جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

اکسیوس: بلینکن بزودی به عربستان می رود تا برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض تلاش کند

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

Loading
اندیشکده آمریکایی هشدار داد

گرسنگی شدید در کمین کره شمالی

شورا آنلاین – ترجمه: اندیشکده تحقیقات بین‌المللی سیاست غذایی (آی.اف.پی.آر.آی) در واشنگتن دی سی هشدار داد بیش از 40 درصد از جمعیت کره شمالی به خاطر سوء تغذیه در معرض خطر شدیدی قرار دارند.

این اندیشکده در گزارش سالانه خود درباره شاخص جهانی گرسنگی اظهار داشت که از هر 10 نفر در کره شمالی چهار نفر به اندازه کافی غذا دریافت نمی‌کنند.

آی.اف.پی.آر.آی به دولت کره شمالی توصیه کرد به وضعیت بحرانی غذایی با سیاست‌های بهتری رسیدگی کند.

در سال 2016 کمبود مواد غذایی در کره شمالی رقم 28.6 را در شاخص جهانی گرسنگی آی.اف.پی.آر.آی ثبت کرد، در سالی که میانگین نمره کشورهای در حال توسعه 21.3 در مقیاس 50 بود.

طبق این گزارش، نمره 50 نشان دهنده هشداردهنده ترین سطح  گرسنگی در یک کشور، و نمرات بین 30 تا 50 مشخص کننده سطوح بحران گرسنگی بود.

نمرات بین 20 تا 30 مانند نمره کره شمالی به سطوح خطرناکی از گرسنگی اشاره دارد که باید بلافاصله رسیدگی شود.

نمره 28.6 کره شمالی بالاتر از نمره آن در سال 1990 بود؛ سالی که آی.اف.پی.آر.آی شروع به تعیین این شاخص کرد. در آن سال، کره شمالی به رقم 16.2 رسید که کاملا پایین‌تر از سطح بحران بود و کمتر از یک چهارم از جمعیت در معرض خطر شدید سوء تغذیه قرار داشت.

در محاسبه رقم مزبور چهار معیار در نظر گرفته می‌شود: درصد جمعیت دچار سوء تغذیه، درصد کودکان زیر 5 سال که از وزن کم نسبت به قد و از توقف رشد رنج می‌برند و درصد کودکانی که قبل از 5 سالگی می‌میرند.

این گزارش کمتر از یک ماه پس از آن صادر می‌شود که سئول گفت کره شمالی نزدیک به 700 هزار تن مواد غذایی برای سال مالی 2016 که از نوامبر 2015 آغاز شد و در اکتبر به پایان می‌رسد، کمبود دارد.

وزارت متحد سازی کره جنوبی با استناد به داده‌های سازمان غذا و کشاورزی و برنامه جهانی غذا (فائو) گفت تقاضای غذا در کره شمالی حدود 5.5 میلیون تن بود، اما تولید مواد غذایی تنها به 4.8 میلیون تن رسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *