جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading

استقرار سامانه ضدهوایی اسرائیل در امارات و پیامدهای منطقه‌ای آن

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل حضور و نفوذ امنیتی و نظامی خود را در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گسترش داده است، گفت: رژیم صهیونیستی با تلاش برای بزرگنمايي ادعاها درخصوص «تهدید ایران»، تلاش می‌کند با سوء استفاده از مباحث مطرح شده در رابطه با استفاده از «شاهد 136» ایرانی در اوکراین، از آن به‌نفع خود بهره‌برداري نمايد.

علی عبدی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی، با اشاره به استقرار اولین سامانه‌های ضدهوایی اسرائیل در امارات موسوم به «باراک»، تصریح کرد: با رسمی شدن روابط امارات و رژیم صهیونیستی، همکار‌ی آن‌ها توسعه و عمق بیشتری پیدا خواهد کرد. استقرار این سامانه‌ها در امارات نیز، در چارچوب مجموعه تحرکاتی است که با به‌اصطلاح عنوان «ناتوی عربی» و ایجاد پدافند هوایی یکپارچه منطقه‌ای در مقابل قدرت هوایی ایران و محور مقاومت، در طول یک سال اخیر مطرح می‌شود.

وی به تلاش رژیم صهیونیستی برای فروش سلاحهای خود به کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و گفت: چندی پیش روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز نوشته بود نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا لایحه‌ای برای «ادغام پدافند دفاعی اسرائیل و برخی کشورهای عربی در برابر تهدیدات ایران» ارائه کرده‌اند و به نظر می‌رسد آن‌ها در تلاش برای اجرای این طرح هستند. این طرح میزان فروش سلاح اسرائیل را بالامی برد و منطقه را محل استقرار سیستم‌های پدافند هوایی اش می‌کند و از سوی دیگر قدرت نفوذ سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل را در منطقه افزایش خواهد داد.

عبدی با اشاره به تلاش آمریکا و اسرائیل برای ایجاد شبکه گسترده‌ای از همکاریهای امنیتی و نظامی با کشورهای عربی، ادامه داد: با توجه به پایان آتش بس میان انصارالله یمن و عربستان و امکان شعله ورشدن مجدد جنگ و حمله موشکی توسط نیروهای مسلح یمن، امارات به تعداد زیادی از این قبیل سامانه‌ها نیاز دارد، گفت: یمنی‌ها حملات موفقی به امارات داشته‌اند و این برای پرستیژ امارات بسیار ضربه زننده است. آن‌ها از یمنی‌ها هراس دارند و نمی توان منکر آن شد.

به گفته عبدی؛ اسرائیلی‌ها در چندین حوزه سرمایه گذاری‌های سنگینی در امارات کرده‌اند و این نیز قراردادی بزرگ میان اسرائیل و امارات است. براساس اعلام رسانه ها، در چارچوب این قرارداد، سامانه‌های ضد هوایی دیگری نیز در امارات مستقر خواهندشد.

این کارشناس رژیم صهیونیستی با یادآوری اینکه سامانه‌ باراک ابتدا با همکاری هند تولید شد تا بر روی کشتی‌های جنگی تعبیه شود و روشن نیست کدام نسخه از آن به امارات داده شده، اضافه کرد: اسرائیل اعلام کرده توافقنامه هایی برای تجهیز بحرین و مغرب به سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی باراک امضا کرده و علاوه بر ساخت کارخانه پهپاد در مغرب، در حال بررسی فروش فناوری پیشرفته راداری به امارات، بحرین و مغرب نیز هستند.

عبدی ادامه داد: با توجه به مسائل مطرح شده در خصوص کاهش تعهدات آمریکا در قبال امارات و همچنین انفعالی که نسبت به حملات پیشین یمنی ها به امارات نشان داده شده بود، اکنون این کشور به دنبال افزایش ضریب امنیت خود است. این در حالی است که اسرائیل به بهانه‌های مختلف، بر شمار افسرانش در فرودگاه دبی و نفوذ امنیتی خود می‌افزاید.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در رابطه با تجهیز عربستان به سامانه پدافند هوایی لیزری از سوی آمریکا در صورت موافقت بایدن، خاطرنشان کرد: روابط آمریکا و عربستان، چالش‌هایی را تجربه می‌کند ضمن اینکه روابط اسرائیل و عربستان نیز هنوز رسمیت نیافته و این مانعی برای همکاری نظامی میان آن‌ها است. علاوه بر آن، پایه روابط امارات و اسرائیل در ابتدا نظامی بود و در دهه اول قرن بیست و یکم، با تجهیز و نوسازی جنگنده‌های اف.16 امارات آغاز و بعدها توسعه پیدا کرد. در این شرایط، امارات در برابر عربستان، امکان بیشتری برای بهره برداری از تسلیحات نظامی اسرائیل و آمریکا به دست آورده است.

این تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی با یادآوری اینکه 70درصد جمعیت امارات مهاجر هستند و نگرانی حکومت از فشار افکار عمومی خود کمتر از نگرانی دولت سعودی است، اضافه کرد: پیش از این توافق شده بود یک افسر ارشد نیروی دریایی اسرائیل به عنوان عضو ناظر در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین  حضور یابد و بحث آموزش و تجهیز نیروی امنیتی بحرین توسط اسرائیل نیز به طور رسمی اعلام شده است. بنابراین اسرائیل حضور و نفوذ امنیتی و نظامی خود را در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گسترش داده است و این امر می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای منطقه در پی داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *