جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد

تنگه هرمز، راهبردی‌ترین گذرگاه آبی جهان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: جدیدترین آمار وزارت انرژی آمریکا نشان داد که تنگه هرمز راهبردی‌ترین آبراه تردد نفتی جهان است.

وزارت انرژی آمریکا در جدیدترین آمار خود «تنگه هرمز» را راهبردی‌ترین گذرگاه آبی جهان از حیث حمل و نقل حامل‌های انرژی برشمرد.

آمار منتشره شده از سوی این وزارتخانه نشان می‌دهد که از تنگه هرمز روزانه به‌طور میانگین 18.5 درصد جهان نفت حمل و نقل شده است.

«تنگه مالاکا» در مالزی با 16 درصد و آبراه سوئز در مصر با 5.5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین آمار تردد نفتی در آبرا‌ه‌های مهم جهان متعلق به «آبراه پاناما» بود.

وزارت انرژی آمریکا نوشت: تنگه‌های هرمز و مالاکا از نظر میزان حجم تردد نفتی، راهبردی‌ترین گذرگاه‌های جهان هستند.

وزارت انرژی آمریکا آبراه‌هایی چون هرمز را دارای عمق مطلوب و عریض برای عبور هر نوع کشتی از حیث اندازه نام نهاد.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *