جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

امیرعبداللهیان: ریزپرنده های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

Loading

سیاسی بودن و ضعف چارچوب حقوقی مبارزه با تروریسم آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: همه‌گیری ویروس کرونا در سطحی گسترده زندگی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را هم از حیث مرگ و میر و هم از منظر اقتصادی متاثر ساخته است.

هیتر جی. ویلیامز در مطلبی که اندیشکده رند آن را منتشر ساخت، نوشت: اخیراً ترامپ اعلام کرد که آمریکا گروه آنتیفا را یک سازمان تروریستی خواهد خواند. باید صبر کرد و دید آیا وی این گفته خود را عملی خواهد کرد یا نه. ترامپ اغلب از گفته‌هایش در توئیتر عقب‌نشینی کرده است. اما اعلام تروریستی خواندن گروه آنتیفا می‌تواند پیامدهای ناخواسته‌ای داشته باشد.

معلوم نیست گروه آنتیفا در اعتراض‌های اخیر آمریکا چه نقشی داشته است. از این رو، چگونه این امر می‌تواند منطق شفافی برای تروریستی خواندن گروه مذکور فراهم سازد. چنین اقدامی سوال‌های بیشتری درباره ارزش تعریفی و ماهیت غیرسیاسی فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا ایجاد خواهد کرد. به علاوه، استفاده از اعتراض‌های اخیر به عنوان بهانه‌ای برای تروریستی خواندن یک گروه، خشونت‌های بیشتری به همراه دارد و چارچوب حقوقی تحقیقات ضدتروریستی آمریکا را تضعیف خواهد ساخت.

افراط‌گرایی در تمامی اشکال آن بهانه‌ای برای تئوری‌های توطئه است و رویدادهای اخیر در آمریکا دلایل کافی برای چنین تئوری‌هایی هستند. سوالات بی‌پاسخ درباره مرگ جورج فلوید و اعتراضات بسیار است.

در مینه‌سوتا و پیتسبرگ سوالاتی مطرح شده است مبنی‌بر اینکه آیا اعترضات توسط گروه‌های سازمان‌یافته به گروگان گرفته شده است. البته تئوری‌های مختلفی مطرح شده مبنی‌بر اینکه گروه‌های افراطی چپ و راست در اعتراضات اخیر در آمریکا مشارکت داشته‌اند.

در ویدئویی که مرگ جورج فلوید را نشان می‌دهد، استفاده از زور به طرز عجیبی نمایان است و تردیدی نیست که پلیس گزینه‌های دیگری هم برای واکنش در اختیار داشت.

همه‌گیری ویروس کرونا در سطحی گسترده زندگی آمریکایی‌های آفریقایی تبار را هم از حیث مرگ و میر و هم از منظر اقتصادی متاثر ساخته است. همان‌طوری که در بهار عربی و تونس دیده شد، یک حادثه می‌تواند جرقه‌ای برای یک رویداد بزرگ باشد. تمامی این مولفه‌ها می‌تواند بیانگر این امر باشد که چرا ما در ایام اخیر در مقایسه با گذشته شاهد واکنش شدیدتری بوده‌ایم.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت که پلیس فدرال تحقیقاتی در خصوص اینکه آیا تلاش‌های سازمان‌یافته برای تشویق مردم به حضور در اعتراضات وجود داشته یا خیر انجام خواهد داد. چنین تحقیقاتی مشخص خواهد ساخت که چه اتفاقاتی رخ داده است و همچنین معلوم خواهد شد که آیا گروه‌های افراطی خشن داخلی سازماندهی و منابع برای هماهنگی اعتراضات دارند یا نه.

به‌طور خاص تروریستی خواندن گروه آنتیفا بدون روشن شدن حقایق می‌تواند تئوری توطئه را رونق دهد و این گمانه را تقویت کند که گروه یادشده تشکیلاتی است که توسط گروه‌های معتقد به برترپنداری سفیدپوستان و با همکاری دولت تاسیس شده است. این امر می‌تواند روایتی خطرناک باشد و اهرمی به دست گروه‌های افراطی چپ خواهد داد تا خشونت را ترویج کنند.

به علاوه، تروریستی خواندن آنتیفا سوالات بیشتری درباره قانون آمریکا برای مبارزه با تروریسم مطرح خواهد ساخت. آمریکا فهرستی از گروه‌های تروریستی داخلی ندارد. آنتیفا صرفاً یک گروه داخلی است و معلوم نیست که اقداماتش ترویستی باشد.

فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا شامل گروه‌های جهادی است و اینکه این فهرست باید شامل گروه‌های افراطی دیگر شود در سال‌های اخیر محل بحث و جدل بوده است.

دولت ترامپ برای اولین بار یک گروه معتقد به برتری سفیدپوستان را در آوریل 2020 تروریستی خواند، اما آن گروه خارجی بود؛ اما تعیین یک گروه بزرگ داخلی به عنوان یک سازمان تروریستی چالش‌های حقوقی به همراه خواهد داشت. چارچوب حقوقی مبارزه با تروریسم آمریکا شکننده است و در گذشته به چالش کشیده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *