جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

حملات تروریستی وحشتناک‌تری در راه است

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:یکی از کارشناسان برجسته مسائل ترور در اروپا اظهار داشت که داعش برای جلب توجه بیشتر حملات تروریستی وحشتناک‌تری را در اروپا برنامه‌ریزی خواهد کرد.

“پیتر نویمن” از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی افراط‌گرایی (ICSR) در گفتگو با روزنامه آلمانی “دی‌ولت” به حمله تروریستی در اسپانیا پرداخته تأکید کرد: برای داعش لزوماً مسئله حمله به اسپانیا مطرح نبود. بعد از حملات در شهرهای بزرگ اروپایی ما می‌دانیم که این یک پدیده اروپایی است. داعش یک استراتژی جنگ نامتقارن و یک تاکتیک با شعار چشم در چشم و دندان برای دندان را دنبال می‌کند. تروریست‌ها می‌خواهند این را که کشورهای اروپایی علیه آنها در سوریه مبارزه می‌کنند تلافی کنند. آنها به این ترتیب حملات خود در کشورهایی را که بخشی از ائتلاف جهانی مبارزه با داعش هستند توجیه می‌کنند.

وی انتقادها به پلیس و نیروهای امنیتی اسپانیا در این حمله تروریستی را رد کرده در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی گفت: سازمان‌های اسپانیایی در این راستا بهتر از سازمان‌های آلمانی تجهیز شده‌اند چراکه در اسپانیا خیلی زودتر از آلمان اولین حمله تروریستی اسلامی افراطی به وقوع پیوست.

نویمن در بخش دیگری از این گفتگو حمله با وسایل نقلیه به مردم را یک استراتژی قدیمی دانست که تازه اخیراً سر باز کرده است. وی در این باره گفت: در سال 2014 داعش تبلیغات درباره حمله با وسایل نقلیه را آغاز کرد اما کمتر موفقیتی داشت. در فرانسه در سال 2014 دو حمله تروریستی با وسیله نقلیه وجود داشت که فقط چند نفر در آن کشته شدند. تازه زمانی که داعش در نیس فرانسه موفق شد با یک کامیون 86 نفر را بکشد صحنه حمایت از این گونه حملات و اشتیاق به آن بالا رفت.

وی همچنین همبستگی انسان‌ها در پذیرش حملات تروریستی را مشکلی برای داعش دانسته گفت: ما در چنین شرایطی می‌توانیم فرض را بر این بگیریم که این تروریست‌ها یک مرحله تشدید جدید و حملات وحشتناک‌تر را برنامه‌ریزی کنند تا موج توجهات به خود را افزایش دهند. آنها می‌خواهند ترس و وحشت را گسترش دهند، برای این منظور حملات تروریستی فاجعه‌بار‌تر ضروری است، البته این مسئله جای تردید دارد که آیا آنها توانایی این کار را دارند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *