نمی‌کند، حتی برای بیش از 200 هزار نفری که به دلیل ویروس کووید – 19 جان خود را از دست داده‌اند. بعد از ترامپ نیز، پیدا کردن رئیس جمهوری که برنامه‌ای برای مبارزه با کووید – 19 داشته باشد دشوار است. اگرچه بسیاری از فرمانداران جمهوری‌خواه مخالف رویکرد ترامپ درباره نحوه برخورد با همه گیری کووید – 19 هستند.
  • رئیس جمهور عادی درباره مسائل کوچک و بزرگ دروغ نخواهد گفت. در ماه ژوئیه، واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ تا به امروز بیش از 20 هزار بار اظهارات دروغ یا گمراه کننده مطرح کرده است. همچنین یک رئیس جمهور عادی خود را با آبراهام لینکلن و وینستون چرچیل که از افراد برجسته تاریخ بودند، مقایسه نمی‌کند.

شکی نیست که ما هرگز رئیس جمهوری مانند ترامپ نداشته‌ایم، اما سوال این است که آیا در آینده فردی مانند ترامپ خواهیم داشت؟ وقتی ترامپ رئیس جمهور نباشد آیا جمهوری خواهان یا دموکرات‌ها خواهند توانست بهتر از ترامپ، آمریکا را مدیریت کنند؟

آمریکای 2020 نیازمند یک رئیس جمهور عادی یا نرمال است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *