جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

تهران- ایرنا- «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

تنش در دریای جنوبی چین / رئیس‌جمهور فیلیپین: به حملات خطرناک چین، واکنش نشان خواهیم داد

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش به «حملات خطرناک» گارد ساحلی چین واکنش نشان خواهد داد. سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین از تشدید تنش در روابط چین و فیلیپین حکایت دارد. دو کشور بر سر مالکیت و کنترل آب‌های دریای جنوبی چین اختلاف دارند. ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی از دیگر طرف‌هایی هستند که ادعاهایی را در مورد آب‌های جنوبی چین مطرح کرده‌اند.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است / احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱، غیرقابل قبول است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

Loading

ماموریت بعدی داعش در کجاست؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: ممکن است داعش به زودی در میانمار زیر پوشش دفاع از مسلمانان روهینگیا علیه بودایی های کافر ظاهر شود و به این ترتیب شوکی در گلوی چین و نزدیک به کره شمالی ایجاد کند.

حقایق با تکذیب نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه تغییر نمی کنند. آنها گفتند که دیرالزور را از شماری از فرماندهان داعش تخلیه کرده اند.

اواخر ماه اوت، قبل از آن که نیروهای ارتش سوریه این شهر را آزاد کنند، سرپناهی برای آنها فراهم شد تا کشته یا اسیر یا محاکمه نشوند.

خبرهایی منتشر شد که البته نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا آن را تکذیب کردند و آن این که هدف از تخلیه شهر دیرالزور از وجود داعشی ها، استفاده از آنها در ماموریتی دیگر بوده که همچنان در طرح های امریکا و متحدانش چنین ماموریت هایی بسیار است! اما شایعه دخالت ائتلاف به رهبری امریکا برای نجات تروریست های داعش از سوی افکار عمومی پذیرفته شده است. این هم سندی دیگر برای این که ثابت کند داعش ساخته و پرداخته امریکا و اسرائیل به کمک تعدادی از کشورهای اروپایی است.

خبر جابه جایی آنها در حالی افشا شده که بنا بود این خبر سری باقی بماند، اما سیاست ها و اتفاقات روزانه صحت آن را تایید کرده است، اظهارات بعضی از رهبران غربی نیز بر تاکید آن افزوده است. مثلا فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سابق فرانسه هشدار داد که شکست داعش به دیگر جریان ها و سازمان های ناشناخته فرصت تازه ای برای عرض اندام و قدرت گرفتن می دهد! این حداقل اعترافی ضمنی از دانستن ماهیت داعش است. همچنین آن طور که روزنامه های اسرائیل فاش کرده اند، چند هفته پیش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مخاطرات شکست داعش را شرح داده و گفته است که از بین رفتن داعش می تواند نفوذ ایران را گسترش دهد! اسرائیل از این می ترسد که حملات دردناک روسیه به داعش فرصت بهتری برای ایران و حزب الله فراهم کند، و این خطری قابل توجه و جدی برای اسرائیل است.

همه اینها نگران کننده است، و خوشحالی از پیروزی نظامی علیه داعش را که در عراق و سوریه با کمک قاطع روسیه محقق شده است از بین می برد. همچنین این نگرانی را به وجود می آورد که از بین بردن داعش از صحنه حوادث سبب شود که این جریان به زیر زمین برود و به یک جریان زیرزمینی تبدیل شود، آن گاه ناگهان عملیات تروریستی علیه سازمان ها و مردم این دو کشور مرتکب شود.

هر چه باشد اطلاعات موجود تاکید می کنند که امریکا و متحدانش همچنان بر این باورند که داعش دستاوردهایی برای آنها داشته که هزینه آن از دخالت مستقیم نظامی برای رسیدن به این دستاوردها چه در داخل منطقه چه خارج از آن کمتر است. این مساله سبب می شود که این گونه فکر کنیم که ممکن است داعش به زودی در میانمار زیر پوشش دفاع از مسلمانان روهینگیا علیه بودایی های کافر ظاهر شود و به این ترتیب شوکی در گلوی چین و نزدیک به کره شمالی ایجاد کند.

منبع: دیپلماسی ایرانی

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *