جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

حماس: قصد خروج از قطر را نداریم

تهران- ایرنا- مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

رئیس‌جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی می‌شود

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

سندرز: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی نتانیاهو نشان داده‌اند

تهران- ایرنا- برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به تامین مالی رژیم صهیونیستی در این جنگ وحشتناک ادامه دهیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نشان داده‌اند.

Loading

توصیه اندیشکده آمریکایی برای درگیر کردن چین

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: یک اندیشکده آمریکایی به دولت این کشور توصیه‌هایی برای درگیر کردن چین در مهار برنامه هسته‌ای کره شمالی مطرح کرده است.

یک اندیشکده آمریکایی به دولت این کشور پیشنهاد کرده برای مهار پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی از درگیری مستقیم با این کشور خودداری کرده و به جای آن چین را به نظارت بر این برنامه تحریک کند.

اندیشکده «بلفر» نوشته چنین راهبردی مشابه راهبردی است که رژیم صهیونیستی در سال 2011 در برابر گسترش برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرد و به جای درگیری مستقیم با ایران، آمریکا را مأمور نظارت بر این برنامه کرد.

در این مطلب آمده است: «تجربه ایران نشان می‌دهد که کم‌خطرترین راه مقابله با یک هدف مقاوم این است که نگران‌ترین طرف در آن چالش، یک بازیگر سوم برخوردار از نفوذ بر کشور هدف را درگیر کرده و آن را به پیگیری وضعیت آن کشور مجبور کند.»

«مانند اسرائیل در آن زمان، واشنگتن هم برای مهار کره شمالی روی یک طرف سوم یعنی چین که هنوز از نفوذ اقتصادی فراوانی روی پیونگ‌یانگ برخوردار است حساب باز کرده است.»

«بلفر» نوشته رژیم صهیونیستی در سال 2011 وانمود کرد که هر لحظه ممکن است سایت‌های هسته‌ای ایران را هدف حمله قرار داده و دولت آمریکا را درگیر چنین حمله‌ای کند.

این اندیشکده نوشته است: «آیا حمله اسرائیل، واقعاً جزو گزینه‌ها بود؟ این سوال، حتی همین حالا، بعد از مصاحبه با چندین نفر از مقام‌های ارشد آمریکایی و اسرائیلی بدون پاسخ مانده است. اما سوال مهم‌تر و سوالی که مربوط‌ترین سوال به بحران فعلی با پیونگ‌یانگ است این است که چه چیزی باعث شد که چندین بازیگر اصلی به این نتیجه برسند که اسرائیل ممکن است آماده حمله باشد.»

بلفر نوشته، در هر صورت، تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی، خواه واقعی و خواه فقط در سطح کلام، باعث شد که دولت آمریکا فرایندهای تصمیم‌گیری برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تسریع کند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *