جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading

کرونا در مصر؛ بی‌تدبیری دولت و احتمال بروز فاجعه انسانی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: جهان همچنان مشغول مبارزه با ویروس کرونا است. در چین، پیک بیماری گذشته است؛ کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا با وجود برخورداری از نظام سلامت سطح بالا، هنوز نتوانسته‌اند به ابتکاری راهبردی در مبارزه نابرابر با این بیماری همه گیر دست بزنند.

ایوان بوپاروف در یادداشتی که اندیشکده شورای روسیه منتشر کرد، نوشت: در عین حال طبق آمار رسمی، این بیماری در برخی دولت‌ها که سطح پایین‌تری از نظر توسعه اقتصادی دارند، با وسعت کمتری گسترش پیدا کرد.

مصر یک استثنا نیست، یک کشور فقیر پرجمعیت در شمال آفریقا که جمعیتش در فوریه 2020 بیش از 100 میلیون نفر بود. تقریبا کل جمعیت مصر در شمال این کشور زندگی می‌کنند و در شهرهای بزرگ متمرکزند: 10 میلیون نفر در قاهره و 9 میلیون نفر در الجیزه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که شیوع کرونا به ویژه در نواحی فقیر کلان‌شهرها بسیار خطرناک است.

هر روزی که می‌گذرد بیش‌تر مشخص می‌شود که برای نجات مردم به تدابیر کنترلی شدید نیاز است. در هر صورت، در مصر قرنطینه در دستور کار دولت قرار ندارد و این کار دولت توجیه دارد. کرونا برای رهبران جهان یک دوراهی ایجاد کرده است: نجات مردم یا نجات اقتصاد.

به نظر می‌رسد که تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کرونا در مصر یک ظاهرسازی باشد. شاید این تدابیر فقط به این دلیل اعمال می‌شود که رهبری کنونی مصر خیلی غیرانسانی به نظر نرسد. این کشور قرنطینه اعمال نکرده و تمامی منابعش را برای مبارزه با کووید-19 بسیج نکرده است.

نیمی از اقداماتی که رهبری این کشور برای مبارزه با کرونا انجام داده، صدمه شدیدی به اقتصادش زده است. قرنطینه ضربه شدیدتری به اقتصاد ضعیف این کشور خواهد زد. زیرساخت مراقب سلامت مصر شکننده است. مصر با بیماری‌های اچ.آی.وی و هپاتیت-C نیز دست به گریبان است. مردم این کشور قبل از کرونا هم از گرسنگی و بیماری می‌مردند. با رسیدن این بدبختی جدید اوضاع حتی وخیم‌تر هم شد.

وزیر بهداشت و جمعیت مصر در ماه مارس در سفری رسمی به چین رفت. در بازگشت پکن، اسناد فنی کرونا و نیز 1000 کیت تشخیص بیماری را به مصر ارائه کرد. شاید تنها چیزی که بتواند مصر را از مرگ و میر فراوان ناشی از کرونا نجات دهد، کمک خارجی در مقیاس گسترده باشد.

در وضعیتی که تمامی بازیگران بزرگ مشغول حل مشکلات داخلی ناشی از این ویروس هستند، تنها کشوری که می‌تواند حمایت مالی لازم را در اختیار مصر قرار دهد و آزمایشات کرونا را انجام دهد، چین است. در غیر این صورت، مصر ممکن است به برگاموی بعدی تبدیل شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *