جدیدترین مطالب

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

امدادگران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از مرگ دو نفر در پی آتش سوزی دریک ساختمان مسکونی در شمال پایتخت انگلیس خبر دادند.

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

مسعود نوری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در سپتامبر ۲۰۲۳، تاکید شد که ایران دیگر نمی‌تواند به عدم ایفاء تعهدات خود ادامه دهد و از ایران خواستند بدون تأخیر برای حل همه مسائل باقی‌مانده اقدام کند و اضافه کردند که اگر ایران نتواند اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ و بیانیه مشترک ۴ مارس به طور کامل اجرا کند، شورای حکام باید آماده باشد تا اقدامات بیشتری از جمله صدور قطعنامه انجام دهد. در سپتامبر ۲۰۲۳ آمریکا و ۶۲ کشور عضو آژانس در بیانیه‌ای بر ادامه تحقیقات آژانس تأکید و بر نیاز فوری شفاف‌سازی از سوی ایران و حل این مسائل به‌گونه‌ای که برای آژانس رضایت‌بخش باشد تأکید کردند. آمریکا به صراحت اعلام کرده که هرگونه راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران باید بر راستی آزمایی موثر بنا شود.

بررسی دستاورد‌های ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 

اندیشمندان، ایران‌شناسان، مورخان و شرق‌شناسان روسیه و حوزه اوراسیا، در همایشی علمی- بین‌المللی به میزبانی مرکز (انستیتو) شرق‌شناسی روسیه، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و نقش کشورمان در صحنه تحولات منطقه و جهان را واکاوی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

امدادگران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از مرگ دو نفر در پی آتش سوزی دریک ساختمان مسکونی در شمال پایتخت انگلیس خبر دادند.

Loading

تنش در روابط آلمان و ترکیه: جهت‌گیری جدید آلمان

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:آلمان و ترکیه طی چند ماه گذشته درگیر جنگ لفظی و تنش های دیپلماتیک بین خود بوده اند.

آلمان و ترکیه طی چند ماه گذشته درگیر جنگ لفظی و تنش های دیپلماتیک بین خود بوده اند. به رغم، پیوندهای دیرینه بین دو کشور در حوزه های گوناگون، به ویژه به لحاظ تجاری و اقتصادی و اقامت شمار قابل توجهی از ترک ها در آلمان، در نتیجه تلاش های رجب طیب اردوغان در پی کودتای نافرجام ژوئیه ٢٠١۶ در ترکیه برای دستگیری و مجازات عاملان و هواداران کودتا، کنترل اوضاع و نیز تثبیت موقعیت خود، شرایطی پدید آمده است که به وخامت بیشتر در روابط میان ترکیه و آلمان و در سطحی گسترده تر، در روابط این کشور و اتحادیه اروپا منجر گردیده است. این در حالی است که طی سالیان گذشته، ترکیه همواره به دنبال نزدیکی بیشتر به اروپا بود و موضوع الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را با جدیت دنبال می کرد. در این شرایط، به نظر می رسد، تیرگی در روابط دو کشور به نفع هیچ یک از دو طرف نباشد. نوشتار حاضر در پی بررسی علل و عوامل تیرگی روابط میان دو کشور و پیامدهای آن برای هر یک از دو طرف می باشد.

رای دسترسی به فایل این مطلب اینجا را کلیک کنید.

منبع:مرکز تحقیقات استراتژیک  مجمع تشخیص مصلحت نظام 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *