جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

یک رهبر حماس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر امروز در باتلاق گرفتار شده و حمله به رفح هم نمی‌تواند آن را از شکست نجات دهد گفت عملیات «وعده صادق» پاسخی راهبردی به دشمن بود و اهمیت ضربه‌ای که این عملیات به اسرائیل وارد کرد کمتر از طوفان الاقصی نیست.

Loading

آیا جنگ سوریه رو به پایان است؟

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: پس از آزادسازی شهر دیرالزور از کنترل گروه تروریستی داعش هدف دشمنان سوریه برای اشغال و تجزیه این کشور از بین خواهد رفت و جنگ در این کشور پایان خواهد یافت.

تردیدی نیست که نبرد دیرالزور از اهمیت راهبردی برخودار است. آزادسازی این منطقه زمینه را برای رسیدن به شهر بوکمال از طریق شهر المیادین فراهم می کند. در این صورت ارتش سوریه با ارتش عراق با هم برخورد خواهند کرد. از این رو شکست محاصره دیرالزور ضربه کمرشکنی را به گروه داعش وارد می کند. زیرا  دیرالزور یکی از استان های نفت خیز سوریه است و گروه داعش به دلیل وجود منابع نفت و گاز در این استان به آن توجه ویژه ای داشت.

پس از شکست محاصره دیرالزور توسط ارتش سوریه و همپیمانان آن نخستین هدف راهبردی دشمنان علیه سوریه که همان اشغال سراسر سوریه و تجزیه این کشور بود از بین خواهد رفت. پیروزی دیرالزور و جشن های پیروزی روحیه ارتش سوریه را بالا خواهد بود و برای بازپسگیری همه سرزمین های سوریه از کنترل گروه های تکفیری تلاش خواهد کرد. اما نزدیک بودن پایان جنگ سوریه و افزایش دامنه پیروزی های ارتش سوریه به ویژه پس از پیروزی در الرقه در شهر ادلب در شرایطی کنشگران منطقه ای و فرامنطقه ای بر سر حضور نیروهای دموکراتیک سوریه در آزادسازی  شهر ادلب اختلاف نظر دارد گرهی را به وجود آورده است.

ترکیه درباره حضور نیروهای دموکراتیک کرد در نبرد آزادسازی ادلب ملاحظاتی دارد. این در شرایطی است که این نیروها هنوز هم در الرقه سرگرم نبرد هستند و توانسته اند بیش از65 درصد از این شهر را آزادسازند. این نیروها با توجه به اینکه از حمایت واشنگتن و مسکو برخوردارند معتقدند که می توانند شهرهای سوریه را از گروه داعش خارج سازند. با توجه به این مسائل و مشاهده دستاوردهای ارتش در میدان های نبرد سوریه به نظر می رسد جنگ سوریه رو به پایان است.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *