جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نیویورک – ایرنا-  یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته های اخیر مخفیانه موشک های دوربرد موسوم به  (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه  ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

پشت پرده تشدید حملات داعش در یمن

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: چند ساعت پس از بمب گذاری 14 نوامبر در یمن، وابسته داعش در این کشور مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. این دومین حمله بزرگ طی چند هفته اخیر است که داعش مسئولیت آنها را پذیرفته و موجب افزایش نگرانی ها از افزایش قدرت این گروه در این کشور جنگ زده شده است.

اندیشکده استراتفور نوشت: در حمله اخیر، یک وسیله نقلیه حامل مواد انفجاری دست ساز در مرکز استقرار «نیروهای کمربند امنیتی» در منطقه المنصوره عدن، منفجر شد که حداقل شش نفر را کشته و دهها نفر دیگر را زخمی کرد. داعش با انتشار تصویری از این بمب گذاری در خبرگزاری اعماق، رسانه تبلیغاتی این گروه، مسئولیت آن را برعهده گرفت. در پنجم نوامبر نیز، داعش ادعا کرده بود که با یک حمله ترکیبی متشکل از بمب گذاری انتحاری و تهاجم مسلحانه، همین نیروهای کمربند امنیتی را هدف قرار داده است.

بیانیه های داعش در پذیرش مسئولیت این حملات، بیانگر خصومت این گروه با امارات متحده عربی است که به آموزش و پشتیبانی از نیروهای کمربند امنیتی پرداخته و عضو کلیدی ائتلاف شورای همکاری خلیج فارس در مبارزه با حوثی ها و جهادی ها در جنوب یمن بشمار می رود. این حملات به همراه گزارش های فزاینده اخیر در مورد ترور ائمه میانه رو سلفی، ازجمله برخی از ائمه مورد حمایت امارات، حاکی از آن است که داعش تمرکز خود را به حمله علیه نیروهای یمنی مخالف این گروه و مورد حمایت امارات، معطوف کرده است.

حملات نسبتا بزرگ ماه نوامبر از افزایش ظرفیت داعش در یمن حکایت می کند. در اوایل 2017، اقدامات داعش به حملات انفرادی و نه – چندان – موثر محدود می شد، اما تداوم نمایش توانایی بیشتر، احتمالا تهدید جدی دیگری به فضای نظامی پیچیده یمن می افزاید. رقابت ستیزه جویان القاعده و داعش قبلا در برخی از بخش های مرکزی یمن جوانه زده است هرچند که چندان به درگیری مسلحانه قابل توجه تبدیل نشده است. اما اگر داعش به نمایش توانایی خود در انجام حملات متعدد و مخرب در این منطقه ادامه دهد، احتمالا رقابت و جنگ بین این گروه ها تشدید خواهد شد.

بطور کلی، ظهور و افزایش وابسته های داعش در یمن می تواند همان نقشی را در این کشور تکرار کند که این گروه ها در حال حاضر در شبه جزیره سینای مصر، استان خراسان پاکستان، و یا در منطقه «ساحل» واقع در منطقه زیرصحرایی آفریقا انجام می دهند. تاسیس یک استان داعش در یمن ممکن است به مقصد دیگری برای ستیزه جویان خارجی فراری از جنگ عراق و سوریه تبدیل شده، بهشتی امن برای ستیزه جویان فراهم کرده و منبع الهام توده ستیزه جویان در کشورهای غربی شود.

حملات اخیر پس از آن اتفاق افتاد که آمریکا مجوز حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه ستیزه جویان داعش در شاخ آفریقا، از جمله در یمن و سومالی، را صادر کرد . حمله هوایی آمریکا به استان بیضا در اواسط اکتبر، اولین حمله آمریکا به داعش در یمن محسوب می شد. با این حال، آمریکا سالهاست که در یمن و اغلب در همان مناطقی که اکنون داعش را هدف قرار می دهد، با القاعده مبارزه می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *