جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس گفت: حجم مبادلات تجاری تهران – مینسک در سال ۲۰۲۳ میلادی، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد، با این حال، این رقم با نقطه مطلوب و سطح مورد انتظار رهبران دو کشور فاصله زیادی دارد.

کی‌یف برای تامین تجهیزات دفاعی به ناتو متوسل شد

تهران-ایرنا- هیات اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بدنبال حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین، کی‌یف در نشست فوق العاده امروز (پنجشنبه) شورای ناتو و اوکراین از متحدان غربی خود خواست تجهیزات دفاعی در اختیار این کشور قرار دهند.

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading

پیام انتخابات زودهنگام اتریش برای اروپا

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یک نشریه آلمانی در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی اتریش و با توجه به اینکه حزب راست افراطی با رویکردهای ضد اروپایی در آستانه حضور در دولت ائتلافی قرار دارد، این پرسش را مطرح کرد که این انتخابات چه مفهومی برای اروپا دارد.

نشریه آلمانی “فوکوس” در مطلبی با اشاره به انتخابات زودهنگام شورای ملی اتریش که در 15 اکتبر (23 مهرماه) برگزار می شود نوشت: سباستین کورس رئیس حزب مردم اتریش بعد از این انتخابات می تواند صدر اعظم اتریش شود و دولتی را البته این بار با حزب راست افراطی آزادی اتریش تشکیل دهد. اما این انتخابات در اتریش چه مفهومی برای اروپا دارد؟

بر اساس نتایج نظر سنجی ها و پیش بینی ها سباستین کورس، وزیر امور خارجه فعلی 31 ساله اتریش و رئیس حزب مردم این کشور می تواند حدود یک سوم آرای همه شهروندان را به دست آورده و بر کرسی صدر اعظمی تکیه بزند. حزب چپ میانه سوسیال دموکرت هم با حزب افراطی آزادی اتریش برای دستیابی به جایگاه دومین حزب قدرتمند با هم رقابت خواهند کرد و انتظار می رود که هر کدام حدود 25 درصد آراء شهروندان را به دست آورند.

مبارزات انتخاباتی در اتریش اخیرا وارد جریانات کثیفی شده است. از ردیف های سوسیال دموکرات ها در اتریش البته بدون اطلاع رهبری این حزب تهمت ها و اقداماتی برای تخریب رئیس حزب مردم اتریش صورت گرفته است.

 فوکوس در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اینکه   حزب چپ میانه سوسیال دمکرات و حزب محافظه کار راست میانه ‘مردم’ در اتریش بعد از انتخابات پارلمانی زودهنگام مجددا با هم تشکیل ائتلاف دهند بعید به نظر می رسد.

 به گفته بسیاری کارشناسان این انتخابات می تواند به ورود حزب راست افراطی آزادی اتریش به دولت بیانجامد.

دولت ائتلافی اتریش متشکل از حزب چپ میانه سوسیال دمکرات و حزب محافظه کار راست میانه ‘مردم’ قراربود تا سپتامبر سال 2018 به کار خود ادامه دهد، اما پس از ماهها مجادله ، چند ماه پیش حزب مردم در پی استعفای ‘رینولد میترلینر’؛ ‘سباستین کورتز’ وزیر امور خارجه اتریش را به عنوان رییس جدید این حزب معرفی کرد. سباستین کورس نیز خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

 بر اساس پیش بینی ها به احتمال زیاد حزب مردم سباستین کورس با حزب افراطی آزادی اتریش تشکیل ائتلاف خواهد داد و بزرگترین نقطه اختلاف این دو حزب موضع گیری در قبال اتحادیه اروپا است.

حالا در این وضعیت انتخابات زودهنگام پارلمانی در اتریش چه مفهومی برای اروپا دارد؟

“پیتر فیلسمایر”، پروفسور روابط سیاسی و از کارشناسان این حوزه در آلمان بر این باور است که در این بحث ها در درجه اول مسئله حزب آزادی اتریش به عنوان یک شریک ائتلافی  در دولت آینده این کشور مطرح است.

وی افزود: سباستین کورس، رئیس حزب مردم اتریش در بسیاری مسائل شاید می خواهد یک سیاست دیگری را در قبال اتحادیه اروپا در پیش گیرد، اما وی اساسا اروپایی است و اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از راه حل می بیند. اما حزب افراطی آزادی اتریش بر خلاف حزب مردم تقریبا در هر موضوعی اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از مسئله می بیند. این در حالی است که این حزب در حال حاضر متعادل تر از سابق به نظر می رسد.

این کارشناس آلمانی همچنین گفت که با این همه موضوعات زیادی وجود دارد که در آن ها بین این دو حزب رویکردها و خط و مشی های مشترکی دیده می شود. وی همچنین در این باره ابراز تردید کرد که سیاست خارجی در بلند مدت از جایگاه ویژه ای در دولت ائتلافی آینده اتریش برخوردار باشد.

در هر صورت اتحادیه اروپا در 15 اکتبر به اتریش و نتایج انتخابات آن چشم دوخته است. البته در حال حاضر احزاب راست افراطی قدرتمندی در اروپا وجود دارد اما یک مبارزه انتخاباتی که احزاب راست پوپولیستی در آن به عنوان یکی از قدرتمندترین حزب ها خود را نشان می دهد باید احزاب سنتی و ملی این اتحادیه را به فکر وادارد.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *