جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: ایران در پی گسترش جنگ نیست/ اسرائیل اقدامی کند پاسخ می‌گیرد

در تماس تلفنی خانم نالدی پاندرو وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (در نیویورک)، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه غرب آسیا بویژه پس از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

چاقوکشی در استرالیا؛ مسلمانان و مهاجران قربانی استانداردهای دوگانه تحقیقات پلیس

تهران- ایرنا- دو حادثه حمله با چاقو در استرالیا در طی دو روز، تنش‌های اجتماعی را در این کشور به همراه داشته و مسلمانان یا مهاجران را بیش از دیگران تحت فشار استاندارهای دوگانه پلیس در تحقیقات اولیه برای شناسایی عامل و انگیزه حمله، قرار داده است.

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

Loading

اندیشکده صهیونیستی: نفوذ اسرائیل درکردستان سوریه ارزشمند است

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: اندیشکده بگین سادات در تحلیلی نوشت: اسرائیل همراه با واشنگتن نیاز به تقویت نفوذ خود در کردستان سوریه دارد تا از این منطقه به عنوان دیواری علیه ایران استفاده کند.

 اندیشکده «بگین سادات» در تحلیلی پیرامون لزوم سرمایه گذاری تل‌آویو بر کُردهای سوریه نوشت: در سوریه‌ای که هرج و مرج حاکم است، با توجه به این‌که در میان مخالفان سنی چهره میانه رویی وجود ندارد و همچنین افزایش سلطه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، نفوذ فزاینده ایران در مرزهای اسرائیل، روابط نزدیک‌تر ترکیه با حماس و همکاری اخیر آن با ایران، اصل «دشمن دشمن من دوست من است» ممکن است بتواند مورد استفاده قرار گیرد. پس به نفع اسرائیل است که به سرعت برای حمایت از منطقه سیاسی جدید کُردها در سوریه وارد عمل شود.

این اندیشکده با اشاره به سابقه همکاری‌های تل‌آویو با کُردهای منطقه و اوضاع سوریه نوشت: حتی اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از تلاش‌های کُردها برای دستیابی به دولت خود در عراق حمایت کند، بدون تردید دولت اسرائیل باید به سخنان  «سرلشکر یئیرگلان» معاون سابق ارتش اسرائیل، گوش فرا دهد که از نامیدن «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) به عنوان یک حزب تروریستی امتناع می‌ورزید.

بر این اساس، اسرائیل باید به سرعت از منطقه کردستان در حال پیدایش در سوریه حمایت کند و روابط خود را با آنکارا از یک طرف و کُردها از سوی دیگر متمایز سازد.

در ادامه این گزارش آمده است: ممکن است در توافق‌های مطرح شده درباره آینده سوریه ‌با درخواست‌های اسرائیل برای عدم استقرار نیروهای ایران در سوریه موافقت نشود. این توافق‌ها شاید حضور حزب الله در نزدیکی مرز اسرائیل و سوریه را مستحکم کند که به آن توانایی ایجاد یک جبهه ضد اسرائیل را در کنار لبنان نیز می‌دهد. ایران در حال حاضر نزدیکتر از همیشه در ایجاد مسیری زمینی است که از طریق عراق، سوریه و لبنان خود را به دریای مدیترانه متصل می‌کند. با این مسیر حوزه نفوذ خود را از تنگه هرمز در شرق تا مدیترانه در غرب گسترش می‌دهد و ایران اطمینان می‌یابد که اسرائیل از طریق زمینی و دریایی محاصره شده است.

بگین سادات در خاتمه نوشت: هرگونه نفوذ اسرائیل در کردستان سوریه می‌تواند ارزشمند باشد. با تووجه به این‌که عراق توسط متحدان ایران اداره می‌شود و ترکیه هم با ایران اینک روابط گرمی دارد پس بسیار مهم است که اسرائیل دوستی قابل اعتماد و معتبر در سوریه جدید داشته باشد. اگر اسرائیل امید دارد همراه با متحدش واشنگتن مانع ایجاد مسیر زمینی ایران شود، پس نیاز به تقویت نفوذ خود در کردستان سوریه دارد تا به عنوان دیواری جاه طلبی‌های ایران را مسدود کند.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *