جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

Loading

پشت دیوار چین در جیبوتی چه می‌گذرد؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: اعزام سربازان و تجهیزات به نخستین پایگاه دائمی ‌نظامی‌ چین در خاک خارجی نیاز به بررسی دقیق‌تر تاسیسات پکن دارد.

اندیشکده استراتفور در ارزیابی از فعالیت های نظامی چین نوشت: تصاویر ماهواره‌ای اخیر، که از طریق شرکای ما در All Source Analysis  به دست آمده است، یک دید کلی از ساخت و ساز در حال توسعه در شاخ آفریقا و رویکرد چین به پایگاه‌های خارجی را فراهم می‌کند.

یکی از قابل ملاحظه‌ترین عناصر پایگاه نیروی دریایی در جیبوتی، محیط امنیتی وسیع آن است که سه لایه دفاعی دارد. لایه داخلی شامل یک دیوار محیطی بزرگ با چندین برج دو طبقه در گوشه‌ها برای دیده‌بانی یا دسترسی نیروهای نظامی ‌به دیوار است.

در خارج از این دیوارهای بزرگ، یک دیوار کوچک‌تر یا حصار ضخیمی‌ با چندین برج دیده‌بانی که در امتداد محیط قرار دارند، دیده می‌شود. فاصله بین دیوارها و فراتر از دیوار بیرونی لایه سوم امنیت را فراهم می‌کند.

در قسمت شمالی پایگاه، میزان اقدامات امنیتی چین نیز با ورود وسایل نقلیه که از سطح زمین ظاهر می‌شوند، نشان داده شده است. تقریبا 20 متر (حدود 66 فوت) قسمت داخلی پایگاه را از قسمت خارجی دیوار محیطی اصلی در این محل جدا می‌کند.

ساخت پایگاه نظامی‌چین در جیبوتی رو به اتمام است

چین از فوریه 2016 تا کنون سرگرم ساخت اولین تاسیسات نظامی ‌خارج از کشور خود در جیبوتی است. اکنون این پایگاه دریایی رو به اتمام است و نیروها و تجهیزات چین به سوی این کشور کوچک آفریقایی در حرکت هستند. گر چه این پایگاه هنوز به اتمام نرسیده، اما در نقشه و تاسیسات آن چند ویژگی مهم را می‌توان مشاهده کرد.

ورودی زیرزمین به تاسیسات دیگری که در زیرزمین پایگاه واقع است، متصل می‌شود. زیرزمین بزرگ حدود 23000 متر مربع وسعت دارد.

تصاویر 4 ژوئیه نشان می‌دهد که چندین سطح شیب‌دار منتهی به این منطقه وجود دارد، هرچند که تصویر 2 آوریل، در طول ساخت و ساز آن، دید بهتری را در مورد تمامی ‌این مجموعه به دست می‌دهد.

تصاویر ماه آوریل نیز ساخت تونلی را از این تاسیسات زیرزمینی به ساختمان‌های اداری در نزدیکی آن نشان می‌دهد. این تونل در تصاویر جدیدتر دیگر دیده نمی‌شود.

علاوه بر سازه بزرگ زیرزمینی، چندین تونل و سنگر کوچک در سراسر پایگاه ساخته شده‌اند. این نوع ساخت و ساز مطابق با شیوه‌های شناخته شده چین در تقویت پایگاه‌های نظامی‌است.

سازه‌های زیرزمینی فعالیت‌های غیرمجاز را امکان‌پذیر می‌سازد و از وسایل نقلیه یا تاسیساتی که جهت ماموریت چین در جیبوتی حیاتی هستند، حفاظت می‌کنند. البته هدف اصلی این ماموریت حمایت از کشتی‌های نیروی دریایی چین است که در این بخش از جهان فعالیت می‌کنند.

به همین دلیل، قابل توجه است که هنوز هیچ لنگرگاهی در قسمتی از پایگاه که در ساحل قرار دارد، ساخته نشده است.

این سازه احتمالا در نهایت تکمیل خواهد شد و دسترسی مستقل به دریا را برای پایگاه فراهم خواهد کرد و آن را از وابستگی به بندر تجاری جیبوتی نجات خواهد داد.

به غیر از هدف دریایی این پایگاه، ساخت و ساز آن نیز نشان‌دهنده نقش مهم هوایی این تاسیسات است. باند فرودگاه و هشت آشیانه هواپیما، حاکی از آن است که پرنده‌هایی مانند بالگرد می توانند در آن‌جا مستقر شوند. با این حال، بعید است که این تاسیسات هواپیماهای دارای بال ثابت را میزبانی کند، زیرا باند 400 متری فرودگاه کوچک‌تر از آن است که بتواند جت‌های جنگنده یا حتی هواپیماهای بدون سرنشین بزرگ‌تر مانند رسته چینی Wing Loong را در خود جای دهد.

در حالی که چین خود را آماده می‌کند تا نخستین پایگاه نظامی ‌خود را در خارج از کشور افتتاح کند، واضح است که پکن در حال پی‌ریزی زیرساخت‌ها برای ارائه پشتیبانی بلندمدت به کشتی‌ها و برخی از هواپیماها در شاخ آفریقا، در نزدیکی یکی از نقاط مسدود جهان برای تجارت می‌باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *