جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایروانی: رژیم صهیونیستی با حمله به اماکن دیپلماتیک مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد شد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل با بیان اینکه ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت می‌کند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف و آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading
مجله آمریکایی فوربس بررسی کرد

ضربه برجامی آمریکا به خودروسازان خارجی

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ | اقتصادی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: مجله آمریکایی فوربس به نقل از تحلیلگران اعلام کرد: شرکت‌های خودرویی فرانسوی «پژو» و «رنو» و نیز شرکت دایملر آلمان بیشترین خسارت را از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران خواهند دید.

به گفته تحلیگران شرکت خودروسازی پژو و شرکت خودروسازی رنو فرانسه و دایملر آلمان که حضور خود را در ایران از زمان توافق هسته‌ای در ۲۰۱۵ محکم‌تر کرده‌اند، بیشترین آسیب را از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهند دید.

ممنوعیت‌های تجاری آمریکا تأثیر مستقیم بر شرکت‌های اروپایی ندارد، اما تأثیرهای ثانویه که می‌تواند داشته باشد، شرکت‌ها را تحت‌تأثیر جدی قرار داده است. اگر این شرکت‌ها بخواهند خودرو یا قطعات آن به آمریکا بفروشند، با سیاست‌های تجاری آمریکا برخورد خواهند کرد.

در حال حاضر رنو خودرویی در آمریکا نمی‌فروشد، درحالی‌که شرکت نیسان ژاپن فروش تجاری در این کشور دارد. پژو در سال ۱۹۹۱ پای خود را از آمریکا بیرون کشید، اما اخیراً اعلام کرده است قصد دارد تجارت خود را با این کشور ادامه دهد.

مرسدس نیز نه‌تنها بسیاری از خودروهای خود را در آمریکا می‌فروشد، بلکه در این کشور کارخانه هم دارد.

بر اساس تحقیقات BMI ابهامات زیادی درباره این ممنوعیت‌های تجاری وجود دارد. شرکت‌های خودرویی جزو آن دسته از شرکت‌هایی بودند که از توافق هسته‌ای بیشترین سود را می‌بردند؛ چراکه دروازه ایران برای سرمایه‌گذاری برای خودروهایی مانند پژو و رنو  باز شد و سهم آنها را نسبت به قبل از توافق بسیار افزایش داد.

بررسی‌های BMI نشان می‌دهد. مهم‌ترین تأثیر آنی عقب‌نشینی ترامپ از برجام می‌تواند کاهش سرمایه‌گذاری‌های شرکت خودرویی و فروش قطعات آنها باشد به ویژه برای شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت می‌کنند، تأثیر بیشتری خواهد داشت؛ چراکه آنها با تحریم‌های ثانویه آمریکا که شرکت‌های آنها را هدف قرار گرفته، مواجه خواهند شد.

BMI همچنین نشان داد یک فرصت دوره آماده‌سازی ۱۲۰ روزه قبل از تحریم‌های جدید آمریکا وجود خواهد داشت که شرکت‌های خودرویی می‌توانند در این مدت خودشان را با شرایط تطبیق دهند.

جفری، محقق سرمایه‌گذاری اعلام کرد: تأثیر مالی روی پژو و رنو که حدود ۱.۶ میلیون خودرو ایرانی‌ها را در سال یعنی ۴۰ درصد نیاز آنها را تأمین می‌کنند، برای آنها رقم بزرگی است.

پژو پیشتر اعلام کرده است امیدوار است اتحادیه اروپا موضع مشترکی در برابر ایران داشته باشند.

همچنین اورکور، محقق دیگری در حوزه سرمایه‌گذاری اعلام کرد:‌کارخانه‌های فرانسه اگر اروپا مدیریتی برای ماندن در برجام نداشته باشد، متضرر خواهد شد.

عقب‌نشینی ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند تهدیدی برای سرمایه‌های پژو و رنو باشد مگر اینکه اتحادیه اروپا بخواهد برای ماندن در برجام پافشاری کند.

عدم حضور خودروسازان فرانسوی در بازار آمریکا باعث می‌شود آنها آسیب‌پذیری کمتری در برابر جریمه‌های تحریم‌های آمریکا داشته باشند.

در حال حاضر شرکت خودروسازی دایملر در ایران فعال است و در دو بخش مونتاژ کامیون و مونتاژ خودروهای مرسدس فعالیت می‌کند.

BMI گفت: به مذاکره خود درباره ایران ادامه خواهند داد اینکه چگونه این قراردادها را ادامه دهند یا قرارداد دیگری را جایگزین کنند و این یک پیام مثبتی برای خودروسازان است.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *