جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

کشف پیکر 51 شهید دیگر در خان یونس

سازمان امدادرسانی غزه خبر داد که با کشف پیکر 51 شهید دیگر در شهر خان یونس، تعداد شهدای تفحص شده در بیمارستان الناصر و دیگر مناطق این شهر به 324 مورد رسید.

برنامه‌های آیت الله رئیسی در کراچی به روایت تصویر

کراچی- ایرنا- ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی و دیدار با نخبگان علمی و اقتصادی آخرین برنامه‌های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان بود.

ترامپ: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که برای روز ششم محاکمه‌ خود در منهتن به دادگاه می‌رفت، به خبرنگاران گفت: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه (رژیم) اسرائیل شرم‌آور است.

Loading

پهپادها؛ تهدید جدید امنیتی برای نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه

۱۳۹۳/۰۸/۱۴ | دفاعی و امنیتی

پرواز پهپادها بر فراز نیروگاه‌های هسته ای فرانسه، تهدید جدی امنیتی برای این کشور است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد، پس از انتشار خبرهای متعدد درباره پرواز پرنده‌های هدایت پذیر از دور (پهپاد) در فرانسه، سرانجام مقامات این کشور به پرواز این پرنده‌ها بر فراز مراکز هسته ای کشورشان واکنش نشان دادند.

آنها اعلام کردند این مسئله آنها را گیج کرده است و نمی دانند این هواپیماها از کجا می آیند، یا اینکه چه کسی این هواپیماها را کنترل می کند.

این در حالی است که پرواز پهپادها در فاصله چندکیلومتری نیروگاه‌های اتمی فرانسه ممنوع است.

در روزهای اخیر در همه نیروگاه‌های هسته ای فرانسه موارد متعددی از این پهپادها شناسایی شده اند که بر فراز این مراکز در حال پرواز بوده اند. اغلب این پهپادها شب‌ها بر فراز نیروگاه‌های هسته ای فرانسه به پرواز در آمده اند.

به گفته میسل اسنیدر، مشاور هسته ای برای دولت فرانسه، این وضع برای پاریس واقعا نگران کننده است.

به گفته وی، با وضعی که پیش آمده است می توان سناریویی را تصور کرد که فاجعه ای واقعا جدی برای فرانسه به وجود بیاید، زیرا این پهپادهای کوچک می توانند به حد کافی مواد منفجره با خودشان حمل کنند و نیروگاه‌های هسته ای را هدف قرار دهند.

پهپادهای کوچک که شبیه بالگردها یا هواپیماهای اسباب‌بازی بچه هاست، به راحتی در بازار قابل تهیه است. به گفته کارشناسان امنیتی، رواج استفاده از این پهپادها نشان می دهد دستگاه‌های امنیتی فرانسه نتوانسته اند خودشان را با تهدیدهای بالقوه جدید منطبق کنند.

فرانسه 58 راکتور هسته ای دارد و بیش از دیگر کشورهای جهان برای تامین انرژی مورد نیاز خود به منابع هسته ای نیاز دارد.

با توجه به زمان به پرواز درآمدن این پهپادها در بازه زمانی مشخص، می‌توان گفت این برنامه از پیش طرح‌ریزی شده و احتمالا بیش از یک نفر در این کار دخیل نبوده است. هر فردی که عامل این کار بوده، درصورت بازداشت، 93 هزار دلار جریمه خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *