جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینی ها در کرانه باختری، بیت المقدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸میلادی خواست از امروز و از زمان برگزاری نماز جمعه تا روز دوشنبه برای دفاع از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن توطئه دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی از جمله «جماعت هیکل» به طور گسترده حضور یابند.

Loading

شکست نمایش دیپلماسی آمریکا – کره شمالی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ یا بایدن بیش‌ازپیش با چالش‌های ناشی از توسعه هسته‌ای فزاینده و مداوم کره شمالی مواجه خواهند شد.

اسکات اسنایدر در یادداشتی که وب‌سایت شورای روابط خارجی آمریکا آن را منتشر کرد؛ نوشت: روز 12 ژوئن، ری سون گون، وزیر امور خارجه کره شمالی، بیانیه‌ای غیرعادی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، منتشر کرد. این بیانیه ناامیدی کره شمالی را آشکار کرده، اظهارت ترامپ مبنی بر موفقیت دیپلماسی وی با کره شمالی را رد کرده و از تداوم رویارویی ناشی از توسعه هسته‌ای کره شمالی به‌عنوان مهم‌ترین ستون بازدارندگی در برابر خصومت‌های آمریکا خبر داد. درمجموع، این بیانیه، ناامیدی کره شمالی از آمریکا را تکرار کرده و بر شکنندگی روابط آمریکا-کره شمالی و خطر تنش‌های ناشی از آن تأکید کرده است.

بیانیه ری سون گون بیانگر ایجاد تغییراتی در رویکرد اولین اعلامیه کره شمالی در دسامبر گذشته است مبنی بر اینکه، تقویت توسعه هسته‌ای این کشور برای بازدارندگی در برابر تهدید هسته‌ای آمریکا، مهم‌ترین راهبرد کره شمالی در تقابل با آمریکاست. کیم جون اون ماه گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون نظامی مرکزی کره شمالی، بر این پیام تأکید کرده و قول داد که در پاسخ به عدم کاهش تهدید هسته‌ای آمریکا، توانمندی هسته‌ای کشورش را تقویت خواهد کرد.

دو سال پس از نمایش تلویزیونی دیپلماسی در روابط آمریکا-کره شمالی، اختلاف بنیادین بین آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره همچنان لاینحل باقی مانده است. خطر امنیتی جهانی ناشی از کره شمالی هسته‌ای کاهش نیافته و با توجه به اینکه کره شمالی تعهد خود به بازدارندگی هسته‌ای را دوچندان کرده است، مقابله با این کشور همچنان یک نقطه بحرانی بالقوه برای بروز جنگ بین رقبای هسته‌ای محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ یا بایدن بیش‌ازپیش با چالش‌های ناشی از توسعه هسته‌ای فزاینده و مداوم کره شمالی مواجه خواهند شد. از همین رو، رهبران آمریکا احتمالا دست به اقدام زده و با احیای نقش سازمان ملل، بهبود اجرای تحریم‌ها، باز برقراری رزمایش نظامی آمریکا و متحدان آن طبق برنامه تمرینی قبل از دیدار 2018 سنگاپور و به‌روزرسانی آمادگی‌ها، برای مقابله با بی‌ثباتی در کره شمالی را آغاز می کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *